Toon posts:

[XP SP1] X800XT + P4 3.2 loopt na 1 maand telkens vast?

Pagina: 1
Acties:
  • 27 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Ik heb 2 maanden terug een nieuw systeem gekocht namelijk het volgende:

Asus P5GD1
P4 3.2
Asus Radeon X800XT
WD 160GB
1024 MB Corsair Geheugen
Oude 3Com netwerk kaartje
Oude SoundsBlaster Live 5.1
WinXP Pro NL SP1

Dat is in principe allemaal prima , heeft de eerste maand 24/7 aangestaan met een uptime van een maand..

Daarna sloeg de computer spontaan vast. Kon niks meer doen, geluid bleef hangen, en moest hem dus uit drukken en weer aan..

Sindsdien gebeurt dat +/- 1 tot 2 keer per dag ..!

Maakt niet uit wat ik aan het doen ben, kan in spellen maar ook als ik gewoon op irc zit bijv.

Iemand enig idee wat ik kan proberen en/of dit misschien een probleem is tussen de verschillende componenten, want ik kom er echt niet meer aan uit :(

Groetjes,

Nick

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Waarom denk je dat het aan Windows ligt :? -aangezien je dit in WOS post-

Begin eens met het troubleshooten van de hardware. Maak gebruik van de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter als leidraad. En vermeld naast de troubleshoot-resultaten ook eens de merk/type van de voeding.

Verder heb ik de titel van dit topic verfatsoenlijkt. Een titel in CAPS is louter ergerlijk en wordt nooit serieus genomen namelijk ;)

• andreict
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-12-2025
heb je al eens gescanned op virussen en op ad- en spyware?

Verwijderd

In de eerste instantie kan je toch vragen om garantie! Of anders moet je even de temp van het moederbord en cpu controleren. Lijkt wel of hij te warm word. Ook wil ik vragen waarom er
geen sp2 op zit bij zo'n jonge installatie, Op de meeste nieuwe cdroms staat hij incl sp2
joopata

Verwijderd

Topicstarter
Misschien ligt het idd niet aan windows , aangezien het na een herinstallatie + format nog steeds hetzelfde probleem geeft .

Heb het systeem al meerdere malen gechecked op virussen + ad/spyware dus daar kan het ook niet aan liggen vrees ik :\

• Frigolamptje
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-03 20:56
Welke voeding heb je? Kan je de voltages idle/load eens posten?

offtopic:
* Frigolamptje denkt dat dit meer iets is voor harde waren :+

[ Voor 5% gewijzigd door Frigolamptje op 16-02-2005 09:11 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 16 februari 2005 @ 09:08:
In de eerste instantie kan je toch vragen om garantie! Of anders moet je even de temp van het moederbord en cpu controleren. Lijkt wel of hij te warm word. Ook wil ik vragen waarom er
geen sp2 op zit bij zo'n jonge installatie, Op de meeste nieuwe cdroms staat hij incl sp2
joopata
CPU is +/- 27 graden normaal en +/- 35 graden stressed
MOBO is +/- 26 graden..

Er staat geen SP2 op omdat ik toen SP2 net uit was ik wat problemen heb gehad dat programma's niet werkten e.d .. daarna beetje afschuw van SP2 gekregen :p

Misschien dat ik er inderdaad mee terug ga, want dit is erg irritant .. :(

Dank je !

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2005 09:14 ]

Verwijderd

Topicstarter
Frigolamptje schreef op Wednesday 16 February 2005 @ 09:10:
Welke voeding heb je? Kan je de voltages idle/load eens posten?

offtopic:
* Frigolamptje denkt dat dit meer iets is voor harde waren :+
Ik heb een ATX400 merkloze voeding ..

voltages heb ik standaard ingesteld gelaten (hoe ze staan na een "back to defaults")

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2005 09:16 ]

• Frigolamptje
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-03 20:56
Ik bedoel, of je de voltages eens kunt posten? Deze kan je bekijken met een programma las bv. Speedfan. Cheape-ass en zware pc gaan meestal niet samen. ;)

Verwijderd

Topicstarter
Frigolamptje schreef op Wednesday 16 February 2005 @ 09:16:
Ik bedoel, of je de voltages eens kunt posten? Deze kan je bekijken met een programma las bv. Speedfan. Cheape-ass en zware pc gaan meestal niet samen. ;)
Vcore = 1.45V
+12V = 12.14V
AVcc = 3.34V

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

BalusC schreef op Wednesday 16 February 2005 @ 09:05:
Begin eens met het troubleshooten van de hardware. Maak gebruik van de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter als leidraad.
Hoe zit het hiermee? Een topic dat verzandt in heen-en-weers vragen is best wel kansloos. Hiermee verlies je het overzicht. Toon eens inzet en maak gebruik van inzicht en researchvermogen ;)

[ Voor 10% gewijzigd door BalusC op 16-02-2005 09:19 ]

Verwijderd

Topicstarter
BalusC schreef op Wednesday 16 February 2005 @ 09:18:
[...]
Hoe zit het hiermee? Een topic dat verzandt in heen-en-weers vragen is best wel kansloos. Hiermee verlies je het overzicht. Toon eens inzet en maak gebruik van inzicht en researchvermogen ;)
Kom er ook via dat topic niet aan uit ..

Ga vanmiddag wel even terug naar de winkel

Bedankt voor de reacties !

Verwijderd

Topicstarter
heb trouwens even de voeding vervangen voor een 360 watt chieftec .. even kijken hoe dat gaat .. (had ik nog liggen)

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Verwijderd schreef op Wednesday 16 February 2005 @ 09:24:
Kom er ook via dat topic niet aan uit ..
Dat is toch echt te weinig info hoor ;)
We verwachten wel iets meer feedback dan enkel een 'vraag' -> minimalistisch antwoord spelletje :)
Ga vanmiddag wel even terug naar de winkel
Dan ga ik dit topic sluiten - het hoort niet in Windows Operating Systems terug, en met het gene je hier laat zien ga ik de mensen van Hardewaren er ook verre van mee verblijden :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.