Toon posts:

AVI naar MPG naar DVD happert op PS2

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Gegroet allemaal.

Ik heb een vraag en kan volgens de search niet iets vinden wat in mijn situatie komt.

Ik heb een aantaal avi bestanden die doe ik omzetten met "TMPG Enc Plus" en dan heb ik een MPG bestand van een aantal GB. Dan wil ik dit omzetten naar dvd met een menu dan gebruik ik "TMPGEnc DVD Author" om het van MPG om te zetten naar DVD bestanden. Tot hiertoe gaat het allemaal goed. Dan zet ik het op dvd met Ahead Nero Express en dat gaat ook goed maar wanneer ik het film materiaal afspeel op mijn playstation 2 dan happert het beeld behoorlijk erg. En dit is niet alleen bij de opnames wanneer de camera van links naar rechts gaat waarbij het kan voorkomen maar altijd. Dit begint behoorlijk te iriteren. Weer iemand mischien een hint of iets dergelijks waar ik een oplossing kan vinden of verder kan zoeken want ik wil dit probleem oplossen.

Alvast Thnx

• Caveman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 25-02 19:17

Caveman

whahoehaha

Heb je nog wat meer info ?
- Wat is het PAL/NTSC ?
- Speelt ie op een gewone DVDspeler wel goed af ?
- Speelt ie op de PC goed af ? (bv. powerdvd)

Maar om ff een gok te doen, het lijkt er op dat je een avi van pal naar ntsc omgevormd hebt (of andersom) dan klopt de framerate niet meer en dan gaat ie schokken....Als het goed is doet ie dit ook op de dvdspeler ?
Als je met TMPGenc omvormt, moet je eerst ff kijken wat het is (pal/ntsc) je kunt niet zomaar van ntsc naar pal en andersom in TMPGenc. Dus een avi van 23,97 of 29,97 fps (NTSC) MOET je omvormen naar een NTSC mpeg.......

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !

Verwijderd

Topicstarter
Oh oké ik heb dan wel wat verkeerd gedaan!!!
Ik gebruik G-Spot om alles te bekijken en mijn framerate is bijna altijd 23,... en dan zet ik hem gewoon op pal maar dat moet dan NTSC zijn ik had uit een foldertjes iets anders gehaald dus het is net omgekeerd gedaan.

Iedergeval bedankt ik probeer dit eens.