Toon posts:

Spelpunt i.c.m. router

Pagina: 1
Acties:
  • 163 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Aangezien we op spelpunt weinig tot geen support kunnen verwachten / krijgen probeer ik het hier.

Er zijn erg veel mensen op spelpunt welke een router thuis hebben staan (wie niet).
Nu gebeurt het bij die mensen vaak dat spelpunt een error / time out krijgt, exacte oorzaak weten we dus niet.
Hierdoor klapt men er elke keer uit, dit is niet fijn natuurlijk, dit kost je punten op spelpunt.

Het vreemde is, het gebeurt bij diverse merken routers / modems etc.
We zijn nog aan het onderzoeken bij welke providers dit is....
De een heeft met dezelfde router/modem geen probleem, de ander met exact zelfde opstelling wel.
Erg vreemd allemaal

Als men dan de pc direct aan de modem hangt, dan heeft men geen enkel probleem meer....
Wat kan dit betekenen ??? Of het nou een goedkope sweex router is of een lekkere linksys maakt niet uit, diverse mensen, diverse routers....

Wie kent dit probleem, wie heeft DE oplossing voor de mensen zodat ik ze blij kan maken. (en bij voorkeur mijn buurman blij maken:) )

Mocht dit topic op de verkeerde plek staan.....sorry... :D

• TRON
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-05 12:27
Is dit niet meer een software issue? 'k Kan wel connecten op diverse computers die onder mijn beheer vallen, waarvan sommige wel en sommige niet achter een router zitten.

'k Vermoed dat je de pc's zelf eens moet nakijken.

[edit]
Buurman? Hmm -> http://security.kolla.de/

[ Voor 15% gewijzigd door TRON op 15-02-2005 18:41 ]

Leren door te strijden? Dat doe je op CTFSpel.nl. Vraag een gratis proefpakket aan t.w.v. EUR 50 (excl. BTW)

Verwijderd

Topicstarter
Nee....zeker geen software issue (denk ik)
Of het zou door 1 van de ms patches moeten komen.
Ik heb nl. met 3 verschillende laptops en hun eigen pc op de router gezeten (2 verschillende routers) en probleem blijft.
Alles compleet schoongemaakt met hitmanpro zelfs....dus echt alle troep is eraf.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2005 18:43 ]

• SchizoDuckie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-02-2025

SchizoDuckie

Kwaak

Ik denk eerder dat het komt omdat de programma's in java geschreven zijn en rechstreeks via een paar poorten met elkaar communiceren. Probeer dat dus eerst eens uit te vogelen (met bijv. een packetLogger, je firewall, etc) en kijk dan verder :)

Stop uploading passwords to Github!

Verwijderd

Topicstarter
Nou...zelfs als je hem in dmz zet, dan wil het nog niet.
De poorten die spelpunt opgaf en deze doorzetten naar intern ip...helaas...ook niet.
firewall uit...alles uit... ook geen oplossing.

Ik heb al zoooveel geprobeerd...ben geen newbee he... :9

• SchizoDuckie

SchizoDuckie

Kwaak

Verwijderd schreef op dinsdag 15 februari 2005 @ 18:48:
Nou...zelfs als je hem in dmz zet, dan wil het nog niet.
De poorten die spelpunt opgaf en deze doorzetten naar intern ip...helaas...ook niet.
firewall uit...alles uit... ook geen oplossing.

Ik heb al zoooveel geprobeerd...ben geen newbee he... :9
Als het spel wel werkt als je hem rechtstreeks aan je modem hangt dan is dat spel gewoon goed en zit het probleem in jouw router... dat zou je toch weten als je geen newbee bent ;)

Verwijderd

Topicstarter
Ja....maar het vreemde is....pak ik een router die bij mij WEL werkt...zelfde router bij hem....werkt niet.
Nou.....nu begrijp je wellicht het probleem.....er zit geen logica in. 8)7 :?

• SchizoDuckie

SchizoDuckie

Kwaak

Verwijderd schreef op dinsdag 15 februari 2005 @ 18:54:
Ja....maar het vreemde is....pak ik een router die bij mij WEL werkt...zelfde router bij hem....werkt niet.
Nou.....nu begrijp je wellicht het probleem.....er zit geen logica in. 8)7 :?
heb je diezelfde router dan ook wel netjes geconfigged zoals ie bij hem staat? ;)

[ Voor 4% gewijzigd door SchizoDuckie op 15-02-2005 18:57 ]

Verwijderd

Ok probeer eens ping -t naar een willekeurig adres (spelpunt ofzo). En houd de tijd in de gaten. Waarom zeg ik dit? Nou ik heb 1,5 a 2 jaar geleden zelf problemen gehad met online gamen en om een bepaalde tijd werd ik gedisconnect. Wat mij uiterst boeide en irriteerde tegelijkertijd, ook mijn pc stond in DMZ, maar dit mocht niet baten.

Ik had toendertijd een Sohoware router en was van mening dat het aan de router lag. Ik heb vele malen contact gehad met de Servicedesk van Kabelfoon (Caiway nu) en de mensen hadden ook geen oplossing en vroegen mij het te komen laten zien in de winkel. Ik daarheen router aangesloten op een willekeurig modempje en kijk eens aan .. disconnect elke 16 min. 2 keer in de 32 min. Dit had te maken met de Server van Kabelfoon die een IP-lease elke keer om de 16 min. of 32. min vernieuwde, mijn router slikte dit niet. De mensen daar nogal 'flabbergasted'.

