Microsoft vs Deense overheid

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoeri
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

Yoeri

O+ Joyce O+

Topicstarter
(overleden)
nieuws: Microsoft ontkent bedreiging Deense overheid

Ik weet dat ik er zéér vroeg bij ben, maar met het karakter en het aantal reacties in de eerste vijf minuten na online verschijnen denk ik dat dat te rechtvaardigen valt.

Wat extra aandacht in deze draad zou welkom zijn

Met mijn enigszins relativerende post heb ik geprobeerd de gemoederen te bedaren, maar ik heb mijn eerste -1 moderatie al te pakken :p

Kijkje in de redactiekeuken van Tweakers.net
22 dec: Onze reputatie hooghouden
20 dec: Acht fouten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Het gaat al weer lekker, horen de kinderen nu eigenlijk niet op school te zitten ipv dit soort posts te doen?

Anyway, ik heb even wat geschaafd, maar ja, het gaat vast nog wel uit de hand lopen...

Virussen? Scan ze hier!

• Yoeri
  • Niet online

Yoeri

O+ Joyce O+

Topicstarter
(overleden)
http://www.tweakers.net/r...=Posting&ParentID=1241631

Volgens mij heeft deze persoon misschien enkele woorden uit het nieuwsje gelezen, maar zeker niet helemaal. Wat hij op +4 doet snap ik al helemaal niet eigenlijk.

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Yoeri schreef op donderdag 17 februari 2005 @ 13:51:
http://www.tweakers.net/r...=Posting&ParentID=1241631

Volgens mij heeft deze persoon misschien enkele woorden uit het nieuwsje gelezen, maar zeker niet helemaal. Wat hij op +4 doet snap ik al helemaal niet eigenlijk.
De post suggereert dat MS wel degelijk chantage heeft gebruikt en dat MS daarmee succesvol is geweest.

Enerzijds wellicht een knap verpakte troll, anderzijds: als het oorspronkelijke bericht op waarheid berustte, moet je aannemen dat hij gelijk heeft. Maar bewijs dat maar eens :)

Dat hij het nieuwsbericht niet heeft gelezen lijkt me iig niet correct, integendeel: hij leest ook andere nieuwsberichten. In plaats van dat je daar nou blij mee bent... ;)

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

• Yoeri
  • Niet online

Yoeri

O+ Joyce O+

Topicstarter
(overleden)
Hm, je kùnt het zo uitleggen, alhoewel hij dan wel heel onduidelijk is in zijn insinuaties.

Hij stelt het namelijk voor als een feit dat MS nieuwe mensen gaat aannemen en zo. Nouja, hij stelt het niet zo voor, door die vraagtekens impliceert hij dat dat zo geschreven staat. (volg je me nog?)

Net het tegengestelde van wat in het bericht echt staat en eigenlijk zelfs niet geheel wat in de vorige post daarover stond. De eventuele chantage bestond er namelijk in dat er banen geschrapt zouden worden als de softwarepatenten er niet kwamen. Hij stelt dat ze banen bijcreëren als ze er wel komen.

Vandaar mijn vermoeden dat hij de post niet of maar half gelezen had

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Yoeri schreef op donderdag 17 februari 2005 @ 14:38:
Hm, je kùnt het zo uitleggen, alhoewel hij dan wel heel onduidelijk is in zijn insinuaties.

Hij stelt het namelijk voor als een feit dat MS nieuwe mensen gaat aannemen en zo. Nouja, hij stelt het niet zo voor, door die vraagtekens impliceert hij dat dat zo geschreven staat. (volg je me nog?)

Net het tegengestelde van wat in het bericht echt staat en eigenlijk zelfs niet geheel wat in de vorige post daarover stond. De eventuele chantage bestond er namelijk in dat er banen geschrapt zouden worden als de softwarepatenten er niet kwamen. Hij stelt dat ze banen bijcreëren als ze er wel komen.

Vandaar mijn vermoeden dat hij de post niet of maar half gelezen had
Volgens mij heb jij het bericht ook niet goed gelezen :) De stelling dat MS nieuwe banen creeert is niet van deze poster:
In tegenstelling tot de 800 ontslagen waar Microsoft mee zou hebben gedreigd, geeft het bedrijf aan in de loop van het jaar nieuwe mensen aan te nemen.
Als MS nieuwe mensen aanneemt, is de vermeende ontslagronde *dus* van tafel.

