Toon posts:

HP 8100i Terugflashen.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ooit mijn HP8100i geflasht naar dat Sony ding, maar ik wil hem terugflashen want toen waren de lampjes veel mooier. Iemand enig idee hoe ? (waar die terugflash zip te downen)
BVD

Verwijderd

LOL
Heb je dat ding alleen maar geflashed voor lampjez?
Tsjah, d'r is gloof ik voor de sony crx100e (dus ook de hp8100i) een flash om em 80 min cd't te laten fikken, volgens mij werd ie dan gezien als een 8100i. Ook wat ledjes betreft. Die flash meot je denk ik zoeken.

• Tech
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 03-05 11:15
Hij heeft 'm dus juist geflashed naar die Sony om 80 minuten te kunnen branden... Alleen werken dan de lampjes niet meer ok.

Flash 'm daarom naar de gehackde Sony/HP firmware. Daarmee werken de lampjes weer als vanouds.

Voor info:
http://www.tweakmax.com/html/hp8100i/hp8100i-1.cfm
Voor de gehackde firmware:
http://www.tweakmax.com/files/hp8100_10n_hacked.zip

• henkleerssen
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

henkleerssen

Your life is as you narrate it

eeuh werkt dan die 80 minuten nog (met die firmware 1.0n)? Want al die Burn software (Nero, EZ) ziet het als een HP 8100+ .. "en die kan niet overburnen" zeggen ze standaard dan..|:( dat is mijn ervaring.

• Tech
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 03-05 11:15
Op zondag 07 januari 2001 14:40 schreef henkleerssen het volgende:
eeuh werkt dan die 80 minuten nog (met die firmware 1.0n)? Want al die Burn software (Nero, EZ) ziet het als een HP 8100+ .. "en die kan niet overburnen" zeggen ze standaard dan..|:( dat is mijn ervaring.
Overburnen is wat anders dan 80 minuten branden.

De HP8100i heeft een 'feature' (lees: bug), waardoor hij maximaal iets van 78:16 op een cd kan branden. Dus gooi je er een 80 minuten cd in, en wil je er 80 minuten op branden, dan eindig je met een nieuwe onderzetter :-(
De Sony-firmware heeft dit probleem niet. Dus als je de drive flashed met de Sony firmware, dan kun je 80 minuten cd's volledig beschrijven.

Overburnen is het beschrijven van extra ruimte op de cd. Je kunt op een 74 minuten cd soms wel 76 minuten kwijt. Je overschrijdt dan de specificaties van de cdrom.

Ik denk dat overburnen met de HP8100i niet gaat lukken. 80 minuten wél!

Verwijderd

Topicstarter
Thnx ppl.
ff flashen :)

• henkleerssen
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

henkleerssen

Your life is as you narrate it

Tech> Je hebt volkomen gelijk...
Pagina: 1