Floppy werkt niet

Pagina: 1
Acties:

• Double J
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23-02 18:47
Ik heb hier een pc... Ik wil hier windows 2000 server op installeren, maar het is geen bootable cd. Dus ik dacht, dan boot ik van floppy. In de bios ingesteld welke volgorde het moet zijn: A - CDROM - C. Floppy seek staat aan. Als ik de pc aan zet, dan hoor ik het diskettestation het bekende geluidje maken. Als ik de kabel van het diskettestation omdraai, dan krijg ik een continu brandend lampje.

Als ie bij het moment komt dat ie moet booten, dan gebeurd er niks en zie ik alleen maar een knipperend streepje. Ik heb al 3 diskettestations geprobeerd, maar allemaal hetzelfde verhaal (die werken wel in andere pc's overigens.

Als ik hem laat booten van cd-rom, dan zegt ie: Failure. Als ik er een XP cd instop, dan boot ie wel, hij gaat de hardwareconfiguratie controleren en dan doet ie niks meer...

Wie weet de oplossing? Ik ben er al zoooo lang mee bezig dat ik door de bomen het bos niet meer zie!

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Zit de twist tussen je moederbord en de floppydrive?
De twist is die twisting op de kabel :)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Staat de controller wel goed ingesteld in de bios evenals de drive zelf? Niet dat hij als en 2.88MB drive staat oid, want dan werkt het idd niet goed.

En als je win2k server niet bootableis zou ik even contact op nemen met microsoft, die dingen behoren dat wel te zijn.

• Double J
Het diskettestation staat ingesteld als 1,44mb ja... Er zit een twist in de kabel. Ik heb nu overigens net een 2e kabel geprobeerd, werkte ook niet |:(

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Moet ik maar aannemen dat je een bootable FD hebt gebruikt die eerst in een ander systeem is getest?

ARME AOW’er

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:43
Controleer voor de zekerheid en nog eens of de kabel wel goed zit, en check ook eerst op een andere pc of de diskette nog wel bootable is. 't Wil namelijk nog wel eens voorkomen dat als je een diskette in een verkeerd om aangesloten floppy drive steekt je de boot record sloopt, en de floppy dus ook niet meer werkt in een goed aangesloten station. Overigens kun je als je meerdere cd-rom stations hebt ook een floppy image op cd branden en daar vanaf booten, of je maakt de 2000 opnieuw en dan wel bootable.

• Double J
Het is een goede bootdisk. Ik heb verschillende gebruikt, eentje van 98 die ik al had, een nieuwe van 98 en 4 bootdiskettes van 2000 server. Niks werkt. Ik heb geen idee waar het aan ligt.

• Double J
Ik heb nu een floppy image op cd gebrand om daarvan af te booten, maar dit werkt niet:

Boot from ATAPI CD-ROM:
1. FD 1.44MB System Type-(06)
_

Dit doet ie dan, maar verder helemaal niks, het streepje onderaan blijft knipperen, maar er gebeurd niks.
Hoe kan ik er nou voor zorgen dat ik op de een of andere manier kan booten?? Want ik wil graag iets installeren, maar zo gaat het niet erg snel.
Wie helpt?

• Double J
Hmmm, nu ik mijn repley van gisteren bekijk is het misschien een beetje vaag. Ik heb een Bootfloppy gemaakt van windows 98 en die op mijn computer uitgeprobeerd. Die werkt, hij bootte van de floppy. Daarna heb ik met nero die floppy op cd geschreven (bootable cd), en ook dat werkte, mijn pc bootte van de cd-rom.

Deze cd-rom stopte ik in de ander pc en daar deed ie het niet, maar hij gaf de melding aan zoals hierboven beschreven staat, maar gaat niet verder.

Hoe kan het dat ie gewoon niet boot, niet van cd-rom en niet van floppy?

• plankie
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22-06-2025

plankie

ondertitel?... wasda?.....888!

'k zou in jouw geval eerst eens een cmos-reset doen, (load default settings in bios)
ik heb de indruk dat er ergens anders iets fout gaat. Een defecte kabel of floppydrive kan k me nog indenken, maar zoals jij het omschrijft lijkt me er wat meer aan de hand.
Pagina: 1