[noob] Server i.c.m Livebox....

Pagina: 1
Acties:
  • 132 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• mkanon
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

mkanon

www.kanonweb.nl

Topicstarter
Misschien dat ik gewoon niet weet waar ik precies op moet zoeken.

Maar misschien dat iemand mij even een duwtje in de rug wil geven, tot zover heb ik veel zelf gedaan het laatste is mij alleen onduidelijk!!!

de livebox is online !
Debian is geinstalleerd en gekoppeld aan de livebox maar zien elkaar nog niet

ik wil mijn debianservertje icm met m'n livebox als webserver gebruiken. ik heb mijn debian zover geinstalleerd en in gesteld dat bij /etc/network/interfaces ipnummers etc staan (maar volgens mij niet goed, dus vergeet maar even dat ze er staan!). maar ik weet nu niet precies hoe ik het i.cm met de livebox moet instellen.

De livebox heeft als ip 192.168.3.10. en m'n debian heb ik 192.168.3.11 De debianbak kan de livebox niet pingen. Ga er maar van uit dat /etc/network/interfaces leeg is want ik heb er vanalles in gewijzigd...

I reject your reality and substitute my own!

• eghie
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

eghie

Spoken words!

Zet je Debian bak eens op DHCP, zodat de livebox het IP regelt van je Debian.

• mkanon
  • Niet online

mkanon

www.kanonweb.nl

Topicstarter
hoe doe ik dat ? interfaces leeg halen ?

• jelvank
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06-03-2025
mkanon schreef op Wednesday 16 February 2005 @ 13:08:
hoe doe ik dat ? interfaces leeg halen ?
Het was iets van:
auto eth0
iface eth0 inet static
 je instellingen

en dat moet worden
auto eth0
iface eth0 inet dhcp

Maar je kunt ook gewoon even proberen je instellingen wel goed te zetten.
auto eth0
iface eth0 inet static
 address 192.168.3.11
 netmask 255.255.255.0
 network 192.168.3.0
 broadcast 192.168.3.255

en daaronder eventueel nog een gateway.

[ Voor 1% gewijzigd door jelvank op 16-02-2005 15:26 . Reden: Typo: had ip van livebox ipv debian unit opgegeven ]

• mkanon
  • Niet online

mkanon

www.kanonweb.nl

Topicstarter
je onderste tabel had ik tot zover alleen broadcast was anders die had ik het zelfde als z'n ip... had het dan wel moeten werken ? want het werkte toen nogsteeds niet... ik ga zoizo vanaf even de DHCP instellingen testen !!! hoe krijg ik dan de livebox zo ver dat ik hem van buiten kan benaderen ? en dat de livebox dan naar m'n debian bak gaat ?

• jelvank
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06-03-2025
Ontdek net een typo (zie eerdere bericht), check dat dus even!
Verder dringt de situatie nu nog even iets beter tot me door. Ken die livebox niet echt.
Dientengevolge: geef als "gateway" het ip van je livebox op.

We gaan er eerst voor zorgen dat die debian unit kan pingen en internet heeft. Daarna kun je gaan experimenteren met de instellingen van je livebox (maar ik ken dat ding dus niet), zoek iig bij "portforwarding" ofzo. Als het alleen een webserver is zou het forwarden van poort 80 naar je debian ip genoeg moeten zijn.

• mkanon
  • Niet online

mkanon

www.kanonweb.nl

Topicstarter
Thanks...we houden het eerst hier bij..ik ga vanaf jullie advies ff probere en kom er dan op terug of het eerste gedeelte werkt !!!

• mkanon
  • Niet online

mkanon

www.kanonweb.nl

Topicstarter
Alright!!! debian is actief... als ik nu op m'n windows bak in het netwerk naar zijn ip surf zie ik het apache welkoms scherm... nu de livebox nog voor extern gebruik.... ik denk dat ik de volgende instelling bij de livebox moet hebben.. ik snap hem niet misschien jullie wel !!! ?
onderstaand zijn de mogelijkheden?

Lijst van LAN servers

LAN server configuratie

Naam server
Toegang geactiveerd Neen Ja

Protocol TCP UDP
Van poort : Naar poort :
Lokal IP-adres

uitleg op wanadoo site

Uitleg van de velden:

Naam server: Vul hier een naam in die deze regel identificeert.
Toegang geactiveerd: Kies Ja om deze regel te activeren, Nee om deze (tijdelijk) uit te schakelen.
Protocol: Kies hier het protocol dat gebruikt wordt voor deze verbinding (TCP of UDP).
Van poort: Vul hier de (eerste) poort in die voor deze verbinding gebruikt kan/mag worden.
Naar poort (= Tot poort): Vul hier de laatste poort in die voor deze verbinding gebruikt kan/mag worden.
Lokaal IP-adres: Vul hier het lokale ip-adres in van de computer waarop de verbinding tot stand moet komen. (Op te vragen via de eigenschappen van de LAN-adapter op uw computer, tabblad support).

Klik op Toepassen.

maar als ik

Van poort: 80.
Naar poort 80

invul loopt de livebox vast ....:S

edit : nu heb ik hem bijv op poort naar: 8080 maar wat ik ook doe hij blijft op de conf van de livebox uitkomen

huidige conf :

Naam Geactiveerd Protocol Van poort Naar poort Lokaal IP-adres Naam interface
http Ja TCP 80 8080 192.198.5.10 ppp0

[ Voor 55% gewijzigd door mkanon op 16-02-2005 21:02 ]

• mkanon
  • Niet online

mkanon

www.kanonweb.nl

Topicstarter
Iemand inmiddels al bekend met bovenstaand probleem ??? HELP!!! ik wil mijn servertje op inet!!

Verwijderd

Ja ik heb zelf ook een server draaien met een LIVEBOX ...

De instellingen die je hebt zijn wel goed .. alleen kan je je eigen server niet zomaar benaderen met je buiten ip adres..
Het volgende wat je krijgt zal dan wel de CPANEL zijn van de LB..
Om dit te omzeilen moet je het volgende doen .. ( alleen om te testen of de server het doet )

een proxy gebruiken.

bij jou is het geval dus ( proxy.wanadoo.nl ) deze zijn in te vullen bij instellingen van je explorer en dan naar connecties gaan..

Succes ermee !
Pagina: 1