Instabiele ADSL verbinding na snelheidsverhoging KPN

Pagina: 1
Acties:

• bartbh
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Sinds de snelheidsverhoging van KPN, nu zo'n 2 weken geleden heb ik een erg instabiele ADSLverbinding.
Als ik m'n modem handmatig reset (stekker eruit)
dan heb ik een verbinding van 512/1600
Maar naar een paar uurtjes word de verbinding weer verbroken en krijg ik een verbinding van 224/1600
Dat is nog langzamer dan voor de snelheidsverhoging.
Daarna gaat het meestal een 24 uur goed, totdat de verbinding weer wordt verbroken en ik voor een paar uurtjes weer 512/1600 en waarna het verhaaltje zich steeds weer herhaald.
Heeft iemand enig idee waar dit aan kan liggen?
En zijn er meer mensen die een instabiele verbinding hebben na de snelheidsverhoging?

Ik had dus een 352/1152 Kbit/sec verbinding die geupgrade is naar 512/1600 (ADSL lite)
Ik heb een speedtouch 510 van ongeveer een half jaar oud met de nieuwste firmware erin.
Voor de sneleheidsverhoging had ik nooit last hiervan.
Ik heb het dus over de verbindingssnelheids zoals deze in het modem staat aangegeven, niet de downloadsnelheids op speedtest.nl iod.

Verwijderd

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1010128/0

5 regels naar beneden en je had de thread al gezien :)

Zelf heb ik er ook last van maar er wordt meer op ingegaan op de link ik je gaf ;)

Groeten,
Bram

• bartbh
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 16 februari 2005 @ 11:44:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1010128/0

5 regels naar beneden en je had de thread al gezien :)

Zelf heb ik er ook last van maar er wordt meer op ingegaan op de link ik je gaf ;)

Groeten,
Bram
Dat topic had ik gelezen, maar daar gaat het allemaal over de snelheid die gehaald wordt en via de eventuele foute routering bij Planet.

Maar ik heb Wanadoo ADSL Lite en de snelheid wat ik bedoel is de snelheids die het modem aangeeft (http://10.0.0.138/)
En daar hebben ze het ook over bepaalde tijdstippen (tussen 19:00 en 22:00).
Maar dat is niet bij mij het geval.

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
bartbh schreef op woensdag 16 februari 2005 @ 11:37:
Sinds de snelheidsverhoging van KPN, nu zo'n 2 weken geleden heb ik een erg instabiele ADSLverbinding.
Als ik m'n modem handmatig reset (stekker eruit)
dan heb ik een verbinding van 512/1600
Maar naar een paar uurtjes word de verbinding weer verbroken en krijg ik een verbinding van 224/1600
Dat is nog langzamer dan voor de snelheidsverhoging.
Daarna gaat het meestal een 24 uur goed, totdat de verbinding weer wordt verbroken en ik voor een paar uurtjes weer 512/1600 en waarna het verhaaltje zich steeds weer herhaald.
Heeft iemand enig idee waar dit aan kan liggen?
En zijn er meer mensen die een instabiele verbinding hebben na de snelheidsverhoging?

Ik had dus een 352/1152 Kbit/sec verbinding die geupgrade is naar 512/1600 (ADSL lite)
Ik heb een speedtouch 510 van ongeveer een half jaar oud met de nieuwste firmware erin.
Voor de sneleheidsverhoging had ik nooit last hiervan.
Ik heb het dus over de verbindingssnelheids zoals deze in het modem staat aangegeven, niet de downloadsnelheids op speedtest.nl iod.
Problemen met de upstream (zit tussen downstream en telefonie in qua frequenties) duidt in heel veel gevallen op een bekabelings probleem of een splitter probleem. Is her en der prima te vinden hoe de 'perfecte' aansluiting is van een "DOE-HET-ZELF" pakket.

Simpele test..... probleer modem met twee verschillende kabels direct aan je ISRA (kort!). Geen vertakkingen en andere dingen aansluiten, zelfs geen splitter.

Dan nog een probleem? Dan ligt het niet bij jou intern.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.