Virus Handcuffs.pif --> geen internet meer!

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:33
Hey, op verzoek dus een apart topic :)

Vriendin van me heeft dus het handcuffs.pic virus geopend en kon daardoor niet meer op msn.
Ik vertelde haar om te rebooten waarna ze dus niet meer op internet kon EN niet meer op msn.

Als ze IE opende stond er ''uw chello service installeren''.
Ik ken dit en hier moet je dus je gebruikersnaam en wachtwoord invullen, waarna er vertelt word om je kabelmodem te resetten.

Dit is dus allemaal juist gebeurd en het ipadres is gewoon goed (213.. ) normaal chello ip dus.

Echter ze kan geen websites openen, en ook msn openen werkt niet!
Toen zag ik in het andere topic dat dit kwam door meedraaaiende winini en winis applicaties.
Deze dus netjes verwijdert uit msconfig en bij de lopende processen en nu starten ze gewoon netjes niet meer mee.

Echter.. nog steeds geen internet!

iemand een oplossing ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 15554

dit komt door weer een versie van msn virus.
W32.bropia.L

ff zoeken op google voor removal mogelijkheden en je bent er als het goed is vanaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

* niet gelezen *

[ Voor 82% gewijzigd door Guardian Angel op 15-02-2005 23:12 ]

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s
Dat doe ik, maar moest nieuw topic starten hiervoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s
Anoniem: 15554 schreef op dinsdag 15 februari 2005 @ 23:10:
dit komt door weer een versie van msn virus.
W32.bropia.L

ff zoeken op google voor removal mogelijkheden en je bent er als het goed is vanaf.
thnx, morgen even proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 15554

JA kreeg hem zelf ook toegestuurd. gelukkig goeie virusscan en vuurmuur.
dat pifje zelf doet namelijk nix, alleen start er wel een progje op winis.exe die internet toegang wilde hebben.
had al wel zo'n vermoeden dat het een virus was maar ben altijd dol op uitproberen wat het doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andante
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online
Goed, laat ik even 1 ding duidelijk maken, je meld dat de PC de chello aanmeldingsprocedure gaf op het moment dat ze het virus had geopend. Echter Chello heeft eerder vandaag (15-02-2005), en mogelijk later ook nog een storing gehad met 1 van de landelijke systemen, waardoor mensen dus onverwacht en onterecht in de aanmelding terecht kwamen, normaal kom je hier alleen in terecht als het mac adres wat op het netwerk word aangeboden veranderd. Het is dus zeker dat dit virus niets met die aanmelding te maken heeft. (Tenzij het macadressen van netwerkkaarten aanpast, wat ik niet verwacht.) Voor wat betreft het daarna nog niet hebben van internet, zit je waarschijnlijk wel met de gevolgen van het virus opgescheept.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105180

K heb het hetzelfde gekregen als de meeste mensen hier, mn broertje was zo dom er op te klikken . Maar ik heb helemaal niks meer.

Maar ik heb een veel erger probleem gekregen, eerst had ik dezelfde msn problemen, later opgelost en bestand verwijderd. Maar toen ik hem opnieuw opstarte kreeg ik na het laadscherm van windows een blauw scherm met fouten, die heel even komt dan weg gaat en dan start de pc opnieuw op . En dit gaat de hele tijd door, veilige modus doet het ook niet, zelfde foutmelding.

De fouten kan ik niet zo snel lezen omdat hij gelijk weer weggaat. Maar het is iets van registratie bestand niet gevonden. En iets met fysiek geheugen, meer kan ik er niet van maken. Heeft iemand dit ook? Ik weet echt niet wat ik eraan moet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online

Koekje

GoT-lurker

Volg deze stappen en het is binnen no-time weg: Klik
:)

There are 10 types of people in this world. Those who understand binary, and another 9 who don't give a s**t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s
Andante schreef op Wednesday 16 February 2005 @ 00:44:
Goed, laat ik even 1 ding duidelijk maken, je meld dat de PC de chello aanmeldingsprocedure gaf op het moment dat ze het virus had geopend. Echter Chello heeft eerder vandaag (15-02-2005), en mogelijk later ook nog een storing gehad met 1 van de landelijke systemen, waardoor mensen dus onverwacht en onterecht in de aanmelding terecht kwamen, normaal kom je hier alleen in terecht als het mac adres wat op het netwerk word aangeboden veranderd. Het is dus zeker dat dit virus niets met die aanmelding te maken heeft. (Tenzij het macadressen van netwerkkaarten aanpast, wat ik niet verwacht.) Voor wat betreft het daarna nog niet hebben van internet, zit je waarschijnlijk wel met de gevolgen van het virus opgescheept.
Dus rondje hitmanpro/regcleaner/antivirus erop en het zou gefixed moeten zijn ?
Aangezien ze wel gewoon een 213 chello ip adres heeft neem ik aan dat het spyware/virus of zoiets dergelijks moet zijn.
Pagina: 1