Utp Kabels

Pagina: 1
Acties:

• Artcore
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Wordt je netwerk merkbaar langzamer als je twee te korte utp kabels verbindt zodat het een kabel wordt die lang genoeg is?

• mvdejong
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

Als je goed spul gebruikt niet, alleen zou ik niet tot het theoretische maximum van UTP-kabel (100 yards = dik 90 m) proberen te gaan.
Als het langzamer wordt, dan betekent het dat je veel pakketjes kwijtraakt, die opnieuw moeten worden verzonden, dus dan ben je echt problemen aan het krijgen.

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

Verwijderd

Op zondag 07 januari 2001 13:57 schreef mvdejong het volgende:
Als je goed spul gebruikt niet, alleen zou ik niet tot het theoretische maximum van UTP-kabel (100 yards = dik 90 m) proberen te gaan.
Als het langzamer wordt, dan betekent het dat je veel pakketjes kwijtraakt, die opnieuw moeten worden verzonden, dus dan ben je echt problemen aan het krijgen.
Ik dacht dat het 100 feet was (185 meter dus)

Verwijderd

het wordt niet langzamer door 2 kabels aan elkaar te koppelen, mits de kabels goed zijn.

Verwijderd

foutje

• Artcore
  • Niet online
O ok ik doe het wel gewoon en dan zie ik wel als het klaar is hoe snel het is :)

• Artcore
  • Niet online
Wat bedoel je met 'als je het heel kort maakt'? Ik heb twee stukken die te kort zijn, en die moeten dus langer gemaakt worden.
Laat maar je hebt het al veranderd :)

• mvdejong
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

Op zondag 07 januari 2001 13:58 schreef Wolvie het volgende:

[..]
Ik dacht dat het 100 feet was (185 meter dus)
1 inch = 2.54 cm
1 foot = 12 inches = 30.48 cm
1 yard = 3 feet = 91.44 cm

Als je 185 m voor 100 feet rekent, dan zou de oorspronkelijk maat afgeleid moeten zijn van reuzen, want met 1.85 m/voet leef je echt op grote voet.

10Base-5 = dikke Ethernet = 500 yards = 457 m
10Base-2 = dunne Ethernet = 200 yards = 183 m
10Base-T = UTP Ethernet = 100 yards = 91 m

De -5 en -2 uit de coax Ethernet-benamingen zijn de aanduiding voor de lengte. Zo heb je ook nog 10Broad-36, 10 Mbps-Ethernet, broadband i.p.v. baseband over RG-59 75 Ohms televisie-kabel, 3600 yards = 3292 m.

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

Verwijderd

Uhh Wolvie,
100 feet is 100 * 12" (inch) = 1200" = 3048CM = 30,48 M :Y)
Het is wel altijd aan te raden om zoveel mogelijk kabels aan 1 stuk te gebruiken. Als het echt niet anders kan. Gebruik dan een koppelstukkie. Gewoon van een client naar de Hub. Niet op je eventueel aanwezige backbone (weet je wel die van de computerkamer naar je slaapkamer waar nog een zooi }:O staan >:)) Inderdaad gewoon proberen en dan zie je het vanzelf B-) Succes

[edit]
Shit, mvdejong was me net voor :(
Maar ja dan moet ik me reply ook meteen tikken en niet op reply drukken en dan op een andere machine verder surfen.. >:) tot ik iets heb van "oh ja" |:( IK WAS AAN UT REPLYEN |:(|:(|:(|:(
Pagina: 1