Ik heb hier een server met Windows 2003 server. Deze server is als webserver geconfigureerd. Er zitten 2 sata hardeschijven op de Promise raid controller die op de MSI K8T Neo te vinden is als raid 1 geconfigureerd. Aan de USB 2.0 poort hangt een externe hardeschijf en op een scsi controller zit een DAT 24I streamer. Nu heb ik voor NTbackup een aantal scriptjes gemaakt die s'nachts een backup maken naar de externe disk. Dit gaat regelmatig goed, echter wil het geval dat het ook vaak niet gaat. Dan kom ik s'morgens op mijn werk en dat staat het command window open, maar is er geen backup gemaakt. De regel die de backup moet maken staat dan ook voor. Let wel, vaak gaat het goed, maar ook regelmatig niet. De script zijn gescheduld via het scheduled tasks onderdeel van windows. Op een andere server die we hebben werkt dit wel naar behoren. Als ik de taskmanager open dan zie ik dat het proces NTBackup.exe ook draait, nu heb ik in de scriptjes ook aan gegeven dat hij eerst dat proces moet killen voordat de backup start, maar helaas werkte dat niet.
Iemand raad in dit geval?
Hieronder het scriptje:
c:\windows\system32\taskkill.exe /im ntbackup.exe /f
C:\WINDOWS\system32\ntbackup.exe backup "@D:\backup_setting_files\backup_selectie.bks" /n "backup dinsdag.bkf" /d "webserver backup set" /v:no /r:no /rs:no /hc:off /m normal /j "backup dinsdag" /l:s /f "F:\backup dinsdag.bkf"
Iemand raad in dit geval?
Hieronder het scriptje:
C:\WINDOWS\system32\ntbackup.exe backup "@D:\backup_setting_files\backup_selectie.bks" /n "backup dinsdag.bkf" /d "webserver backup set" /v:no /r:no /rs:no /hc:off /m normal /j "backup dinsdag" /l:s /f "F:\backup dinsdag.bkf"