Welke TV kaart..

Pagina: 1
Acties:

• Gepperd
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 05-08 14:51
Ik heb al gezocht in diverse topics, helaas zijn deze topics vrij oud allemaal en krijg nog steeds geen duidelijk beeld van welke TV kaart nou geschikt is..

Ik heb een tv kaart nodig die een tv moet gaan vervangen (omdat erin de studentenkamer geen ruimte is voor een tv EN een computer).. Het moet zeer gebruiksvriendelijk zijn en de kwaliteit moet op een 19 Inch LCD scherm goed zijn.. Ook moet de tv kaart Stereo ontvangen en als het even kan een FM tuner aanboord hebben..Indien mogelijk zou het fijn zijn als de kaart met Media Portal zou samen werken..

Nu kwam ik op de volgende producten met een prijs onder de 70 €, met daarbij de bij mij opgevallen probleempunten:

Leadtek Winfast TV-2000-XP Expert (bericht gelezen over mindere kwaliteit klopt dat?)
Pinnacle PCTV Stereo of PRO (De bijgeleverde software lijkt me erg ouderwets en achterhaald?)
Terratec Cinergy 400/600 TV, PCI (Retail)(Software sluit niet erg op elkaar aan?)

Welke te kiezen?

• Acid_Schnitzel
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14:14
die pinnacle PCTV pro moet je nie hebben, die hebk thuis en werkt maar half, software loopt vaak vast, niet compatible met Windows Media Center, etc gewoon een miskoop dus :)

You only need 2 tools, WD40 and Ducttape. WD40 when something doesn't move and it should, ducttape when something moves and it shouldn't.

• Mars Warrior
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09:48

Mars Warrior

Earth, the final frontier

De keuze lijkt mij simpel: een Hauppauge PVR150MCE: Kost nog geen 60 euro, heeft hardwarematige MPEG2 encodering, goede beeldkwaliteit EN een FM tuner!

En last but not least: werkt perfect icm MediaPortal ;)

Material 3 Thema's | Swiss Army Knife card | Flex Horseshoe Card

• Gepperd
Ja de Hauppauge PVR150MCE ziet er idd erg goed uit, alleen geen afstandsbediening!! En die moet er zeer zeker wel bij zitten...

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Gepperd schreef op dinsdag 15 februari 2005 @ 18:37:
Ik heb al gezocht in diverse topics, helaas zijn deze topics vrij oud allemaal en krijg nog steeds geen duidelijk beeld van welke TV kaart nou geschikt is..

Ik heb een tv kaart nodig die een tv moet gaan vervangen (omdat erin de studentenkamer geen ruimte is voor een tv EN een computer).. Het moet zeer gebruiksvriendelijk zijn en de kwaliteit moet op een 19 Inch LCD scherm goed zijn.. Ook moet de tv kaart Stereo ontvangen en als het even kan een FM tuner aanboord hebben..Indien mogelijk zou het fijn zijn als de kaart met Media Portal zou samen werken..

Nu kwam ik op de volgende producten met een prijs onder de 70 €, met daarbij de bij mij opgevallen probleempunten:

Leadtek Winfast TV-2000-XP Expert (bericht gelezen over mindere kwaliteit klopt dat?)
Pinnacle PCTV Stereo of PRO (De bijgeleverde software lijkt me erg ouderwets en achterhaald?)
Terratec Cinergy 400/600 TV, PCI (Retail)(Software sluit niet erg op elkaar aan?)

Welke te kiezen?
Ik zou de Terratec Cinergy 600TV/Radio nemen. Ik heb hem zelf ook, en bevalt me echt prima. Software werkt prima iig, erg overzichtelijk, en erg gemakkelijk te bedienen.
Daarnaast zit er een afstandsbediening bij, en als je de 600 neemt, heb je ook nog radio.
Pinnacle cker niet nemen, ik hem inmiddels een stuk of 5 tvkaarten gehad, en dit is de eerste die me echt goed bevalt, de Pinnalce Stereo of Pro heb ik ook gehad, en meteen weer teruggebracht, wat een rotkwaliteit, dan had ik nog liever een goede zwart-wit televisie gekocht ipv die klote kaart :*)
Ik zou dus zeggen, de Terratec Cinergy 600TV/Radio.

