De volgende situatie heb ik helaas al bij 2 aparte opstellingen bij klanten meegemaakt.
1 keer bij een Windows XP SP2 machine
1 Keer bij een Windows XP SP1 machine ( niet 1a )
De router deelt prima via DHCP adressen uit maar de client "verwerkt deze niet", er kan geen adres worden verkregen en het standaard 169.x.x.x adres word ingesteld.
IPCONFIG/release , IPCONFIG/renew geeft niet het gewenste resultaat ( namelijk het 169 adres komt weer terug ).
Ook geprobeerd via eigenschappen netwerkverbinding IP te "HERSTELLEN", geen resultaat.
( problemen met router UITGESLOTEN )
De volgende stap was om een vast IP in te stellen en de verbinding controleren.
Het vast ip instellen werkt prima en geeft een goed resultaat bij IPCONFIG/ALL.
Als ik vervolgens wil pingen naar de router bijvoorbeeld valt me dit op:
Antwoord van **gekke tekens**: bytes=32 tijd<10 ms TTL=128
I.P.V. het adres bij Antwoord van... ( 192.168.0.1 bijvoorbeeld ) krijg ik er gekke tekens te staan.
Ik krijg wel een reply.
Vervolgens wil ik controleren of de verbinding naar behoren werkt maar helaas, kan niet browsen over internet en in de router komen lukt ook niet.
De actie die ik die 2 keer heb ondernomen was de pc formatteren en maar opnieuw installeren, dit had wel succes en bij de 2 klanten werkt de verbinding gewoon weer.
Mijn vraag is nu of er een simpelere oplossing is om dit probleem te verhelpen.
1 keer bij een Windows XP SP2 machine
1 Keer bij een Windows XP SP1 machine ( niet 1a )
De router deelt prima via DHCP adressen uit maar de client "verwerkt deze niet", er kan geen adres worden verkregen en het standaard 169.x.x.x adres word ingesteld.
IPCONFIG/release , IPCONFIG/renew geeft niet het gewenste resultaat ( namelijk het 169 adres komt weer terug ).
Ook geprobeerd via eigenschappen netwerkverbinding IP te "HERSTELLEN", geen resultaat.
( problemen met router UITGESLOTEN )
De volgende stap was om een vast IP in te stellen en de verbinding controleren.
Het vast ip instellen werkt prima en geeft een goed resultaat bij IPCONFIG/ALL.
Als ik vervolgens wil pingen naar de router bijvoorbeeld valt me dit op:
Antwoord van **gekke tekens**: bytes=32 tijd<10 ms TTL=128
I.P.V. het adres bij Antwoord van... ( 192.168.0.1 bijvoorbeeld ) krijg ik er gekke tekens te staan.
Ik krijg wel een reply.
Vervolgens wil ik controleren of de verbinding naar behoren werkt maar helaas, kan niet browsen over internet en in de router komen lukt ook niet.
De actie die ik die 2 keer heb ondernomen was de pc formatteren en maar opnieuw installeren, dit had wel succes en bij de 2 klanten werkt de verbinding gewoon weer.
Mijn vraag is nu of er een simpelere oplossing is om dit probleem te verhelpen.