Beide nieuwsberichten hebben een tegengestelde inhoud ("MS chanteert, aldus Deense overheid" versus "Deense overheid kletst uit nek, aldus MS"). Deze poster trekt een mogelijke conclusie; als je 'm kan weerleggen zijn er waarschijnlijk nog wel wat Deense politici die met je willen praten :)

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

• Yoeri
  • Niet online

Yoeri

O+ Joyce O+

Topicstarter
(overleden)
Hm, ok, ik snap hem.
Ik legde de link niet tussen zijn stelling (ms neemt nieuwe mensen aan) en de vermelding dat er in de loop van het jaar nieuwe mensen aangenomen zouden worden. En als ik deze zin nu nog eens lees klinkt dat redelijk belachelijk eigenlijk :+

Mijn excuses aan de poster van het bericht, ik had een suffe kop :>

[ Voor 14% gewijzigd door Yoeri op 17-02-2005 14:49 ]

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

:o :*

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:11

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Rataplan schreef op donderdag 17 februari 2005 @ 14:46:

Beide nieuwsberichten hebben een tegengestelde inhoud ("MS chanteert, aldus Deense overheid" versus "Deense overheid kletst uit nek, aldus MS"). Deze poster trekt een mogelijke conclusie; als je 'm kan weerleggen zijn er waarschijnlijk nog wel wat Deense politici die met je willen praten :)
Echter hierbij negeer je het standpunt van de Deense regering betreffende software patenten, en deze is gelijk gebleven ...
Denemarken is een 'zachte tegenstander', oftewel ze hebben aangegeven niet tevreden te zijn met het voorstel, echter het niet meer dan noodzakelijk te blokkeren, een week terug heeft de Deense regering echter samen met Polen ook een heropvoering als A-item (afhamerstuk) geblokkeerd ...

de post suggereerd dat Denemarken vanwege zogenaamd meewerken met de 'patent-voorstanders' beloont is, echter dat _kan_ niet zijn, immers MS schept nu extra banen in een land dat de oppositie tegen software patenten duidelijk helpt ...

De enige juiste conclusie kan dan zijn, dat Microsoft misschien helemaal niet zo'n voorstander is van software patenten, als dat ze vaak beweren, met hun 'harde' en dreigende uitspraken: MS heeft immers een zwakke positie qua software patenten, direkte concurrenten hebben een veel zwaarder patent-portfolio, en hebben al aangegeven deze in te zetten mocht het tot een patent-strijd over open source-producten komen, IBM, Novell, Sun e.d. ....
Ik meen serieus dat ik het dom zou vinden van MS, als zij de Lobby voor software patenten actief gaan steunen, met hun zwakke bescherming van IP, welke ze nooit nodig hadden , omdat ze sowieso een monopolie hadden op basis van een gesloten product ...maar nu ga ik hier te ver in op die zaak

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

RM-rf schreef op donderdag 17 februari 2005 @ 15:05:
[...]

Echter hierbij negeer je het standpunt van de Deense regering betreffende software patenten
Yup 8)
Denemarken is een (...) een gesloten product ...maar nu ga ik hier te ver in op die zaak
Waarom post je zo'n verhaal nou niet op de FP :'(

• Yoeri
  • Niet online

Yoeri

O+ Joyce O+

Topicstarter
(overleden)
"If people had understood how patents would be granted when most of today's ideas were invented and had taken out patents, the industry would be at a complete standstill today...A future start-up with no patents of its own will be forced to pay whatever price the giants choose to impose."
aldus Bill Gates in 1991 :p
© Vrolijke Noot Topic

[ Voor 7% gewijzigd door Yoeri op 17-02-2005 15:41 ]

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:11

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Rataplan schreef op donderdag 17 februari 2005 @ 15:36:

Waarom post je zo'n verhaal nou niet op de FP :'(
heb ik gedaan...in het vorige topic, was een 1:informatief score waard :'(

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Nou, post dat dan. Die bijbehorende +4 is niet voor je eigen roem of zo, maar om die draad voor het archief de juiste schatting te geven.

Zelf ben ik nog voor een +5 niveau, dat de +5 post bij opvragen van het nieuws aan het nieuws zit vastgeniet. Maar ook een +4 maakt de meerwaarde van het nieuws duidelijker, dus door een onterechte +1 niet te melden doe je dus niet jezelf tekort, maar heel Tnet.

That is, voor naar beneden afgeronde +4 's :P

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

[img]with Ecteinascidin.gif[/]

Daarenboven is de -1-uitdeler iemand die ik ernstig in de gaten ga houden, ook daarvoor zijn zulke meldingen buitengewoon handig :)

Pagina: 1