Ik heb SuSE 9.2 een tijdje geleden op mijn laptop geinstalleerd en dit werkt perfect, op een ding na: iedere keer als ik opstart, dan is het geluid weg, ik hoor alleen de piep van mijn pc-speaker. Nu zit er op de balk bovenin bij GNOME een volume control knop en het typische is dat ik die op twee kanalen in kan stellen: master en PCM. Het volume dat daar onder die knop staat, staat wel goed (dus niet op 0). Als ik naar de volledige volume control ga, dan zie ik dat in dat geval PCM helemaal op 0 staat. Voer ik hier het geluid op, dan werkt mijn geluid weer.
Het vreemde van het verhaal is dat als ik PCM onder de balkknop zet, dat het omgekeerde dan gebeurt, alleen is het resultaat hetzelfde: geen geluid.
Ik kan wel steeds na het opstarten mijn volume aanpassen, maar het zou erg handig zijn als ie het zou onthouden. Ik heb op Google gezzocht en het schijnt dat meer mensen problemen met geluid hebben, maar een echte oplossing voor mijn probleem wordt er niet gegeven.
specs: Toshiba Satelite notebook, celeron 800, 256 MB RAM, Ali Sound chip, SuSE 9.2 (2.6 kernel) + GNOME 2.6
Het vreemde van het verhaal is dat als ik PCM onder de balkknop zet, dat het omgekeerde dan gebeurt, alleen is het resultaat hetzelfde: geen geluid.
Ik kan wel steeds na het opstarten mijn volume aanpassen, maar het zou erg handig zijn als ie het zou onthouden. Ik heb op Google gezzocht en het schijnt dat meer mensen problemen met geluid hebben, maar een echte oplossing voor mijn probleem wordt er niet gegeven.
specs: Toshiba Satelite notebook, celeron 800, 256 MB RAM, Ali Sound chip, SuSE 9.2 (2.6 kernel) + GNOME 2.6
Aurë Entuluva!