Toon posts:

Probleem Fujitsu Siemens Beeldscherm

Pagina: 1
Acties:
  • 207 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,
Zoals jullie al in het onderwerp konden lezen heb ik een probleem met mijn FS beeldschertm: 17" 86 Khz 0.25 DP TCO '95.

Probleembeschrijving: In opstartmodus bleek dat gedeelte van beeldscherm een andere kleur aangaf dan ik bij de vorige keer dat ik mijn computer opstarte zag. Kan gebeuren dacht ik, maar tijdens het openen van windows bleek dit ook nog het geval te zijn. Mijn eerste reactie was beeldscherm defect, maar dat lijkt mij ongewoon aangezien mijn beeldscherm pas 14 maanden oud is en ik dit nog nooit heb meegemaakt.

Wat kan hier aan de hand zijn? Ligt het aan de driver? Is mijn beeldscherm stuk? Is dat normaal dat mijn beeldscherm binnen een zo korte termijn defect gaat.

Bij voorbaat dank,

en met hoop van een door jullie gegeven antwoord.

MvG. Remko

Verwijderd

Zow. Ik geef dit topic maar even een schop, want de search levert niet veel meer op: ik heb ook deze 17" monitor uit 1998. (Ik gebruik hem in combinatie met een ATI 3d Rage Pro onder XFree86 4.1.0, meestal op 1152x864 met 86 hz, maar dat is niet relevant voor mijn probleem.)
Het valt me op dat als ik een screenshot maak en dat display op de 3 jaar nieuwere Hyundai-monitor van m'n tweede pc, dat het beeld van de Fujitsu erg vergeeld is. Mijn donkergroene achtergrond blijkt al die tijd eigenlijk een soort blauw geweest te zijn. Ook knalwit is een soort rustig grijsgeel. Ik ben eraan gewend geraakt, maar het hoort natuurlijk niet zo.

Ik ben gaan stoeien met de RGB-instellingen in het on-screen display (nu: R:245 G:235 B:254), maar dat levert geen helderder beeld op. Valt het misschien nog op een andere manier te tweaken? Ik kijk er tenslotte wel de hele dag tegenaan.. :P

Verwijderd

(schopje)

Verwijderd

geduld :)

Verwijderd

Ja, nou. >:)