PC wil geen IP vernieuwen

Pagina: 1
Acties:
  • 138 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• ppleeuw
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06-05-2024
Na laatst een nieuwe computer gekocht te hebben (a8n-sli moederbord met LAN onboard), wil ik graag internetten via een netwerk. We hebben een router in de modem en vanaf daar word het via een switch verdeeld.

Ik heb het [NT] troubleshooter faq gevolgd om dit voor elkaar te krijgen nadat de pc het niet automatisch deed met netwerk opzetten in XP, maar het intern pingen wil nog niet lukken, omdat de pc de IP adressen weigert te verversen. Ik ben een newbie wat netwerken betreft, dus graag zou ik een zo uitgebreid mogelijke uitleg hebben.

Verwijderd

Wat heb je zelf al geprobeerd? Waar loop je vast? Wat gaat er in dat geval mis? Want hiermee kunnen we natuurlijk helemaal niets. Hoe moeten wij raden waar jou probleem zit? Of zijn bij jou in de buurt de glazen-bollen in de aanbieding? Dan haal ik er even een, hier zijn ze niet meer te koop, dus ik kan niet zien wat er mis is. Zie ook dit.

Maar even serieus, post eens een ipconfig/all van je pc? Daarin staat welk ipadres je toegewezen krijgt, ik verwacht dat hij gewoon geen ipadres krijgt omdat je bv een crosscable gebruikt hebt op een verkeerde plaats, of net andersom (gewone kabel ipv cross).

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-05 03:50
Check anders eens in je router of je DHCP wel ingeschakeld hebt?

Je router kun je benaderen door http://192.168.1.1 of http://10.0.0.1 in te tikken in je browser.
Kijk anders even in je handleiding van je router op welk adres het zit, meestal wel 1 van bovenstaande. :)

Mijn YouTube Channel

Verwijderd

Wat voor een modem/router heb je, misschien ook wel handig om te vermelden.

Hoe zit het met je firewalls enzo....

We willen je best helpen, maar als jij naar de dokter gaat omdat je last heb van weet ik veel wat kan hij ook niets vinden als jij niet zegt wat de situaltie is, dus wat de klachten zijn.

Verwijderd

Je zegt dat de IP-adresssen niet worden ververst.

Waarschijnlijk heeft XP bij het opzetten van het netwerk niet op tijd de correcte IP-adressen gekregen, XP geeft in dat geval een standaard IP-adres uit de MS-range (Ik weet niet meer precies waar deze mee begint, dacht 169.xxx.xxx.xxx).

1) Start de Command Prompt en controleer je IP-adressen met het commando[IPconfig /all].

2) Daarna gebruik het commando[IPconfig /release], bestaande IP-adressen worden nu op 0 gezet. Controleer dit weer met [IPconfig /all].

3) Gebruik nu het commando[IPconfig /renew]. De IP-adressen worden opgehaald.
Controleer dit weer met [IPconfig /all] en nu moeten ze niet meer in de MS-range zitten, anders is je netwerk niet goed.

4) Ik weet dat Sweex-routertjes er veel last van hebben.

Succes ermee.

:+ Groetjes Ztjes

• Sjarelke
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 28-02 10:39
Ik heb hetzelfde probleem gehad. Je 1e router is tevens DHCP-server? In dat geval geeft ie een ip-range.

Bijvoorbeeld:
http://192.168.0.1 is je "configuratie-link" van je router.

192.168.0.* t/m 192.168.0.* is dan je range.

Als de switch vervolgens ook nog adressen gaat uitdelen (dhcp-server), kun je in de problemen komen.

Ik heb de dhcp-server van de tweede router/switch uitgeschakeld. Nu werkt ie als switch en volgt ie de adressen van router 1 op. Dus dhcp-server van 1 verzorgt alles adressen. óók de adressen op router 2.

Ik hoop dat je er iets aan hebt! ;)

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-01 11:11
Sjarelke schreef op woensdag 16 februari 2005 @ 22:47:
Als de switch vervolgens ook nog adressen gaat uitdelen (dhcp-server), kun je in de problemen komen.
Je hebt gelijk dat je geen twee dhcpservers in je lan wil hebben (tenzij je je zaken goed op orde hebt), maar een switch die ipadressen uitdeelt is meer dan alleen een switch. Voor veel geld verkopen zou ik zeggen :)

Een switch zal dat nooit doen, een (soho) router vaak wel idd.

Abort, Retry, Quake ???

