Toon posts:

Asus 8Nsli deluxe nauwelijks te overclocken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb de volgende configuratie: Asus 8Nsli deluxe, AMD64 3000 proc. , Zalman CNPS7000B-alcu koeler, 1024 mb twinmos geheugen (pc3200), Leadtek TDH 6800 256 mb videokaart,
In het begin was overclocken mogelijk tot ongeveer 2000mhz : voltage proc. 1,54, geheugen 2,8
9x220mhz. Bij meer liep hij vast.
Nu lukt mij dit zelfs niet meer en kan alleen het overclock prog. van Asus gebruiken (AI N.O.S.)
Hierbij loopt de comp al vast als ik meer dan 5% overclock.
Weet iemand wat hier aan de hand is? Het moet toch voor deze combinatie mogelijk zijn om > 2500 mhz te halen. Wil dit zeggen dat mijn mobo of/en proc. defect is?
Als dat zo is, is dit dan een garantiegeval?
Graag jullie hulp/advies.

P.s. Heb een memtest gedaan en krijg de volgende melding: Error with word pair # 72979490 or 72978792

Alvast bedankt

Verwijderd

Wat heb je zelf al geprobeerd?

LDT Multiplier verlaagd naar 4x?
Vcore lichtjes verhoogd?
Geheugendivider ingesteld, om te checken of dat het nog wel trekt?
PCI/AGP Bus gelockt?

Welk BIOS draai je trouwens? De 1004.01 Bèta is beter om over te klokken dan de 1002/1003...

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Geeraard,

Heb ook datgene (voor zover dat op mijn moederbord mogelijk was) wat suggereerde gedaan. Zonder resultaat. Feit blijft natuurlijk dat hij van de een op de andere dag niet met meer dan 5% te overclocken is. Heb niets aan de instellingen veranderd!! Gebruik ook de meest recente bios.
Zegt die foucode van het geheugen jouw trouwens iets?

Groet,

TAPI

• DesertShooter
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18-01 07:36

DesertShooter

Afgekickt

Heb je echt de HTT op 4x of 3x gezet?

• matinez
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
@ memtest
Test even per dimm wat ze kunnen in memtest (OC).
Als je 1 dimm fouten geeft in memtest, moet je je afvragen of ze compatible zijn met een A64 sys.

Wat voor chips zitten er op je Twinmos'en?
In welke test krijg je de error?

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Sorry ik ben even de draad kwijt: LDT en HTT wat bedoelen jullie hiermee. Neem aan dat hieronder de multiplier wordt verstaan.(processor) Heb inderdaad deze getallen gebruikt.
De chips die er op de twinmos zitten zijn van twinmos (geen winbond)
Ga de chips onafhankelijk van elkaar testen.

TAPI

Verwijderd

LDT = HTT
Lightning Data Transport is gewoon een oudere benaming. En dat is niet de multiplier van de processor zelf, maar die van de HyperTransport bus. Verlaag deze naar 4x wanneer je gaat overklokken. Als je HTT boven de 250MHz uitkomt, moet je deze verlagen naar 3x enz...

Verwijderd

Topicstarter
Heb de modules onafhankelijk van elkaar getest en inderdaad er was er eentje niet o.k, maar.....
nadat ik windows met alleen de goede chip (512 mb) had opgestart kreeg ik direkt de melding:
kan bestand wf2kcpl.dll niet laden, ongeldige toegang tot geheugenlokatie.
Dit bericht verdwijnt ook niet als ik alles op normaal/auto instel (dus niet overclock)
Suggesties??

TAPI

• Bertus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Dat reepje mem RMA sturen?

Heeft ook een computer!

Verwijderd

Topicstarter
Heb in tussen actoe ondernomen en het geheugen gaat inderdaad terug.
Vraag: Zijn mijn overclock problemen hiermee verleden tijd en hoe belangrijk is goedwerkend
geheugen bij overclocken? Is twinmos geheugen hiervoor geschikt (met twinmos chips) in combinatie met het Asus 8N sli moederbord?

TAPI
Pagina: 1