Toon posts:

geluid op tv bromt als cai erin zit

Pagina: 1
Acties:
  • 108 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hi
Als ik mijn computer via een s-video of composite kabel op de tv aansluit heb ik prachtig beeld maar zodra ik er geluid bij wil hebben dan bromt dat. Als ik de tv-cable (cai) eruit haal dan is is het brom-vrij.

Wat is hier het probleem :??
Thx alvast voor een mogelijke oplossing

• Petuhr
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19:23

Petuhr

FreeBSD

Is alles geaard?

Verwijderd

Probleem zal hem in aarde zitten...cai aarde = ok(nemen we ff aan) en andere is een "zweef" aarde.

1) Versterker(aarde) doorlussen met pc.
2) Scart aansluiting gebruiken voor beeld + geluid.

2) is bij velen dan ook feit.

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Als je de faq nu eens eerst had gelezen, wist je de oorzaak van- en de oplossing voor je probleem... OK?

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Verwijderd

Topicstarter
prima, welke faq ?

Verwijderd

Topicstarter
[b]Op zondag 07 januari 2001 18:07 1) Versterker(aarde) doorlussen met pc.
2) Scart aansluiting gebruiken voor beeld + geluid.

2) is bij velen dan ook feit.
PC is geaard. TV enzo niet, die hebben nl. geen geaarde stekker (of lul ik nu bullshit)
Audio en Video via de scart van de TV geeft zelfde effect...

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:10

Exirion

Gadgetfetisjist

Het helpt soms helemaal niks, maar je kan proberen de stekker van 1 van de apparaten om te draaien ivm fase van de wisselstroom.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 20:51

Jag

Welke FAQ durft ie ook nog te zeggen :P. Staat al maanden lang bovenaan als topic in audio en video, bovendien staat ie in mijn signature.

Maar goed, daar staat denk ik wel de oplossing in. Ik heb die FAQ zelf geschreven, en heb niet echt heel veel ervaring met ground loop preoblemen, maar er was een site waarin het goed stond beschreven. Zie maar.

Jag

• InterCC
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-06 13:42
Op maandag 08 januari 2001 17:40 schreef Exirion het volgende:
Het helpt soms helemaal niks, maar je kan proberen de stekker van 1 van de apparaten om te draaien ivm fase van de wisselstroom.
Hahahahahaha ja vast :)

Verwijderd

Ik heb hetzelfde gehad met m'n Asus Tunerbox zodra de cai aangesloten werd brommen met die handel. Schijnt aardlus te heten. Heb bij Conrad een Brummenstohtfilterbesteld voor de cai kabel 16,00 geloof ik, probleem weg

• GoEV6
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:09
Ik heb hetzelfde probleem alsik het kabeltje van mijn Tv-kaart aansluit op mijn geluidskaart.
Als ik dat kabeltje er uit haal is het gebrom over maar dan heb ik geen geluid :(.
Wie weet hier de oplossing op?

• Jag

Jag

RTFM, en kom daarna terug.

Jag

• Exirion
  • Laatst online: 21:10

Exirion

Gadgetfetisjist

Op maandag 08 januari 2001 21:15 schreef InterCC het volgende:

[..]
Lach niet zo stom als je niet begrijpt waar ik het over heb ;)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• eymey
  • Laatst online: 22:33
Op maandag 08 januari 2001 21:53 schreef Jag het volgende:
RTFM, en kom daarna terug.

Jag
RTFF, zul je bedoelen :D

Marstek Venus 5.12kWh v154, CT002 V118, CT003 V118 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

• elgringo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:20
Op maandag 08 januari 2001 21:45 schreef jasperj het volgende:
Ik heb hetzelfde probleem alsik het kabeltje van mijn Tv-kaart aansluit op mijn geluidskaart.
Als ik dat kabeltje er uit haal is het gebrom over maar dan heb ik geen geluid :(.
Wie weet hier de oplossing op?
ik heb dit ook, ik begrijp er geen snars van :?

if broken it is, fix it you should

• Jag

Jag

RTFF, zul je bedoelen:D
Oeps :P, dat had idd RTFF moeten zijn. Voor niet ingewijden: Read The Fucking FAQ :).

Jag

• TD-er
  • Laatst online: 19-08 17:40
Op maandag 08 januari 2001 21:15 schreef InterCC het volgende:

[..]
Dat is helemaal geen gekke opmerking, hoor.
in je stopcontact zitten 2 aansluitingen.
de ene is de fase en de andere is 0 Volt (nul dus)
In princiepe zou je tussen de nul-leiding en de ground (aarde, massa etc.) een spanning van nagenoeg 0 Volt moeten meten.
de andere leiding (de fase) heeft een spanningsverschil van 230 Volt ~ (dus 50x/sec +230V en 50x -230V en 100x/sec 0V) ten opzichte van de nul-leiding.
Je wilt werkelijk niet weten hoeveel apparaten een van die 2 leidingen rechtstreeks aan de massa van 't apparaat gekoppeld hebben (met name TV's)
Als je pech hebt staat die fase-leiding aan de massa van 't apparaat geschakeld.
Wanneer je dan een geaard kabeltje (audio-kabel vanaf een geaarde computer bijv.;)) op die TV aansluit kun je een minder leuk effect krijgen. 't bijproduct ervan is vaak een brom-toon van 50 Hz (de massa van de TV)
Om nu de massa van de TV aan de nul-leidng te leggen hoef je alleen maar de steker om te draaien.

In een enkel geval is dat de oplossing.
Vaak is het echter een aardlus, die de oorzaak is, maar daarvoor verwijs ik je door naar de FAQ.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Pagina: 1