Toon posts:

[uml] reverse engineering voor jdk 1.5

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zijn er ergens tools beschikbaar die generics, enums enzoverder ondersteunen in reverse engineering. Visual paragigm 4.0 ondersteund het alvast NIET. Ik heb al het halve internet afgeschuimd.

Het kan toch niet zijn dat ik manueel een klasseschema ga moeten maken van 150 klasses :o

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-04 22:07

NMe

Quia Ego Sic Dico.

BlueJ (ontwerppakket voor beginners) maakt automatisch iets wat sterk op UML lijkt. Ik weet niet of je er wat aan hebt, maar je kan het wellicht proberen.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:26

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Verwijderd schreef op woensdag 16 februari 2005 @ 08:27:
Het kan toch niet zijn dat ik manueel een klasseschema ga moeten maken van 150 klasses :o
* Creepy mompelt iets over eerst ontwerpen en dan pas implementeren..... ;)

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

• Daventry
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-04-2025
Verwijderd schreef op woensdag 16 februari 2005 @ 08:27:
Het kan toch niet zijn dat je 150 klassen deftig gaat neerschrijven zonder een ontwerp :o

Verwijderd

Topicstarter
(er was een bestaand systeem van 30 klasses met uml, hierop is zeer veel uitgebreid. Vooral via xp en refactoring: dus zonder uml.)

• Alarmnummer
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-07-2024

Alarmnummer

-= Tja =-

heb je een bestaande IDE waar het mee geintegreerd moet worden? IDEA en JBuilder hebben beide support for 1.5 sytax en hebben plugins voor UML..

[ Voor 96% gewijzigd door Creepy op 16-02-2005 12:06 ]

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:26

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Modbreak:Ik heb wat offtopic posts getrasht en bewerkt. Deze zaken kunnen prima via de topic report worden gemeld of worden gemaild.

S-man2: Welke opties heb je zelf al? Waarom voldoen die niet?

[ Voor 3% gewijzigd door Creepy op 16-02-2005 12:09 ]

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

• Jrz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19:46

Jrz

––––––––––––

Alarmnummer schreef op woensdag 16 februari 2005 @ 11:58:
heb je een bestaande IDE waar het mee geintegreerd moet worden? IDEA en JBuilder hebben beide support for 1.5 sytax en hebben plugins voor UML..
Eclipse ook...

Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)

• Alarmnummer

Alarmnummer

-= Tja =-

Eclipse is idd ook een optie.

Maar Eclipse was nogal laat met 1.5 ondersteuning (het zit geloof ik nog niet in een final). De kans is daarom groot dat er ook geen UML tools is voor eclpse die het kan reverse engineren.

Verwijderd

Topicstarter
ja. Ik werk met intelliJ (ondersteund 1.5.0) en de community edition van Visual Paradigm. Op het forum van Visual Paradigm stond dat de laatste versie (4.1 ) ook nog GEEN support hééft voor 1.5.0. Ik vind het niet zo erg dat deze zaken niet in mijn uml staan, maar wat ik wel erg vind is dat hij gewoon de classes negeert waarin ik specifieke zaken van jdk 1.5 gebruik: praktisch alle klasses.

Ik kijk even naar blueJ

(Mensen, ik vind het ook wel een intressante discussie over eerst designen en dan coden, misschien apart topic voor openen mod?)

• Alarmnummer

Alarmnummer

-= Tja =-

Verwijderd schreef op Wednesday 16 February 2005 @ 12:26:
ja. Ik werk met intelliJ (ondersteund 1.5.0) en de community edition van Visual Paradigm. Op het forum van Visual Paradigm stond dat de laatste versie (4.1 ) ook nog GEEN support hééft voor 1.5.0.
Je kunt toch alleen vanaf de pro edition reverse engineren en code genereren? Ik heb voor mijn werk modelers edition.. op een paar kleine dingen na vind ik het een geweldige tool.

Voor zover ik weet kan deze niet reverse engineren en code genereren...

[ Voor 8% gewijzigd door Alarmnummer op 16-02-2005 12:51 ]

Verwijderd

Topicstarter
ja, da stond ook online maar toen ik de tool probeerde in samenwerking met intelliJ gaf hij al een "parser error" bij mijn java files.

In ieder geval: blueJ funcktioneert super maar geeft geen methodes weer. Ik heb gelezen dat blueJ zich niet aan de standaard uml notatie houdt. In principe is dat voor mij ok maar methodes zouden toch zichtbaar moeten zijn. Blijkbaar is dit niet mogelijk in blueJ?
Pagina: 1