Toon posts:

Onboard videokaart Probleem.

Pagina: 1
Acties:
  • 40 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Beste Mensen,

Op mijn packard bell pc is de onboard videokaart kapot, deze is door iemand verwijder(eruit gesloopt op een of andere manier). Toen is er een videokaart los ingezet. Na een tijdje zat me buurman eens in de bios te kijken en veranderd die bij de videokaart optie pci in onboard(onboard is dus kapot). Dus nu heb ik geen beeld meer, ik zie niks, hij maakt ook geen contact. Is er 1 of andere manier om hem weer via de videokaart te laten werken. Beeld heb ik nie dus ik kan niks veranderen. Alvast bedankt voor het lezen.

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18:05

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Hij doet het dus wel nog?
Weet je niet toevallig iemand met eenzelfde pc (of iig hetzelfde bios)? Gebruik die pc dan om het bios door te struinen. Dan doe je hetzelfde blindelings op jouw eigen pc. Met andere woorden: zijn er hier mensen met een packard bell pc zoals jij hebt. (specs dus vermelden)

edit:
Een bios reset, waarom kom ik daar niet op? 8)7

[ Voor 10% gewijzigd door DrivinUCrazy op 15-02-2005 21:02 ]

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Verwijderd

haha lol,

probeer eens een bios reset en dan je pci/agp erin laten, als het goed is pakt ie automatisch de andere kaart.

kijk anders op internet of er een jumper setting is die je on-board vga uitzet

*edit 1* waarom haal je in hemelsnaam een kapotte on-board vga eruit 8)7 het risico dat je iets anders meesloopt is volop groot.

*edit 2* van je buren moet je het hebben _/-\o_ :P

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2005 20:57 ]

Verwijderd

Topicstarter
effe kijken, met bios ben ik niet zo bekend, hoe reset ik die.
Ik weet verder niemand met een packard bell pc.

Alvast bedankt :)

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2005 21:08 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:54

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op dinsdag 15 februari 2005 @ 20:45:
Beste Mensen,

Op mijn packard bell pc is de onboard videokaart kapot, deze is door iemand verwijder(eruit gesloopt op een of andere manier). Toen is er een videokaart los ingezet. Na een tijdje zat me buurman eens in de bios te kijken en veranderd die bij de videokaart optie pci in onboard(onboard is dus kapot). Dus nu heb ik geen beeld meer, ik zie niks, hij maakt ook geen contact. Is er 1 of andere manier om hem weer via de videokaart te laten werken. Beeld heb ik nie dus ik kan niks veranderen. Alvast bedankt voor het lezen.
Hier snap ik weinig van:

onboard videokaart - ofwel je hebt onboard/integrated video, danwel een videokaart
deze is door iemand verwijder - als het onboard is, kun je het niet verwijderen 8)7
pci in onboard - ook als onboard/integrated VGA aanstaat kan hij altijd met PCI booten
onboard is dus kapot - je zegt net dat het verwijderd is, nu is het kapot :?
Beeld heb ik nie dus ik kan niks veranderen. - Oh :? Reset de CMOS eens...

Maar verder - lees vooral de GoT Huisregels - als je op GoT post dien je dat volledig, verzorgd en onderbouwd te doen. Een Packard Bell is ook gewoon een computer. Begin met de specs op te zoeken (gegarandeerd een Gigabyte, MSI of GVC moederbord), volg de Hangen en Opstarten Troubleshooter, en als je er dan niet uitkomt, post hier, maar doe dat dan met volle specs, met de resultaten van wat je met de troubleshooter geprobeerd hebt en doe dat in duidelijk, helder Nederlands :o

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.