• ppleeuw
Ik heb geprobeerd de ip adressen op 0 te zetten, maar dan zegt hij unable to operate with these devices ofzoiets, hij laat het niet toe. Ik heb een link bijgevoegd met een drietal foto's: een van de ipconfig/all van mijn pc en een met de ipconfig all van een laptop waarbij het netwerk het wel gewoon doet op dezelfde netwerkkabel, het ligt dus puur aan mijn computer. Op deze fot is ook te zien op de achtergrond wat voor modem het is enz. De laatste foto is er een met info over de dhcp van de modem. Hopelijk hebben we er wat aan!: http://www.picturetrail.c...084&uid=3389750&members=1

• DigiK-oz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06-05 08:44
Je hebt DHCP disdabled staan op je PC? Dan klopt er weinig van, nee. Aanpassen :

Control panel->network connections->local area connection

Dan properties, internet protocol(TCP/IP) selecteren en weer properties, en dan "obtain an ip-adres automatically" aanvinken, en een paar keer OK....

Whatever

• Tha_Butcha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-04 11:50
gewoon de dhcp client idd aan zetten.

maar WTF heb je een MAC bridge voor?

Compromises are for the weak

• ppleeuw
kheb hem aangezet, maar als ik nu een netwerkje probeer op te zetten doettie het nog steeds niet... Zoals jullie misschien al gemerkt hebben ben ik nogal een Noob, dus mac bridge :S?

• diehard889
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:19
vul bij je dns instelling van je netwerk kaart ook even dat 10.0.0.138 in. ik denk dat, dat em is.

In een pashokje gaan zitten en dan roepen dat het wc papier op is.

• Tijntje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-05 07:18

Tijntje

Hello?!

diehard889 schreef op dinsdag 22 maart 2005 @ 20:40:
vul bij je dns instelling van je netwerk kaart ook even dat 10.0.0.138 in. ik denk dat, dat em is.
Dat is onzin als de dhcp goed werkt moet dat allemaal netjes worden ingevuld.

Wat staat er bij je TCP IP properties.
Afbeeldingslocatie: http://groothuis.myadsl.nl/got/dhcp1.JPG

[ Voor 15% gewijzigd door Tijntje op 22-03-2005 21:00 ]

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

• ppleeuw
ik heb alles gezet op automatic, maar toch als ik een nieuw netwerk opzet en alles invul, dan maaktie ten eerste een bridge aan, (tussen een 1394 connection die ook bij lan or high speed internet s\taat :S, en mijn LAN) en het internet doet het nog steeds niet dan. Ook als ik die bridge weghaal, niets...

• Tijntje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-05 07:18

Tijntje

Hello?!

Het juist de bedoeling dat je niks invuld bij je TCPIP Properties. Deze moet hij namelijk verkrijgen via DHCP

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

aZuL2001 schreef op woensdag 16 februari 2005 @ 22:52:
[...]

Je hebt gelijk dat je geen twee dhcpservers in je lan wil hebben (tenzij je je zaken goed op orde hebt), maar een switch die ipadressen uitdeelt is meer dan alleen een switch. Voor veel geld verkopen zou ik zeggen :)

Een switch zal dat nooit doen, een (soho) router vaak wel idd.
Zeker wel, neem maar eens een duurdere switch...Higher-end Intels kunnen dat zonder probleem, handig voor lanparty's zonder beheerders ;)

• Quantor
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Toevallig had ik van de week ook een werkplek waarop de pc geen ip kreeg, bleek de kabel te zijn. Had wel fysiek verbinding (op 10mbit weliswaar) maar geen dhcp response en pingen met een fixed ip lukte ook niet. Dus als je een andere utp kabel heb liggen, probeer die eerst.

[ Voor 1% gewijzigd door Quantor op 23-03-2005 14:57 . Reden: hmm misschien hier niet van toepassing had niet gezien dat ik alle posts nog niet had gelezen :) ]

• ppleeuw
nogmaals: een laptop waar de instellingen wel goed staan werkt wel op dezelfde kabel als die ik wil gebruiken, dus daar kan het niet aan liggen...

Verwijderd

KillerAce_NL schreef op woensdag 23 maart 2005 @ 14:53:
[...]
Zeker wel, neem maar eens een duurdere switch...Higher-end Intels kunnen dat zonder probleem, handig voor lanparty's zonder beheerders ;)
laag 2 apparaat dat laag 3 protocollen uitdeelt.
layer 3 switches is iets anders dan waar we over praten als we het over een switch hebben.

Verwijderd

probeer winsockfix eens ;)

• ppleeuw
dat deed het hem! thanx!
Pagina: 1