Toon posts:

Steeds verliezende connectie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met een laptop toshiba satellite met celeron. Ik heb hier onlangs een q-tec usb 2.0 wlan adapter ingestopt voor een draadloos netwerk. ICM windows ME had ik geen enkele problemen. Ik plugde de stick erin, en ik kon heerlijk internetten. Nu heb ik enkel windows XP home geinstalleerd en constant verlies ik mijn connectie. :( Hij geeft constant aan dat de signaalsterkte zeer goed is, maar ik raak spontaan zonder te verplaatsen de verbinding kwijt. Somebody help me? Ik weet niet meer waari k het moet zoeken. Ik heb al de usb1.1 comp. aangezet zodat hij niet constant denkt dat het een 2.0 usb netwerk module is.
Heeft iemand nog goede suggesties?

Verwijderd

Nieuwste drivers ?

En kijk eens naar de andere kant van de lijn, een firmware-update van de router / het AP wil nog wel eens helpen.

• Tropos
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Je zou eens kunnen proberen de wireless zero configuration uit te schakelen en gebruik te maken van de wireless interface van de adapter zelf.

Verwijderd

Installeer ook effe je chipsetdrivers (in dit geval denk ik Intel) dat wil nog wel eens helpen.

Tenzij je een oudere chipset hebt die al door XP ondersteunt wordt.

• Emos
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 05-05 13:59
Ik heb ook zoiets gehad met mijn laptop en wireless kaartje. Maar dat loste ik op door "Use Windows to configure my wireless network" te kiezen in plaats van de door de fabrikant meegeleverde software te gebruiken.

Properties van My Networks. Middelste tab Wireless Networks en dan de eerst optie aanvinken.

Succes.

Emos

• Emos
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 05-05 13:59
Overigens let er op dat je SP2 er op hebt staan. Sinds SP2 draait in ieder geval het wireless gedeelte van Windows een stuk beter.

Emos

Verwijderd

Topicstarter
SP2 staat er reeds op, ik zal eens kijken wat er gebeurd als ik de optie use microsoft to set connection gebruik.
Pagina: 1