toetsen verwisselen van laptop

Pagina: 1
Acties:
  • 385 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 78772

Topicstarter
weet iemand misschien of de toetsen van het toetsenbord van een dell c610 gewoon te verwisselen zijn? het is namelijk een duitse laptop en de Y en da Z zitten dus anders om kan ik deze gewoon wisselen of zitten die gelijmd ofzo?

Durf het niet echt aan om der een mesje onder te steken en los proberen te halen....

Wie kan mij helpen????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mt-cube
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-05-2024
Anoniem: 78772 schreef op dinsdag 15 februari 2005 @ 18:01:
weet iemand misschien of de toetsen van het toetsenbord van een dell c610 gewoon te verwisselen zijn? het is namelijk een duitse laptop en de Y en da Z zitten dus anders om kan ik deze gewoon wisselen of zitten die gelijmd ofzo?

Durf het niet echt aan om der een mesje onder te steken en los proberen te halen....

Wie kan mij helpen????
Je kan de toetsen gewoon loshalen en andere erop klikken.

[ Voor 9% gewijzigd door mt-cube op 15-02-2005 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LV-426
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 25-04 16:06
Bij mijn Dell laptop zitten ze los, dat weet ik zeker, en bij 3 andere laptops ook. Ik gok voor 99,9% zeker dat ze bij jou ook loskunnen. Wel voorzichtig en het terugzetten is lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07-04 23:30
En als je het dan nog verkloot kun je bij dell altijd een nieuw tobo bestellen leek mij zo :P (Hoewel... dell customer support wil soms moeilijk doen... Daarom heb ik IBM :P )

Anywway, eerst de onderkant naar boven trekken, en daarna de bovenkant (ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel :))

Ik kan helaas atm geen pics maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Niet kapot maken iig :) zijn hier en daar misschien wel los te bestellen maar een nieuwe kost 95 excl btw. via Dell zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberArt
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-08-2011

CyberArt

løde

euhm, je hebt toch een toets, en een onderkant die er op reageert?? dus als je lekker die toetsen omwisseld werken ze toch nog steeds het zelfde. dus de y blijft een y, ook al zit er een toets van een z op.. of vergis ik me nu gruwelijk?

als er inderdaad een mogelijk is dit goed te doen ben ik wel zeer geïntereseerd! ik ben nml erg gewent helemaal links op het toetsenbord blind naar de ctrl te grijpen, bij de meeste laptops zit daar de fn toets :( die zou ik dus maar al te lief omwisselen :)

hopende hiermee een post te hebben gemaakt, teken ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 137106

CyberArt schreef op woensdag 16 februari 2005 @ 00:11:
euhm, je hebt toch een toets, en een onderkant die er op reageert?? dus als je lekker die toetsen omwisseld werken ze toch nog steeds het zelfde. dus de y blijft een y, ook al zit er een toets van een z op.. of vergis ik me nu gruwelijk?

als er inderdaad een mogelijk is dit goed te doen ben ik wel zeer geïntereseerd! ik ben nml erg gewent helemaal links op het toetsenbord blind naar de ctrl te grijpen, bij de meeste laptops zit daar de fn toets :( die zou ik dus maar al te lief omwisselen :)
nee je hebt helemaal gelijk.
Als ik van m'n I een L maak, dan krijg ik toch ook niet ineeens een L op m'n I toets, dat zou wel mooi zijn zeg! Wat je even moet doen is je notebook openhalen, en met een kabel oid de Y/Z toets omdraaien, dus het netwerk van de printplaat van je toetsenbord omdraaien. Dan lukt het wel. maar dat is best een gekloot, veel sterkte :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSpliet
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-04 02:19

RSpliet

*blink*

CyberArt schreef op woensdag 16 februari 2005 @ 00:11:

De Qwerty/Azerty indeling wordt meer softwarematig dan hardwarematig geregeld, de signalen die het tobo sturen zijn exact gelijk. Hetzelfde met een engelse/amerikaanse layout. Dit soort dingen zijn dus softwarematig op te vangen.

Schaadt het niet, dan baat het niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Anoniem: 137106 schreef op woensdag 16 februari 2005 @ 00:14:
[...]

nee je hebt helemaal gelijk.
Als ik van m'n I een L maak, dan krijg ik toch ook niet ineeens een L op m'n I toets, dat zou wel mooi zijn zeg! Wat je even moet doen is je notebook openhalen, en met een kabel oid de Y/Z toets omdraaien, dus het netwerk van de printplaat van je toetsenbord omdraaien. Dan lukt het wel. maar dat is best een gekloot, veel sterkte :P
Ehm is het niet makkelijker een ander keyboard layout te kiezen :X
Als jij gewoon VS internationaal kiest maakt het echt geen reet uit of er een y of een z op de plaats van de y zit, dan krijg je keurig een y ;)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 137106

Atlas schreef op woensdag 16 februari 2005 @ 00:17:
[...]

Ehm is het niet makkelijker een ander keyboard layout te kiezen :X
Als jij gewoon VS internationaal kiest maakt het echt geen reet uit of er een y of een z op de plaats van de y zit, dan krijg je keurig een y ;)
Ja daar denk ik ook net aan, gewoon bij je toestenbord instellingen NL of VS Intern. kiezen, dat helpt geloof ik wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghannes
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 04-05 07:50
gebruik desnoods een of ander programmaatje dat van jou y een z maakt en andersom. Die programma's zijn heus wel te vinden via google.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Anoniem: 137106 schreef op woensdag 16 februari 2005 @ 00:19:
[...]

Ja daar denk ik ook net aan, gewoon bij je toestenbord instellingen NL of VS Intern. kiezen, dat helpt geloof ik wel
Geloof 8)7

Dat werkt altijd :+
als je de datakabel omdraait, dan gebeurt er juist niks. Want die kabels (heel dun) hebben maar aan 1 kant een contact. + Al zou het mogelijk zijn krijg je kortsluiting.

Niet doen dus.

Tevens, is het zoals eerder al vermeld heel makelijk om de toetsen te wisselen. en mocht je dat nou toch niet durven is er altijd nog de optie om een nieuwe te bestellen ;)
Ghannes schreef op woensdag 16 februari 2005 @ 12:18:
gebruik desnoods een of ander programmaatje dat van jou y een z maakt en andersom. Die programma's zijn heus wel te vinden via google.
Windows kan dat ook. Al vanaf win98 (en daarvoor) B)

[ Voor 20% gewijzigd door Roberto op 16-02-2005 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daniel_ev
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20-01-2024
Conslusie: lekker toetsjes omwisselen, wat dus gewoon kan, en dan in Windows even de toetsenbord indeling op VS 102 toetsen zetten. Klaar.

Toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberArt
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-08-2011

CyberArt

løde

en hoe zit het dan met het omwisselen van ongebruikelijke toetsen, zoals dus de ctrl en de fn toetsen? het zou net zo goed software matig moeten kunnen, alleen kan het ook? en hoe dan?

hopende hiermee een post te hebben gemaakt, teken ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
CyberArt schreef op woensdag 16 februari 2005 @ 16:26:
en hoe zit het dan met het omwisselen van ongebruikelijke toetsen, zoals dus de ctrl en de fn toetsen? het zou net zo goed software matig moeten kunnen, alleen kan het ook? en hoe dan?
Dat kan wel, er zijn ook tools voor.
Mijn ibm T42 en X40 werden standaard al met zon tooltje geleverd.
Dus het lijkt me dat andere merken dit ook wel kunnen doen.

:)
Pagina: 1