Toon posts:

[Outlook] Inlogscherm met Exchange*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik hier Exchange op een Windows 2003 server.

Nu is het rare dat ik met pop3 en Outlook web access er prima mee kan connecten. Echter, als ik Outlook 2003 (en ik neem aan andere versie's ook) opstart krijg ik een inlogscherm waarin ik m'n loginnaam en wachtwoord in kan vullen. wat ik ook invul, ik kom er niet in. Lijkt dus wel alsof ik er niet in mag met Outlook, maar snap niet waarom niet. Iemand een oplossing wellicht?

Zo dus: Afbeeldingslocatie: http://qltel.org/outlookerror.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2005 22:04 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Is je client PC wel of geen domain member?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Koelkasten
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-04 23:13

Koelkasten

har har koelkast op je knar

vul in dat scherm in plaats van KU-ELTel\frank eens het volgende in:

domeinnaam\domeingebruiker
vul je wachtwoord in en druk op wachtwoord onthouden dan vraagt ie er meteen ook nooit meer om.

voorbeeld:
vanleunteren.local\frankb
mijnwachtwoord.

vanleunteren is hier het domein (meestal komt er .local achter)
frankb is je gebruikersnaam op dat domein daar.

Sommige mensen....

Verwijderd

Topicstarter
Koelkasten schreef op dinsdag 15 februari 2005 @ 23:12:
vul in dat scherm in plaats van KU-ELTel\frank eens het volgende in:

domeinnaam\domeingebruiker
vul je wachtwoord in en druk op wachtwoord onthouden dan vraagt ie er meteen ook nooit meer om.

[..]
frankb is je gebruikersnaam op dat domein daar.
Domein is KU-ELTel.local. Maar of ik nu als KU-ELTel\frank of KU-ELTel.local\frank of als frank inlog (met het juiste wachtwoord), ik kom er niet in.

Overigens BackSlash32, PC is inderdaad lid van het domein.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2005 23:40 ]

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

probeer eens in te loggen als frank@KU-ELTel.local; het hoeft namelijk niet zo te zijn dat je NetBIOS domain naam hetzelfde is als het eerste level van de fqdn

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:53
Even een kleine titel edit, en voorlopig nog even in wos aangezien het waarschijnlijk een config fout in windows is.

Kun je verder wel share's benaderen op de exchange server zonder dat je een login scherm krijgt?

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-04 13:07

mutsje

Certified Prutser

9 van de 10 keer als je username and password moet opgeven is je werkstation geen lid van het domain en heb je de oplossing van brahiewahiewa al geprobeerd?

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-04 21:55
Als dit krijgt, terwijl je domain-membership er wel is, dan zit het probleem meestal in een niet goed werkende NetBIOS name resolution (Exchange gebruikt NetBIOS, geen DNS).

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Het kan ook zijn dat de mail configuratie ingesteld is op authentication 'None' - als je in mail configuratie bij 'Exchange server' authentication eens op Windows Authentication zet, wat doet hij dan? :)
Pagina: 1