Toon posts:

PC in je bad leggen :)

Pagina: 1
Acties:
  • 66 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Nooit iemand op het idee gekomen om bv je pc in een bad te leggen? Lijkt me fluisterstillektes.

Als je nu gedminiraliseerd water in je badje giet en je legt er je pc in zonder fans, dan zou dit volgens mij wel werken hoor.....

Just a stupid question

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 04-02 16:05

André

Analytics dude

En demi water geleid geen stroom?

• hufkes
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:32

hufkes

nee, daar staat niet hufter!

en hoe moet je dan in zelf in bad?

Onderstaande signature is al >20jr oud ***hoe dan***
---
Het internet is een veelbelovend medium
....dat maar heel weinig van zijn beloftes nakomt.
Wat weg is... raak je nooit meer kwijt :P

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Werkt niet, het water gaat toch stof happen en gaat geleiden en dat vind je PC niet fijn :+
In slaolie schijnt het wel te gaan.

Probeer voor de gein es de search van dit forum, je bent niet de enige die dit heeft geprobeerd :P

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Nu online

Rmg

wat stof erin en het is gedaan met je onderdelen er zijn wel mensen geweest die het met olie hebben gedaan btw :P
André schreef op dinsdag 15 februari 2005 @ 23:53:
En demi water geleid geen stroom?
En nee demi water geleid geen stroom, iig bijna niet :X

[ Voor 50% gewijzigd door Rmg op 15-02-2005 23:55 ]

Verwijderd

1: Water raakt hitte niet kwijt, effectief: een boiler.
2: Water elektrolyseert.
3: Demin water geleid een beetje.

Maar ik zou zeggen: probeer het eens.

• Tofu
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 05-10-2024
Raz- schreef op dinsdag 15 februari 2005 @ 23:54:
wat stof erin en het is gedaan met je onderdelen er zijn wel mensen geweest die het met olie hebben gedaan btw :P
Moet je wel olie af en toe reinigen of verversen .. :+ :(
Verwijderd schreef op dinsdag 15 februari 2005 @ 23:54:
Maar ik zou zeggen: probeer het eens.
haha :+ niet zelf bij gaan zitten zou ik zeggen ..

[ Voor 27% gewijzigd door Tofu op 15-02-2005 23:56 ]

• _Ernst_
  • Laatst online: 09:27

_Ernst_

Mark It Zero!

Je bent niet het eerste met dit idee ;) http://gathering.tweakers...a%5BxFILTERS%5D=#hitstart

Demi water lukt niet, geleid weer binnen notime
Met een dure niet geleidende vloeistof van M3 3M Fluorinert zou het kunnen lukken, maar dat is veel te duur, slaolie is ook een alternatief alleen raakt na een tijdje ook verontreinigt.

[ Voor 6% gewijzigd door _Ernst_ op 15-02-2005 23:58 ]

Last.fm

Verwijderd

Ik wou net zeggen, deze vraag zie je *heel* vaak langskomen, en steeds weer dezelfde conclusie, t is of duur, of onbetrouwbaar... en je kan niet meer in bad...

• JER00N
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Was het niet zo dat er in (demi-)water evenwichtsreacties plaatsvinden à la:

H2O <--> H3O+ + O-

Waardoor het stroom gaat geleiden?

[ Voor 13% gewijzigd door JER00N op 15-02-2005 23:58 ]

• SyphOn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:46
_Ernst_ schreef op dinsdag 15 februari 2005 @ 23:55:
..............slaolie is ook een alternatief alleen raakt na een tijdje ook verontreinigt.
En als je het nu lucht dicht afsluit?

• HeepH
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 30-01 14:19

HeepH

Dope Rapper

dan kan je net zo goed gaan waterkoelen, of voor die moeite gaan werken en een vapochill kopen, begrijp me niet verkeerd,ik ben een tweaker in hard en nieren,maar DAT gaat te ver :D

http://specs.tweak.to/16495

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-01 09:48
ik heb jaren geleden iets gelezen over iemand die een piepschuimbak had gemaakt voor z'n pc, daar minerale olie in had gedaan en wat airco-onderdelen en een pomp, en dan dingen als cdromspeler op de rand van dat piepschuim. Ik kan zogauw geen link vinden, maar in principe is jouw idee al eens gedaan.
alsnog een linkje

[ Voor 35% gewijzigd door 0siris op 16-02-2005 00:11 ]

ach...in een volgend leven lach je er om!

• _Ernst_
  • Laatst online: 09:27

_Ernst_

Mark It Zero!

SyphOn schreef op woensdag 16 februari 2005 @ 00:01:
[...]

Niet alleen via de lucht van buitenaf maar ook via de hardware zelf raakt het vervuilt. Stof en andere viezigheid die er op aanwezig is en chemische reacties die plaatsvinden.

