Hoe storing TV-signaal verminderen?

Pagina: 1
Acties:
  • 123 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Millennyum
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-05-2023
Ik woon in een huis met meerdere mensen, wat inhoudt dat kabel-tv en kabel-internet met 5 man gedeeld wordt. Als ik tv kijk, zie ik regelmatig witte strepen door het beeld, wat natuurlijk heel irritant is.
Ik weet zeker dat het komt door het signaal, want als ik de kabel eruit trek en video kijk, heb ik er geen last van.

Hoe kan ik deze strepen weg krijgen? Via de GoT search vond ik dat er een versterker moet zijn voor het signaal, maar die hebben we al. Dit is de opstelling:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
[kabel komt binnen in meterkast]
             |  
             |
      [2-way splitter]
        |           |
        |           |
     [modem]  [versterker]
       |        | | | | | |
       |        | | | | | |
   [draadloze  [6 tv-kabels 
   router]       richting kamers]
       |
  [antenne]

Is er nog iets te verbeteren?
Overigens valt de internetverbinding (via Chello) regelmatig weg en moet ik de router resetten, maar ik betwijfel of dat probleem ook hiermee te maken heeft.

• MewBie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23-02 21:36
misschien is het signaal wat binnenkomt gewoon gaar, bij mijn oma thuis was dat ook het probleem, daar ging de kabel eerst de halve wijk door om vervolgens naar een kast hemelsbreed 20m verderop te gaan. sinds ze dat veranderd hebben heeft ze nergens meer last van.

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

• Dr_oetker
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-01 21:59
Hier zijn al veel topics over geweest. De kwaliteit van het signaal wordt bepaald door de kabels, stekkers en gebruikte versterker. Een versterker moet inderdaad geplaatst worden op de plaats waar het signaal binnenkomt. Sommige Hirschmann versterkers kun je zelfs voor het kabelmodem plaatsen.

Wat je kunt proberen is een versterker kopen van betere kwaliteit, maar je kunt ook de kabels en/of stekkers vervangen. Het is voor ons niet mogelijk om "de" oplossing aan te dragen, omdat wij netzomin als jou weten waar het verlies van signaal plaatsvindt.

Ik heb in verschillende studentenhuizen gewoond, waar ondanks de vele tv's en radio's een prima kwaliteit signaal te behalen viel door goede versterkers, kabels en stekkers te gebruiken.

• Millennyum
Hmm het probleem is alleen dat ik niet zomaar in het wilde weg dingen kan gaan vervangen; ik moet een goede argumentatie hebben wil ik de huisbaas ervan kunnen overtuigen dat hij iets nieuws moet gaan aanschaffen.
Verder is het spul allemaal redelijk recent en vermoed ik dat onze huisbaas wel kwalitatief goed spul heeft aangeschaft.. Ik zal thuis eens even het merk van de versterker opzoeken.

• Dr_oetker
  • Laatst online: 20-01 21:59
Probeer erachter te komen waar signaalverlies optreedt door kabels los te maken.

Soms kun je de mate van versterking op de versterker ook nog regelen, misschien kun je hier ook nog mee spelen.

• Coen Rosdorff
  • Niet online
Beeldlijnen die vanaf een witte pixel wit doorschieten naar rechts kan duiden op over modulatie. De tuner krijgt dan zoveel signaal binnen dat hij dingen gaat zien die er niet zijn :)

Als je dat hebt moet je de versterking iets terug regelen.

• Millennyum
Bedankt voor de tips, daar kan ik ws. wel wat mee!

Het zijn echter geen 'doorschietende' strepen, het gaat helemaal van links naar rechts, maar niet over het hele scherm. Ongeveer zoals

code:
1
2
3
4
5
6
7
---------------------------
|                          |
|-- ___-  -- . . -- - ... -|  
|.--- -- __-- ... -_--.._-.|