[Access]Automatisch mail verzenden

Pagina: 1
Acties:
  • 666 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Sensei_D
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-05 22:51
Simpel gezegd; ik wil graag via VBA in Access mail kunnen versturen, waarbij de adressen in de database staan.
Op GoT zijn hier al talloze topics over, maar geen van hen bevatten de juiste oplossing voor mij...

Geprobeerd:
  • Via SendObject: Dit ging op zich goed, de mail werd juist samengesteld en het bericht werd getoond. Echter bij het automatisch verzenden kreeg ik van Outlook een melding dat er een bericht verzonden ging worden en of dat wel mocht. Dit is een beveiliging van Outlook zoals jullie ongetwijfeld weten.
  • Via Outlook. objecten: Dit was DE oplossing van Microsoft voor Access 2000 toepassingen waarvan hier sprake is. Echter hetzelfde probleem als bij optie 1 deed zich voor; de beveiliging van Outlook zorgt ervoor dat ik niet automatisch meerdere mail kan verzenden...
  • Daarna ging ik op zoek naar een manier om te zenden zonder gebruik van Outlook. Er is mij verteld dat AspEmail is geinstalleerd op de server hier. De documentatie wat betreft VB(A) op www.aspmail.com is echter vrij beperkt en ik kom er niet helemaal uit. AspEmail is geinstalleerd op de server hier, maar ik werk op een client met access waardoor ik dus de verzijzing naar de AspEmail objecten niet kan toe voegen..
Ik zit op dit moment dus nogal vast. Is er misschien iemand die mij verder kan helpen met AspEmail? Ik heb gewoon een duwtje in de goeie richting nodig.
Mochten er mensen ideeëb hebben om de mail op een andere manier via SMTP te verzenden dan hoor ik dat ook graag.

sensei_d.fpv channel

• Sensei_D
Inmiddels heb ik AspEmail aan de praat. Een verwijzing naar de .dll is tot nu toe voldoende om de applicatie op 1 client werkend te krijgen...

sensei_d.fpv channel

• Ashtaroth
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16-02 09:59
Ikzelf zie een drietal opties: 2 die jij zelf hebt gegeven en 1 een alternatief.
1. Onderdrukken van de pop-up middels PostWindowMessage API.
Het is geen mooie oplossing, maar een werkende.
2. AspEmail gebruiken op de server door je gegevens naar de Asp pagina op de server te posten m.b.v. ServerXMLHTTP object, die vervolgens de aanroep naar AspEmail uitvoert.
3. Gebruik van Microsoft CDO 1.21 Library (MAPI).
Feitelijk verstuur de de mail via de Exchange server en heb je geen last van de pop-up. Keerzijde is dat geen text geformatteerd met RTF of HTML kan versturen.

Good Luck.

• Sensei_D
Thnx, maar met AspEmail is het al gelukt, deze werkt namelijk ook uitstekend met VB(A). \0/

sensei_d.fpv channel

• TwoR
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-05 14:23

TwoR

Gekleurde stippen

als je het de volgende keer nog een keer moet gebruiken en er is geen AspEmail dan kan je altijd nog Redemption gebruiken. daarmee omzeil je de meldingen die outlook geeft.

edit:
Nog even een linkje toevoegen: http://www.dimastr.com/redemption/

[ Voor 19% gewijzigd door TwoR op 16-02-2005 15:53 ]