het zal vast heel simpel zijn maar kom er nu gewoon niet op.
heb hier een pagina met daarin in een iframe('box") waarin een pagina word geladen, in de pagina word weer een iframe("check") geladen met daarin weer een pagina. in de pagina staat een form met een aantal textfield. nu wil ik vanuit "box" de waarde van die text fields uitlezen.
dus
Main
|
+----iframe("box")
|
+-----iframe("check")
|
+------form met fields
in de html die in iframe "box" word geladen wil ik dus de value's van de textfields opvragen.
ik probeer dit doormiddel van:
nu pakt hij nix
wanneer ik bij het aanmaken van iframe "check" direct wat data in vul
<iframe src="check.php" name="check" id="check" width="100%" height="30" frameborder="0" scrolling="no">WAT DATA</iframe>
dan geeft hij die "WAT DATA" wel weer als ik het opvraag met
maar ik wil dus de data van de pagina die daar word ingeladen.
het hoeft niet eens de waarde van het form/fields te zijn, het gaat maar om 1 variable dus alleen innerHTML zou ook mogen,
ik kom hier ff niet uit...
heb hier een pagina met daarin in een iframe('box") waarin een pagina word geladen, in de pagina word weer een iframe("check") geladen met daarin weer een pagina. in de pagina staat een form met een aantal textfield. nu wil ik vanuit "box" de waarde van die text fields uitlezen.
dus
Main
|
+----iframe("box")
|
+-----iframe("check")
|
+------form met fields
in de html die in iframe "box" word geladen wil ik dus de value's van de textfields opvragen.
ik probeer dit doormiddel van:
code:
1
| alert(parent.document.getElementById("box").contentWindow.document.getElementById("check").contentWindow.document.forms[\'form\'].elements[\'waarde\'].value); |
nu pakt hij nix
wanneer ik bij het aanmaken van iframe "check" direct wat data in vul
<iframe src="check.php" name="check" id="check" width="100%" height="30" frameborder="0" scrolling="no">WAT DATA</iframe>
dan geeft hij die "WAT DATA" wel weer als ik het opvraag met
code:
1
| alert(parent.document.getElementById("box").contentWindow.document.getElementById("check").innerHTML); |
maar ik wil dus de data van de pagina die daar word ingeladen.
het hoeft niet eens de waarde van het form/fields te zijn, het gaat maar om 1 variable dus alleen innerHTML zou ook mogen,
ik kom hier ff niet uit...