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

• Gepperd
Dan denk ik dat ik voor de Terratec 400 / 600 ga.. De kwaliteit van het beeld is ook goed? Er zit een Philips chip in zag ik, dat is een plus punt denk ik?

De bediening is voor een n00b dus goed te doen zonder tien keer te moeten klikken om ff simpel tv te kijken?

• telefoontoestel
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 29-06-2024

telefoontoestel

Maak me gelukkig....Bel!!

Ik heb een vervolg vraag hierop, want ik wil er ook een aanschaffen. Ik kom er alleen maar een tegen met een hardware matige mpeg2 encoder, namelijk de Hauppauge 500MCE. Niet dat ik deze kaart niet zou willen, maar het wordt enkel ondersteund op computers die draaien op MCE05 (was de letterlijke reactie van een medewerker van hauppauge).

Is er nog iemand die mij de weg kan wijzen naar een andere tuner kaart met dezelfde eigenschappen, met hardware matige mpeg encoder en het allerliefst uiteraard ook dual-tuner (maar ik geloof dat enkel de hauppauge die heeft).

Ik hoor het zeer graag _/-\o_

telefoontoestel

• Mad_Manic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15:38
Hier staan alle kaarten die MCE gecertificeerd zijn dus ga je gang:
http://www.microsoft.com/...s/dfw/partnerlisting.mspx

Verwijderd

Gepperd schreef op dinsdag 15 februari 2005 @ 19:16:
Ja de Hauppauge PVR150MCE ziet er idd erg goed uit, alleen geen afstandsbediening!! En die moet er zeer zeker wel bij zitten...
Dan zou je kunnen kiezen voor de versie met afstandbediening : Hauppauge PVR150 a 89,- euro
Of speur naar een tweedehands Hauppauge PVR250 daar zat/zit hij standaard bij.
Of je koopt bv een Ati Remote Wonder afstandbediening erbij voor 25,- euro. Nog een hoop extra knopjes die je voor andere functies kan benutten.

MCE2005 is trouwens niet de enige HTPC software die met dual tuner overweg gaat kunnen. Diverse andere pakketten kunnen het ook.

• telefoontoestel
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 29-06-2024

telefoontoestel

Maak me gelukkig....Bel!!

Kan Windows XP dan op een of andere manier dan ook geschikt gemaakt worden voor een dual-tuner kaart zoals die hauppauge? Ik zie het namelijk niet zitten om enkel voor dit doel MCE te gaan aanschaffen. Ik hoor het graag.

telefoontoestel

• H!GHGuY
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

H!GHGuY

Try and take over the world...

ik heb zo'n leadtek winfast kaartje in deze PC (ook op studentenkamer). Ik gebruik hem in combi met een antenne, maar ik moet zeggen dat als het weer wat mee zit, ik echt toppie ontvangst heb... lekker scherp beeld, amper te onderscheiden van kabelTV. (ik draai dit op een 17" LCD)

de software die erbij zit vind'k functioneel genoeg.
timeshifting met PiP, opnemen met limieten op tijd/filesize/split files, timerfunctie (als je je favo programma zeker niet wil missen wanneer je PC aanligt), always in front lijkt triviaal maar is super handig als je ook andere dingen wil doen.
draait ook prima onder linux (ik gebruik FC3)

minpuntjes:
- het audio-stekkertje op de kaart staat recht waardoor je een slot moet overlaten eronder tenzij er iets kort inzit (zoals een USB bracket) of je het audiokabeltje nogal wilt plooien
- de kaart zelf is niet nauwkeurig op het ijzeren bracket gemonteerd waardoor ik em echt moest in het slot persen.
- heb behalve in linux nog geen andere software gevonden om eens mee te testen... (heb behalve in het begin toen'k de kaart had ook nog niet opnieuw gezocht.)

ASSUME makes an ASS out of U and ME

Pagina: 1