Je hoeft niet goed te zijn om de beste te zijn, zolang je maar beter bent dan de rest || Het is niet belangrijk om te winnen, maar het is het enige dat telt
Dus je kunt ze beter op een apart kanaal zettenHeb je 1 harddisk, 1 CD/DVD lezer en 1 CD/DVD brander, plaats de lezer en de brander op een aparte kanaal. Dat is bevorderlijk voor on-the-fly kopieren van een CD.
T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›
https://f1nerd.nl
Wat betreft de mogelijke oplossingen voor je probleem, raadpleeg de FAQ van dit subforum onder "Mijn schijfconfiguratie is brak, hoe komt dat?" en "Hoe kan ik mijn IDE kanalen het beste indelen?"
Dit kun je idd beter niet doen, je kunt ze beter op een aparte kabel plaatsen.Daarnaast zitten beide dvd stations op 1 IDE kabel, kan dat het probleem eventueel zijn?
Overigens zal dit waarschijnlijk niet veel helpen, je probleem zit em waarschijnlijk in de leessnelheid van je DVD-speler te laag is.. kijk dus niet naar een 16x DVD-lezer, die snelheid haalt hij bij het lezen van een DVD bij lange na niet.
Hier staat tekst
Icm juiste 80-aderige kabels hoeft dit echt geen probleem te zijn (disconnected pin 28 op de slave connector).Fire69 schreef op Wednesday 16 February 2005 @ 11:51:
Cable select is trouwens ook niet echt aan te raden.
[ Voor 48% gewijzigd door BalusC op 16-02-2005 11:54 ]
Verwijderd
dvd brander op 2de ide op master .
zo benut je de volle snelheid van je ide bus
Dus op de seconondary poort alleen de brander. Als je Nero dan een image laat maken en die laat branden is hij !! een uur !! onderweg. En dat op 2.4 speed. Nero zelf geeft aan dat hij er ongeveer 16 minuten over zal gaan doen.
Vermoeden is dat de brander niet lekker meer is (Sony DWU-10A ) Iemand meer ervaring mee?
Deze advertentieplaats is te huur!
Daarnaast hoop ik dat dit dan de oplossing is.
Enorm traag is meer dan een uur voor het kopiëren van een dvd
Je hoeft niet goed te zijn om de beste te zijn, zolang je maar beter bent dan de rest || Het is niet belangrijk om te winnen, maar het is het enige dat telt
Dit is precies mijn probleem!!RammY schreef op Wednesday 16 February 2005 @ 11:55:
Ik heb een soort gelijk iets. Alleen brande de brander ook traag als ie alleen op het kanaal is aangesloten.
Dus op de seconondary poort alleen de brander. Als je Nero dan een image laat maken en die laat branden is hij !! een uur !! onderweg. En dat op 2.4 speed. Nero zelf geeft aan dat hij er ongeveer 16 minuten over zal gaan doen.
Vermoeden is dat de brander niet lekker meer is (Sony DWU-10A ) Iemand meer ervaring mee?
Ook als je brander maar 2.4 speed ondersteund, dan kan ie maximaal op 2.4 speed schrijven.
Maar ook dat zal ie niet continu halen.
Die 2 dingen opgeteld, dan kan het best zo zijn dat je er een uur over doet.
Ik moet zeggen dat m'n 8 speed brander er ook best lang over doet.....
Senile! Senile Oekaki
Als je even had gelezen kon je zien dat hij er ook een uur over brand als je gewoon een image van de HD brand..._bas_ schreef op woensdag 16 februari 2005 @ 12:08:
Het ripper van DVD's gaat geloof ik altijd op 2.4 speed (of zelfs 1x speed) tenzij je gaat spelen met de firmware. Dan duurt het inderdaad makkelijk 20 minuten om een volledige DVD alleen uit te lezen. Als je schijf het niet bij kan houden duurt het nog langer.
Ook als je brander maar 2.4 speed ondersteund, dan kan ie maximaal op 2.4 speed schrijven.
Maar ook dat zal ie niet continu halen.
Die 2 dingen opgeteld, dan kan het best zo zijn dat je er een uur over doet.
Ik moet zeggen dat m'n 8 speed brander er ook best lang over doet.....
En wat ik er dan verder nog bij kan vertellen is dat het gaat om een
ASUS A7N8X-E Deluxe mobo
AMD Athlon XP 2800+
512 MB Kingston ddr 400
Sony DWU-10A brander (vermoeden is wel dat het aan de brander ligt)
80 polige kabels worden ook gebruikt dus daar kan het ook nie aan liggen.
[ Voor 58% gewijzigd door RammY op 16-02-2005 12:13 ]
Maar zoals gezegd heb ik het ook al eens geprobeerd met alleen de brander aan de IDE kabel.
Dus dat was alleen master of alleen slave...
Dus dat mag niet wat uitmaken dacht ik zo.