SATA op de brandstapel!

Pagina: 1
Acties:
  • 19 views sinds 30-01-2008

• Sjoerd666
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 24-02 06:24

Sjoerd666

www.rhd.demon.nl

Topicstarter
ik wod gek hier net een nieuw mobo gekocht een epox 4PDA3i met een maxtor 10 sata schijf, die ingesteld als enhenced mode, datet je zeg maar 6 ide schijven ziet, wil ik XP installen loopt dat kk ding vast.

1 kan bestanden niet van de cd kopieren (nog noooit gehad)
2 zo'n donkerblauw 0x009090889898 blabla 8979000000 scherm

Waarom....!? kanhet nou nooit eens gewoon werken? testen ze t wel in de fabriek?

• Sjoerd666

Sjoerd666

www.rhd.demon.nl

Topicstarter
o, iemand ruilen een maxtor 10 300GB voor eenPATA 300GB?

• Steephh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 05-03 13:10
Wat is nou je probleem?

_@/'

• Sjoerd666

Sjoerd666

www.rhd.demon.nl

Topicstarter
dat ik geen windows kan installeren allemaal critical errors onder de installatie

Verwijderd

Sjoerd666 schreef op dinsdag 15 februari 2005 @ 20:15:
o, iemand ruilen een maxtor 10 300GB voor eenPATA 300GB?
Lees even de faq, dit werkt natuurlijk niet zo hier op het forum :X Som even alles op wat je hetb geprobeerd etc. ;)

Verwijderd

Wat bedoel je? Dat je 6 IDE schijfen ziet? Bedoel je partitionering? NVRAID? S-ATA NATIVE?

En meestal zijn blauwe schermen de oorzaak van rot geheugen.

Verder snap ik je titel niet zo goed, ik heb 4 S-ATA schijfen in mijn systeem zitten, waarvan de RAPTORS in RAID0 draaien, en de Diamondmax 10 en de Seagate 7200.7 op gewone S-ATA poorten zitten, in de trend van: een OS zonder aparte drivers zal de poorten waar die schijfen opzitten zien als third en fourth IDE.

M'n controller is de controller op m'n nVidia nForce3 Ultra. Werkt perfect, 100% stabiel, en Athlon64 3500+ = :9~

[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2005 20:20 ]

• Sebas1979
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07-03 14:37
Verwijderd schreef op dinsdag 15 februari 2005 @ 20:17:
en nog vaker het gevolg! ;)

I like my men like I like my coffee

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17:44

Haan

dotnetter

Ik begrijp er niks van :X
ik wod gek hier net een nieuw mobo gekocht een epox 4PDA3i met een maxtor 10 sata schijf, die ingesteld als enhenced mode, datet je zeg maar 6 ide schijven ziet,
:?

Kater? Eerst water, de rest komt later

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 15 februari 2005 @ 20:17:
Wat bedoel je? Dat je 6 IDE schijfen ziet? Bedoel je partitionering? NVRAID? S-ATA NATIVE?

het hadden mijn woorden kunnen zijn :P
wat zijn je specs dan?
miss geen goede voeding?
CPU niet over geklokt ofzo??

edit:
wat catscit ook al zegt, er zijn zat mensen die wel gewoon windows op Sata kunnen draaien (zoals ik)...
al zou ik nooit meer Raid0 draaien, want ik ben al 2 keer 200GB aan data kwijt geweest :|
Ik blijf denken dat Sata te vroeg is uitgebracht en er nog kleine foutjes in zitten... maar windows moet je er zeker op kunnen installeren...

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2005 20:24 ]

Verwijderd

wat de TS (denk ik) probeert te zeggen is dat ie sata in de bios zo heeft ingesteld dat ie ahw 6 ide schijven ziet waar ie van kan kiezen om de booten.
Tenminste dat hoop ik want als ie het anders doet heeft ie drivers nodig.

MAar een beetje meer info zou handig zijn, dit is meer giswerk als wat anders.
Begin maar es om aan te geven wat je waar in de bios hebt ingesteld, en waarom denk je dat het aan de sata schijf ligt. Er zijn namelijk hele volkstammen die wel windows op een sata schijf geinstaleerd krijgen, dus je zou kunnen denken dat het niet aan sata ligt maar aan de ts (is maar een ideetje)

• Sjoerd666

Sjoerd666

www.rhd.demon.nl

Topicstarter
in het bootscherm zie ik 3x ide staan met allemaal master en slave dus zes totaal. mn sata staat bij 'third master' in het menu van epox waar je heel weinig kon instellen kon ik 3 opties kiezen

enhenched mode
for primary
for secundary

en als primaire schijf heb ik de sata schijf gekozen, zodat i daarvan boot

• Sjoerd666

Sjoerd666

www.rhd.demon.nl

Topicstarter
over de voeding gesproke die is niet super, maar hij knalt niet uit! ik ben al aan het kijken voor een nieuwe maar ik betwijfelof dat het probleem is....

systeem niet geoct

raid zit er niet eens op dus geen F6 floppys nodig

Verwijderd

offtopic:
Gebruik dit knopje voor aanvullingen:
Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2005 20:30 ]

Verwijderd

wat voor een geheugen heb je dan?
ik zie wel 2GB dual channel in je signature(?) staan... maar welk merk enzo?
miss dat die voeding het wel kan zijn, dat hij het geheugen of de cpu niet genoeg spanning kan geven oid...
mijn voeding is ook brak :| daarom reboot mijn pc als ie aan t stressen is en de koelkast slaat aan of uit :?

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

SATA op de brandstapel!
Handig. Een nieuw topic met een flame beginnen |:( Ik heb zelf 6 S-ATA schijven in m'n machines zitten, 2x WD en 4x Maxtor, en ben er 100% tevreden over. Mijn enige kritiek op S-ATA is dat de kabeltjes wel wat beter vast mogen zitten maar goed, niks is perfect...

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Heb je het al geprobeert met een pata schijf, lijkt me sterk dat dit aan de hd ligt.

@downtime
WD heeft daarvoor van de speciale stekkertjes, voor iets van $15 :P

[ Voor 34% gewijzigd door fsfikke op 15-02-2005 20:31 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Allereerst: Tel eerst even tot 10 trouwens, voordat je een topic start...

Dit gaat nergens meer naar toe. Zoals je misschien al door hebt, is er toch iets mis met je topicstart. In Algemene gedragsregels (Netiquette) staan wat richtlijnen mbt het starten van topics, het is aangeraden deze toch eens goed door te nemen, zo te zien heb je dat nog niet aandachtig gedaan.

Daarnaast zou je eerst eens zelf wat kunnen proberen. Er is een handige BSOD guide te vinden in Windows Operating Systems (check de sticky topics) en in onze eigen OM FAQ kunnen we ook informatie vinden over het installeren van Windows op een S-ATA disk. :)

[ Voor 12% gewijzigd door Laurent op 15-02-2005 20:39 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.