[2003] NTBackup / Batch file - backup hangt soms?*

Pagina: 1
Acties:
  • 1.486 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• hullepim
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-02 20:02
Ik heb hier een server met Windows 2003 server. Deze server is als webserver geconfigureerd. Er zitten 2 sata hardeschijven op de Promise raid controller die op de MSI K8T Neo te vinden is als raid 1 geconfigureerd. Aan de USB 2.0 poort hangt een externe hardeschijf en op een scsi controller zit een DAT 24I streamer. Nu heb ik voor NTbackup een aantal scriptjes gemaakt die s'nachts een backup maken naar de externe disk. Dit gaat regelmatig goed, echter wil het geval dat het ook vaak niet gaat. Dan kom ik s'morgens op mijn werk en dat staat het command window open, maar is er geen backup gemaakt. De regel die de backup moet maken staat dan ook voor. Let wel, vaak gaat het goed, maar ook regelmatig niet. De script zijn gescheduld via het scheduled tasks onderdeel van windows. Op een andere server die we hebben werkt dit wel naar behoren. Als ik de taskmanager open dan zie ik dat het proces NTBackup.exe ook draait, nu heb ik in de scriptjes ook aan gegeven dat hij eerst dat proces moet killen voordat de backup start, maar helaas werkte dat niet.
Iemand raad in dit geval?

Hieronder het scriptje:
c:\windows\system32\taskkill.exe /im ntbackup.exe /f

C:\WINDOWS\system32\ntbackup.exe backup "@D:\backup_setting_files\backup_selectie.bks" /n "backup dinsdag.bkf" /d "webserver backup set" /v:no /r:no /rs:no /hc:off /m normal /j "backup dinsdag" /l:s /f "F:\backup dinsdag.bkf"

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Hij blijft dus hangen op de 2e regel in dit geval? 'ntbackup' dus? :)
Vind je misschien iets terug in je eventlogs? Kan het zijn dat de backup wel werkt, maar gewoon 'erg' traag is?

• hullepim
elevator schreef op woensdag 16 februari 2005 @ 14:42:
Hij blijft dus hangen op de 2e regel in dit geval? 'ntbackup' dus? :)
Vind je misschien iets terug in je eventlogs? Kan het zijn dat de backup wel werkt, maar gewoon 'erg' traag is?
In de eventlog wordt niets geschreven. De backup werkt ook gewoon echt niet, hij wordt gestart om 1 uur s'nachts en als ik dan s'morgens om 9 uur kijk staat dat window voor. Lijkt me niet dat hij dan nog gaat starten. Stop ik dan het process ntbackup.exe en start hem via run task dan werkt het.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:10

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Als ik zo je command line les, begin ik een beetje te vermoeden dat je commandline te lang is wanneer deze geparse'd wordt, zeker als dat via een scheduler gebeurt :) Probeer de file- en padnamen eens wat korter te maken, evenals het volume-id. Misschien een longshot, maar ik heb hier op mijn werk ook al een keer een 2000 bak zo over zijn nek zien gaan :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Dat zou niet echt verklaren waarom het soms wel, en soms niet werkt.
Wat ik eigenlijk voornamelijk raar vind daan TS's zijn verhaal is dat het process schijnbhaar wel gestart is (ntbackup.exe) maar dat er niets zichtbaar van is.

Je zou als test eens kunnen proberen om de scheduled task onder dezelfde user te laten draaien als de interactieve logon - als die er is ? :)

• hullepim
Op beide manieren wordt hij gestart als administrator van de server. Daar lijkt het mij dus niet aan te kunnen liggen. Zeker niet omdat het het ene moment wel goed gaat en het andere moment alleen de command window open blijft staan.

Verwijderd

voeg eens wat logging toe aan je script...

voordat je begint ...

tasklist|find /i "ntbackup"
if %errorlevel%==0 Echo ntbackup is not running b4 backup >log.txt

ntbackup zelf ook volledig laten loggen naar een andere logfile (moet je zelf ff uitzoeken).

na de backup

if %errorlevel%==0 Echo ntbackup is not running after backup >>log.txt

Een bekend probleem bij ntbackup is inderdaad dat er nog wel eens een ntbackup process blijft hangen, maar zonder logging kunnen wij ook niks

• hullepim
Ik heb ze toegevoegd, en zodra ik wat in de log heb zal ik het laten zien!

• hullepim
Nou ik heb inmiddels de log na weer de fout.
En daarin staat dat NTBackup niet draait op het moment dat het script gaat runnen.

het script:

C:\WINDOWS\system32\ntbackup.exe backup "@D:\backup_setting_files\backup_selectie.bks" /n "backup maandag.bkf" /d "webserver backup set" /v:no /r:no /rs:no /hc:off /m normal /j "backup maandag" /l:s /f "F:\backup maandag.bkf"

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:18
Bij gebeurt het ook wel eens dat ntbackup niet wil starten vanuit een script; probleem is dan dat 'ie de tape die erin zit niet slikt.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

• hullepim
Maar in mijn geval backupped hij naar een externe disk als file. Aan het systeem zit een 250GB maxtor disk waarnaar hij backupped.

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:18
hullepim schreef op maandag 21 februari 2005 @ 09:43:
Maar in mijn geval backupped hij naar een externe disk als file. Aan het systeem zit een 250GB maxtor disk waarnaar hij backupped.
Oeps, sorry, zit te slapen. Zag 'DAT 24' staan, dus ging er vanuit dat 'ie daarheen ging :)

Weet je wel zeker dat 'ie die externe schijf kan benaderen ?

[ Voor 12% gewijzigd door StevenK op 21-02-2005 10:01 ]

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

• hullepim
StevenK schreef op maandag 21 februari 2005 @ 10:01:
[...]

Oeps, sorry, zit te slapen. Zag 'DAT 24' staan, dus ging er vanuit dat 'ie daarheen ging :)

Weet je wel zeker dat 'ie die externe schijf kan benaderen ?
Ja, daar zit ik nu ook aan te twijvelen. Er staat die Maxtor Onetouch software op, denk dat ik zo eens een paar proeven ga doen op mijn 2e testserver. Dat is exact dezelfde machine.

Verwijderd

hullepim schreef op maandag 21 februari 2005 @ 09:12:
Nou ik heb inmiddels de log na weer de fout.
En daarin staat dat NTBackup niet draait op het moment dat het script gaat runnen.

het script:

C:\WINDOWS\system32\ntbackup.exe backup "@D:\backup_setting_files\backup_selectie.bks" /n "backup maandag.bkf" /d "webserver backup set" /v:no /r:no /rs:no /hc:off /m normal /j "backup maandag" /l:s /f "F:\backup maandag.bkf"

nu zie je nog niks... log.txt wordt de 2de keer overschreven :)... lees mijn originele post nog een keer.

en maak van /l:s(ummary) >>> /l:f(ull)
wordt er zowieso een log file aangemaakt?

• hullepim
hmmmm... das stom van me ja. Maar met /L:s werd er niets in de NT backup log geschreven.
Ik laat nu in iedergeval een begin log maken en een eind log. Dan kan ik in iedergeval zien of er 2 keer een log wordt aangemaakt. Vanacht heeft hij btw weer goed gelopen. Ik heb nu in het script ook de /L:f aangemaakt ipv S. Even kijken wat dat opleverd

Verwijderd

werd de logfile wel aangemaakt en was die leeg? of heb je helemaal geen ntbackup logfile?
Pagina: 1