Toon posts:

dode laptop aan de praat krijgen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Paar maanden geleden kreeg ik mijn laptop niet aan de praat nadat ik hem helemaal leeg heb laten lopen terwijl ik er sim city 4 op draaide. Het eruit en erin doen van geheugen en accu hielpen niet om de laptop aan de praat te krijgen.
Dus had ik besloten de laptop op te laten halen. Na 3 maanden was hij eindelijk gemaakt en terug gebracht. Alles was nog intact en de laptop werkte weer.

Maar toen, terwijl ik sim city 4 draaide ging mijn accu weer (per ongeluk) helemaal leeg. en viel uit op standby zoals bij de eerste keer. En ook deze keer ging hij niet meer aan.

Ik heb nu alleen geen zin om mijn laptop weer voor 3 maanden kwijt te zijn. Dus mijn vraag is dan ook hoe ik die laptop weer aan de praat kan krijgen. Bij de eerste keer was alles nog intact, dus vroeg ik me af of ik het dan ook zelf kan maken wat natuurlijk makkelijker is. En ook nu krijg ik hem niet aan de praat door het geheugen en de accu eruit en erin te doen.

Het lampje van de stroom van de laptop springt aan als ik op de aan knop druk. Maar verder doet hij helemaal niks.

Het gaat hierbij om een diabloo V3100 die ik gekocht heb bij de-laptopper.

Ik hoor graag wat reacties met wat het probleem kan zijn en hoe het kan worden opgelost.

Groetjes

Erik van den Heuvel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Haal je accu eens eruit en probeer alleen met netstroom te werken.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jk_W
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Jk_W

I Think...

Stop de accu eens een half uurtje in de vriezer voor je hem oplaadt. Dit wil ook nog wel eens helpen bij accu's die niet helemaal lekker meer zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
-NMe- schreef op dinsdag 15 februari 2005 @ 23:45:
Haal je accu eens eruit en probeer alleen met netstroom te werken.
geprobeerd, maar had maanden geleden dat ook al geprobeerd en werkte niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keur0000
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-09-2024

keur0000

-------- N O N E --------

Als je er geen problemen mee hebt om hem een stuk uit elkaar te halen >:) de battery van het bios er een kwartiertje uit te laten en de bios te resetten, tevens accu (in een luchtdichte plastic zak) in de vriezer. Vervolgens hele spul weer in elkaar zetten, en opstarten maar Suc6.

Bron: SR. Engineer met +40 jaar ontwerp/werkervaring in het bouwen van o.a. datacenters ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

keur0000 schreef op dinsdag 15 februari 2005 @ 23:54:
Als je er geen problemen mee hebt om hem een stuk uit elkaar te halen >:) de battery van het bios er een kwartiertje uit te laten en de bios te resetten, tevens accu (in een luchtdichte plastic zak) in de vriezer. Vervolgens hele spul weer in elkaar zetten, en opstarten maar Suc6.
Hangt dat niet van de soort accu af? Ik heb eens gelezen dat een bepaald soort accu juist overlijdt als je hem in de vriezer pleurt.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keur0000
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-09-2024

keur0000

-------- N O N E --------

als je hem te lang in de vriezer gooit, ja soms. Bepaalde Lion accu's. Maar kwartiertje..nee

Bij Nicad cellen echter niet ;)

[ Voor 19% gewijzigd door keur0000 op 16-02-2005 00:18 ]

Bron: SR. Engineer met +40 jaar ontwerp/werkervaring in het bouwen van o.a. datacenters ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servowire
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-08 15:56

Servowire

prutser:~#

keur0000 schreef op woensdag 16 februari 2005 @ 00:18:
als je hem te lang in de vriezer gooit, ja soms. Bepaalde Lion accu's. Maar kwartiertje..nee

Bij Nicad cellen echter niet ;)
Lion cellen gaan kapot in de vriezer. Bij volledige ontlading reageert er een chemische stof met een andere stof en kunnen ze zelfs ontploffen..

NiCd kan wel in vriezer. Maar deze laptop zal wel geen Nicd hebben, daar dat al tijden niet in laptop word gebruikt.

Alleen op Netstroom: Geeft hij enige leven? Nee? Dan is de voeding gewoon kapot en zit je elke keer weer alleen op accu te werken

met papier mache kun je alles maken!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het is inderdaad een lion batterij.

Maar toen ik hem eerst weer terug kreeg heb ik niet gehoord wat ze nou precies gemaakt hebben. Kan goed zijn dat ze dus niks hebben gemaakt? En dat er dus een nieuwe voeding in moet...

Ik weet niet of het een belangrijk gegeven is dat het "aan" lichtje aan blijft staan als ik de laptop aan zet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Thunder-
  • Laatst online: 06-10-2024

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Als het zelfde probleem is als eerder, zou je natuurlijk ook het bedrijf kunnen opbellen waar je hem hebt laten repareren en vragen wat ze er toen aan gedaan hebben.

Blij Met Wilco

Pagina: 1