Win XP accepteert geen inkomende connecties

Pagina: 1
Acties:

• johniron
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09-02-2025
Het lukt mij niet om mijn PC inkomende connecties te laten accepteren. Ik kan de PC niet pingen en de webserver ook niet bereiken. Ik heb de PC rechtstreeks aan het internet gehangen en later geplaatst in een thuisnetwerkje achter een router. In beide gevallen lukt het niet. Ik kan wel vanaf de PC connecties openen. Ik draai Windows XP professional. Ik heb het volgende al gedaan:

1000 keer gecontroleerd of de XP firewall niet aan staat -> staat echt uit
Norton Internet Security Firewall uitgezet -> hielp niet
Norton Internet Security Firewall gedeïnstalleerd -> hielp niet
Norton Internet Security Firewall ge-upgrade naar versie 2005 -> hielp niet
De Ethernetcard gedeïnstalleerd via de device manager en weer opnieuw geïnstalleerd -> hielp niet

Ik heb geen idee wat ik nu verder kan controleren/wijzigen. Heeft iemand een tip?

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19:05
heb je echt 1000x die firewall gecontroleerd :P

Als ik je verhaal zo lees lijkt het erop dat je je poorten niet geforward hebt.
Zowel in Winroute als met een hardwarematige router moet je dit wel instellen.

Maar eh, wat voor connectie moet er gemaakt worden dan naar jouw computer?
Ftp? Http?

Mijn YouTube Channel

• johniron
Ja, ik heb die firewall echt 1000 keer gecontroleerd.

Aan portforwarding kan het volgens mij ook niet liggen omdat ik mijn machine ook niet kan bereiken wanneer ik hem rechstreeks aan het internet hang. Ook lukt het niet wanneer ik de machine achter de router plaats en hem vanaf een andere machine in het interne netwerk probeer te bereiken op het lokale IP adres.

Ik vrees dat ik er niet onderuit kom om XP opnieuw te installeren...

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19:05
Waarvandaan probeer je je pc dan te bereiken als je deze 'rechtstreeks' aan het internet hangen hebt? Vergeet niet dat de meeste moderne modems van tegenwoordig vaak ook functioneren als router. Ik zou toch die instellingen van je modem (en evt. je router) eens goed bekijken.

Het kan natuurlijk ook dat je provider sommmige poorten automatisch heeft afgeknepen, maar dit
lijkt me niet echt waarschijnlijk.

Mijn YouTube Channel

• johniron
Ik heb geprobeerd mijn machine vanaf diverse lokaties te bereiken (werk/vrienden) via standaard http naar mijn webservertje. Ik geloof niet dat @home poort 80 heeft dicht gezet, anders zou dat ongetwijfeld een hoop onrust op de GoT hebben veroorzaakt.

Ik hang via een Com21 kabelmodem van @home aan het internet. Deze modem heeft bij mijn weten geen router functie. Ik zoek het niet in de modem omdat ik mijn PC ook niet via een thuisnetwerk kan bereiken. Ik kan wel van deze PC een andere PC pingen, maar andersom lukt niet.