Toon posts:

Intel 82801 USB en iPod mini

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Ipod mini, deze heb ik via USB aangesloten op een DELL PC met W2K(SP4) incl de laatste updates. Ook voor de USB poort heb ik de meest recente driver geinstalleerd. In de taakbalk (rechtsonder) zie ik wél dat de PC het apparaat 'ziet' maar hij herkent het niet als I pod Mini.
Wanneer ik dezelfde Ipod met dezelfde bekabeling aansluti op een oude Compaq PC (W2K(SP4)) dan wordt het apparaat zonder probleem herkend als een USB apparaat voor massa opslag. (Deze PC is van mijn zoon, dus die ga ik niet gebruiken voor de Ipod, daarbij: ik kan nogal koppig zijn, de DELL moet gewoon werken) 8)7

De USB op de DELL PC is een Intel 82801 is er iemand die met dit type USB poort ook problemen heeft gehad?

Wanneer ik alle Ipod software uninstall, de CD er in doe en opnieuw ga installeren wordt de Ipod ook niet herkend als ik deze aansluti op het moment dat het programma er om vraagt..

Ik zal toch geen firewire kaart moeten gaan installeren..? :?

Verwijderd

Weet je zeker dat je USB op je Dell USB 2.0 is? Is namelijk wel een vereiste.
Met ff snel googlen kwam er naar voren dat dit waarschijnlijk een USB 1.1 poort is.

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-02 10:41

chem

Reist de wereld rond

Modbreak:lees de regels voor je een topic start!
het is een iPod (of ipod) en niet anders... DELL is ook Dell etc.
Je hoeft niet te schreeuwen in je bericht, en het geeft ook weinig aanleiding om te denken dat je tijd in je probleem hebt gestoken

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Verwijderd

Topicstarter
Dat zou redelijk 'dom' zijn... ik heb alleen in de hardwarelijst gekeken en zag daar dat het een USB2 controller zou zijn. Ik heb me denk ik op het verkeerde been laten zetten dan.. Dus ga ik vandaag maar ff naar de winkel om hier een USb2 kaartje voor te halen. Hardtikke bedankt!

Verwijderd

Mijn broertje had hetzelfde probleem, toen kocht hij een USB2.0 kaartje van een 15 euro o.i.d. en hoppa...gaan met die iPod mini :)

• frim
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Je kan ook proberen een andere usb poort te gebruiken; er staat niet in je TS of je dit al geprobeerd hebt. Sommige USB-poorten (vooral degenen die voorop een pc zijn gemonteerd) werken niet altijd.

• Matias
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Even gegoogled

http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=61711

Hier worden alle problemen met USB verklaard.

Even offtopic @ Chem

Ik snap dat het irritand is om Ipod of I-POD te lezen, maar is daar een modbreak voor nodig? ik ben absoluut geen mod maar persoonlijk vind ik het overdreven. stuur iemand liever een pushmessage o.i.d.
Je zou desnoods ook even zijn bericht kunnen reviseren en daar een comment over achterlaten. :Y)

Verwijderd

Topicstarter
Allemaal hartelijke dank voor de hulp. Ik had zelf ook gegoogled en duidelijk andere searchtermen opgegeven. Om de rest van de vragen nog wél te beantwoorden:

- De Dell (zo goed geschreven :) ) heeft geen USB poorten aan de voorkoant, alle andere heb ik wél geprobeerd.

- De helppagina van Apple had ik ook gezien, daarin kwam de melding voor dat ik minimaal USB 2.0 nodig heb. Zolas in een eerdere reply gemeld: ik heb me daar te makkelijk van af gemaakt door alleen in de hardwarelijst van de PC te kunnen.

- Wat betreft de verkeerde spelling: Sorry, dat wil wel eens verkeerd gaan en als een fout maken je op een uitbrander komt te staan zitten we in een fijne en tolerante samenleving. >:)

Allemaal hardstikke bedankt overigens, want het werkt nu wel.
Pagina: 1