Last.fm

Verwijderd

SyphOn schreef op woensdag 16 februari 2005 @ 00:01:
[...]

nog handiger

je pc gewoon plastificeren, en in ut water pleuren, pc is waterdicht, maar word wel gekoelt, simpel toch

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08:01

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Met slaolie gaat het perfect.. heb ik met 2 vrienden eens gedaan.. dacht ik een oude P2 266 van me in de olie te gooien.... zette we hem aan.. bleek het een P3 600 te zijn :X
Maar hij werkte perfect... en er kwam idd geen geluid af =-]
Hij heeft het toch een week in de olie gedaan, en daarna na een beetje schoonmaken heeft hij nog een halfjaar in een normale case als webservertje gedraaid :)

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

• 0siris
Verwijderd schreef op woensdag 16 februari 2005 @ 00:05:je pc gewoon plastificeren, en in ut water pleuren, pc is waterdicht, maar wordt wel gekoeltd, simpel toch
Ook dat is al eens gedaan, maar dan met latex om het moederbord. Maar daar ging uiteindelijk iets mee mis (ook al lang geleden)

[ Voor 4% gewijzigd door 0siris op 16-02-2005 00:14 ]

Verwijderd

Toch wel een beetje zinloos jongens, koop je eerst voor 10 tallen euros SLAolie in (moet je nagaan...wat een woord SLaolie als koeling, als je dat tegen een psychopaat vertelt, die komt niet meer bij van het lachen) En vervolgens pleur je je kast open, kwak je die olie erin, en druk je hem aan..... en dat werkt, lol ik kan er zelf niet bij, en ga m'n duur systeempje er ook niet aan wagen:P

• J0J0
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 24-10-2025
''duur'' :o

Das relatief eh.

Mja als je nieuwe hardware meteen in de slaolie doet ben je dan niet ook vrijwel af van vuil dan van de onderdelen zelf af komt (in geval van afgesloten bak ofzo).

specs

• 0siris
Verwijderd schreef op woensdag 16 februari 2005 @ 00:17:Toch wel een beetje zinloos jongens, koop je eerst voor 10 tallen euros SLAolie in (moet je nagaan...wat een woord SLaolie als koeling, als je dat tegen een psychopaat vertelt, die komt niet meer bij van het lachen)
Als het nou baby-olie was, kon je gezellig samen met je pc in bad :P

• J0J0
0siris schreef op woensdag 16 februari 2005 @ 00:27:
[...]

Als het nou baby-olie was, kon je gezellig samen met je pc in bad :P
Mja en van je lichaam komt geen vuil af :7 :+

Maare ik zou best met mijn pc in bad willen, wij houden namelijk erg veel van elkaar :Y) :o B)

[ Voor 18% gewijzigd door J0J0 op 16-02-2005 00:31 ]

specs

• FlyEragon
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 29-01 08:17

FlyEragon

Alien Monkeys

Niet als je je plastificeert B)

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
JER00N schreef op dinsdag 15 februari 2005 @ 23:58:
Was het niet zo dat er in (demi-)water evenwichtsreacties plaatsvinden à la:

H2O <--> H3O+ + O-

Waardoor het stroom gaat geleiden?
Klopt (bijna, 't is OH- ipv O-, beide zijn in puur H2O in de concentraties [H3O+] = 1 * 10-7 en [OH-] = 1 * 10-7 aanwezig. Vandaar ook dat een pH (of pOH) van 7 neutraal is :)

• J0J0
Er zijn mensen die dat doen ja :+ maar zelfs die gaan niet zo ver.
Maarja het schijnt dus uit meerderde topics te blijken dat het idee niet echt haalbaar is (op lange termijn) tenzij je met dure rotzooi gaat liggen kutten: Het idee blijft wel leuk/wild B) :9~

@ WIXX

Ik had het dan echt over het samen in bad gaan heh je weet wel onderzeeertje spelen met de pc enzo B) :)

Mja maar wat jij zegt is ook leuk dan nog een goed bad met plaats voor een toetsenbord en muis (waterdicht uiteraard) en dan een spel spelen of fimpje kijken, en natuurlijk chillen @ GOT ;)
Ik kijk net naar je systeemspecs.... heb jij geld teveel :P buiten de vgakaart dan :Y)

[ Voor 36% gewijzigd door J0J0 op 16-02-2005 00:43 ]

specs

• WiXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-01 15:26

WiXX

Kijk uit malloot een...

Je hebt toch alleen een beeldscherm nodig dat in je bad zit, de rest kan weggewerkt worden ergens waar het water nooit komt. Dan kan je relax door wow'en als je in bad zit :D

Verwijderd

WiXX schreef op Wednesday 16 February 2005 @ 00:39:
Je hebt toch alleen een beeldscherm nodig dat in je bad zit, de rest kan weggewerkt worden ergens waar het water nooit komt. Dan kan je relax door wow'en als je in bad zit :D
als het zelfs al zo ver komt met sommigen... pfff waar moet het heen met deze wereld :P Dan kun je net zo goed niet in bad gaan :P Komt dit erbij pc in bad... bad geeft water damp, waterdamp is vocht, vocht geleid --> kortsluiting, of wil je in een 6 graden bad zitten? nou dan ben je snel ziek hoor! :P

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
Zoals je ziet gaan dit soort dingen behoorlijk snel offtopic :)

Conclusie: Ja, met bepaalde vloeistoffen is het mogelijk om een pc onder te dompelen. Of het dan nog echt nuttig is, is een tweede. verder is hier toch wel het een en ander over te vinden :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.