Simpel gezegd; ik wil graag via VBA in Access mail kunnen versturen, waarbij de adressen in de database staan.
Op GoT zijn hier al talloze topics over, maar geen van hen bevatten de juiste oplossing voor mij...
Geprobeerd:
Mochten er mensen ideeëb hebben om de mail op een andere manier via SMTP te verzenden dan hoor ik dat ook graag.
Op GoT zijn hier al talloze topics over, maar geen van hen bevatten de juiste oplossing voor mij...
Geprobeerd:
- Via SendObject: Dit ging op zich goed, de mail werd juist samengesteld en het bericht werd getoond. Echter bij het automatisch verzenden kreeg ik van Outlook een melding dat er een bericht verzonden ging worden en of dat wel mocht. Dit is een beveiliging van Outlook zoals jullie ongetwijfeld weten.
- Via Outlook. objecten: Dit was DE oplossing van Microsoft voor Access 2000 toepassingen waarvan hier sprake is. Echter hetzelfde probleem als bij optie 1 deed zich voor; de beveiliging van Outlook zorgt ervoor dat ik niet automatisch meerdere mail kan verzenden...
- Daarna ging ik op zoek naar een manier om te zenden zonder gebruik van Outlook. Er is mij verteld dat AspEmail is geinstalleerd op de server hier. De documentatie wat betreft VB(A) op www.aspmail.com is echter vrij beperkt en ik kom er niet helemaal uit. AspEmail is geinstalleerd op de server hier, maar ik werk op een client met access waardoor ik dus de verzijzing naar de AspEmail objecten niet kan toe voegen..
Mochten er mensen ideeëb hebben om de mail op een andere manier via SMTP te verzenden dan hoor ik dat ook graag.