Met een ander router heb ik geen last van dit phenomeen (E-tech). Dus kijk eens of je ook time outs krijgt bij het pingen naar een willekeurig adres en of je de klok mee gelijk kan zetten.

Klinkt misschien ongeloofwaardig, maar een vriend van mij had hetzelfde probleem met dezelfde router. Na het omruilen hadden we beiden geen problemen meer.

Verwijderd

Topicstarter
yep....zelfde firmware....zelfde settings.....dat is nu juist het vreemde.
Zijn neef had er ook 1 mee genomen die bij hem werkend eraf kwam....bij hem eraan....half uur spelen....poef.
Daarom hoop ik dat er hier ook bezoekers van spelpunt zijn die dit herkennen

Verwijderd

Topicstarter
@Niekoh... ook dit al gedaan..
vreemde is dat het alleen bij spelpunt is, alles wat draait zoals msn/webradio, op andere pc online cod spelen....niks gebeurt er behalve dus met spelpunt.
Ik had ook al een hele avond de ping laten lopen zonder resultaat

Daarom is het juist vreemd dat de ene persoon met router a geen last heeft bij zelfde provider, persoon b wel.

in de log van de router komen de tijden van een dhcp request niet overeen met de tijden van de "crash"

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2005 19:07 ]

Verwijderd

Topicstarter
ff een subtiel kickje..... :D

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-04 07:53

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Ik kom uberhaupt niet op spelpunt.nl. Ik krijg forbidden in beeld te staan. Terwijl ik niets meer in toets dan www.spelpunt.nl
Ik heb geen router btw

Ik zie het al, dat heeft te maken met de geweldige ondersteuning voof firefox

[ Voor 22% gewijzigd door Hann1BaL op 17-02-2005 10:42 ]

• Deniax
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-12-2025
Vanuit hun help:

TCP poorten openen: 4400 tot 7000 , 7650 , 8650 en 9650

Verwijderd

Hou er rekening mee dat je deze poorten maar EEN keer kan doorlussen als je ipv4 gebruikt icm een NAT router. Dus zit je met meerdere machines thuis achter een router, gaat het doorlussen niet lukken. Of iedereen moet even netjes de pc uitzetten, dan kan er weer een iemand gamen. Tegelijk lukt dan niet. Misschien kan je de localport van die games aanpassen. Maar geloof niet dat dat goed gaat bij Java spelletjes. Betere games kunnen dit vaak wel. (Die je gewoon moet installeren op je harde schijf)
Hoop dat ik dit een beetje begrijpelijk uitleg. :)

Als er een tweede pc ingeschakeld wordt, en hij vraagt om pakketjes, worden deze alsnog doorgestuurd naar de pc die via de poort is doorgelust. Deze snapt niet waar de packets vandaan komen, waarschijnlijk crasht dat java gamepje daardoor. En die andere pc krijgt gewoon helemaal niets binnen (die is niet doorgelust, krijgt een timeout) en "hangt" of zal ook crashen/afsluiten.

• Deniax
powerpulse:
Hou er rekening mee dat je deze poorten maar EEN keer kan doorlussen als je ipv4 gebruikt icm een NAT router.
De poorten moet je openen op je firewall. Aan de routering van poorten (tbv NAT) hoef je (als je gebruik maakt van 2 pc's) niet aan te komen.

Verwijderd

xained schreef op dinsdag 05 april 2005 @ 14:17:
powerpulse:
[...]
De poorten moet je openen op je firewall. Aan de routering van poorten (tbv NAT) hoef je (als je gebruik maakt van 2 pc's) niet aan te komen.
We hebben het hier over "thuis" routertjes, die niet echt routen, maar volgens het NAT princiepe werken.
Geen firewall's.

• Deniax
powerpulse
We hebben het hier over "thuis" routertjes, die niet echt routen, maar volgens het NAT princiepe werken. Geen firewall's.
Spelpunt werkt gewoon achter een NAT, ook is het niet noodzakelijk om de poorten te forwarden. Zo te lezen komt dit probleem doordat er toch een firewall geinstalleerd is, oid.

De spellen van Spelpunt zoeken namelijk zelf geen verbinding met de client. De client zelf opent een verbinding met de bovengenoemde poorten op de server. Omgekeerd komt het niet voor waardoor je dus helemaal niets hoeft in te stellen mbt port forwarding

Verwijderd

xained schreef op dinsdag 05 april 2005 @ 14:42:
powerpulse
[...]
Spelpunt werkt gewoon achter een NAT, ook is het niet noodzakelijk om de poorten te forwarden. Zo te lezen komt dit probleem doordat er toch een firewall geinstalleerd is, oid.

De spellen van Spelpunt zoeken namelijk zelf geen verbinding met de client. De client zelf opent een verbinding met de bovengenoemde poorten op de server. Omgekeerd komt het niet voor waardoor je dus helemaal niets hoeft in te stellen mbt port forwarding
Cool, nu snap ik hoe dat spelpunt werkt. Mjah, als het dan nog niet werkt, moet er idd een belemmering op de lokale pc staan. :)

Verwijderd

Topicstarter
Zo....is even een tijd geleden maar....
Ik heb nu andere provider (Speedxs), zelfde router behouden en wat denk je.. nooit meer problemen gehad.
Dus nee, het licht niet aan je lokale pc, niet aan de router....
wellicht toch een combi van modem / provider ?
Pagina: 1