of: hoe zorg ik dat een parent herschaalt naar zijn kinderen?
Ik ben een horizontale menubalk aan het maken. Als een brave internetontwikkelaar doe ik dit met CSS, maar dat geeft me weer eens een probleem.
Wat ik wil is een horizontale balk over het hele scherm in een bepaalde kleur, en daarin de menuitems gecentreerd met rollover en aardige padding.
Het probleem zit hem blijkbaar in de padding.
IE rendert zoals ik het wil, met de balk om alle menuitems heen:

In Firefox wordt echter de omsluitende DIV te klein gemaakt en steken de menuitems aan de rand uit:

Wie kan me vertellen waarom dit gebeurt? (en wat ik er aan kan doen
)
Heb ik de size-to-children: enclose property gemist? Is er iets structureels mis met de code? Ben ik gewoon dom?
Help!
Een minimale HTML pagina die het probleem illustreert staat hier.
Dit is de source:
Ik ben een horizontale menubalk aan het maken. Als een brave internetontwikkelaar doe ik dit met CSS, maar dat geeft me weer eens een probleem.
Wat ik wil is een horizontale balk over het hele scherm in een bepaalde kleur, en daarin de menuitems gecentreerd met rollover en aardige padding.
Het probleem zit hem blijkbaar in de padding.
IE rendert zoals ik het wil, met de balk om alle menuitems heen:

In Firefox wordt echter de omsluitende DIV te klein gemaakt en steken de menuitems aan de rand uit:

Wie kan me vertellen waarom dit gebeurt? (en wat ik er aan kan doen
Heb ik de size-to-children: enclose property gemist? Is er iets structureels mis met de code? Ben ik gewoon dom?
Help!
Een minimale HTML pagina die het probleem illustreert staat hier.
Dit is de source:
HTML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
| <html> <head> <style> #menubar { background-color: #D90F0C; border-top: solid 1px black; border-bottom: solid 1px black; font-size: 70%; } #menubar ul { margin: 0; padding: 0; text-align: center; white-space: nowrap; } #menubar li { display: inline; list-style-type: none; padding: 0.5em 1.5em; } #menubar a { font-weight: bold; text-decoration: none; width: 10em; height: 100%; padding: 0.5em 1.5em; } #menubar a:link, #menubar a:visited { color: #FFE65B; } #menubar a:hover, #menubar a:active { color: White; background-color: black; } </style> <body> <div id="menubar"> <ul> <li><a href="#">Een</a></li> <li><a href="#">Twee</a></li> <li><a href="#">Drie</a></li> <li><a href="#">Vier</a></li> </ul> </div> </body> </html> |