Toon posts:

logitech x-530 ontvangt radio

Pagina: 1
Acties:
  • 397 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
hallo.
ik heb een logitech x-530 surround systeem aan mijn computer hangen en als het volume op 0 staat onvang ik radio.... :? weet iemand hoe dit kan? :X

Verwijderd

Als het xfm is lijkt het me geen kwaad te kunnen.. :P

In alle andere gevallen:
• Is het ook als hij los van de pc staat?
• Doet hij het nu opeens, of heeft hij dit altijd al gedaan?

• Rappie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-12 12:36
Zijn al meerdere topics over geweest. (heb het tenminste al ooit gelezen) Dus even de search functie raadplegen is wellicht een goed idee. En anders google ....

Had iets te maken met de afscherming van de versterker dacht ik. Of de kabels ....

Verwijderd

Topicstarter
ja ik heb al wel gekeken op het internet en rond gevraagt maar niemand had er nog van gehoort :|

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 15 februari 2005 @ 17:57:
hallo.
ik heb een logitech x-530 surround systeem aan mijn computer hangen en als het volume op 0 staat onvang ik radio.... :? weet iemand hoe dit kan? :X
Hi Stroedels, heb je het inmiddels al opgelost?
Ik heb namelijk precies hetzelfde (ook Logitech X-530).
Ik hoor radio vanuit mijn speakers, als het geluid op 0 staat vrij duidelijk en soms zelfs door het 'normale' geluid heen.
Ik heb in mijn PC wel een TV-kaart met Radio tuner, misschien heeft dit er iets mee te maken.

Ik begin mij er nu echt aan te ergeren, soms begint er in eens iemand uit mijn speakers te praten tijdens een potje Quake 3... 8)7

Verwijderd

Iemand :'( .. ?

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 08 maart 2005 @ 22:18:
[...]

Hi Stroedels, heb je het inmiddels al opgelost?
Ik heb namelijk precies hetzelfde (ook Logitech X-530).
Ik hoor radio vanuit mijn speakers, als het geluid op 0 staat vrij duidelijk en soms zelfs door het 'normale' geluid heen.
Ik heb in mijn PC wel een TV-kaart met Radio tuner, misschien heeft dit er iets mee te maken.

Ik begin mij er nu echt aan te ergeren, soms begint er in eens iemand uit mijn speakers te praten tijdens een potje Quake 3... 8)7
Hoe moet ik me voorstellen dat het geluid op nul staat?? In de control panel of op de volume regeling van je surroundset?
Draait het radio programma niet op de achtergrond??

• zimbab
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-06-2021

zimbab

Personal Jesus

Ik heb hier ook nog cheap-ass computerspeakers staan en die doen precies hetzelfde. Ik ontvang in redelijke kwaliteit Yorin FM. Ik had echter wel verwacht dat het bij die nieuwere setjes niet meer zou gebeuren.

• Slitch
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-12 12:07
sorry voor de spam maar hier kan ik maar 1 ding op zeggen:
lol

en idd als het xfm is zou ut me niet storen

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 09 maart 2005 @ 18:08:
[...]

Hoe moet ik me voorstellen dat het geluid op nul staat?? In de control panel of op de volume regeling van je surroundset?
Draait het radio programma niet op de achtergrond??
Het geluid van de boxen (de volume knop op de boxen zelf) staat helemaal uit, dan is het radio signaal het hardst.
Welke zender het is weet ik niet, er word iig Frans gesproken, maargoed leuke zender of niet, ik vind het annoying en als ik radio wil horen dan zet ik wel een radio aan ;)

• bratos
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-12 15:40

bratos

Meh.

had ik ook ooit, met mijn creative fps-1000
nadat ik verhuisd was was t over. Misschien kan je proberen van die ferriet ringen om je sateliet-kabels te doen?

eerst kijken dan zeiken

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Dit komt dus doordat je speakerkabels een radiosignaal opvangen en zo als antenne werken (joh, echt? :P). Je kunt het verhelpen door je speakers aan te sluiten met afgeschermde kabels van wat betere kwaliteit, een andere oplossing weet ik zo niet.

🖥️ | 🚗

Verwijderd

MadMarky schreef op donderdag 10 maart 2005 @ 00:54:
Dit komt dus doordat je speakerkabels een radiosignaal opvangen en zo als antenne werken (joh, echt? :P). Je kunt het verhelpen door je speakers aan te sluiten met afgeschermde kabels van wat betere kwaliteit, een andere oplossing weet ik zo niet.
Is het niet mogelijk om het radio signaal uit te schakelen van mijn TV-kaart?

Het is een Leadtek WinFast 2000XP DeLuxe.

Tnx.

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Wat heeft je tv kaart met je speakers te maken?
Het gaat er puur om dat je speakerkabels een radiofrequentie uit de ether opvangen, daar heeft een tv kaart weinig mee van doen :P

🖥️ | 🚗

Verwijderd

MadMarky schreef op donderdag 10 maart 2005 @ 18:12:
Wat heeft je tv kaart met je speakers te maken?
Het gaat er puur om dat je speakerkabels een radiofrequentie uit de ether opvangen, daar heeft een tv kaart weinig mee van doen :P
Haha. Nou ik dacht, mijn TV-kaart heeft een radio-tuner en misschien was dat het probleem.
Domme gedachte dus :P.

Wat zijn de 'betere kables' ? Wat ze zitten vast in de speakertjes, en kan ze dus niet vervangen.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2005 18:39 ]

• Drawer
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 10 maart 2005 @ 18:38:
[...]

Wat zijn de 'betere kables' ? Wat ze zitten vast in de speakertjes, en kan ze dus niet vervangen.
Als je het echt graag wilt, kan je het wel vervangen, als je je box openschroeft, zal je daar de aansluitingen wel zien zitten, kwestie van nieuwe eraan solderen en weer dichtmaken.

Let wel op je garantie enzo ;)

Verwijderd

Drawer schreef op donderdag 10 maart 2005 @ 18:49:
[...]

Als je het echt graag wilt, kan je het wel vervangen, als je je box openschroeft, zal je daar de aansluitingen wel zien zitten, kwestie van nieuwe eraan solderen en weer dichtmaken.

Let wel op je garantie enzo ;)
Nou dat was ik niet van plan, ben niet zo technisch ;).
Ik wil gewoon geen radio geluid uit mn speakers, wat is de simpelste oplossing denk je?

• zimbab
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-06-2021

zimbab

Personal Jesus

Misschien ferrietringen om je kabels heen doen........ik weet niet zeker of het heel erg bevordelijk is voor speakerkabels (wordt meestal voor stroomkabels gebruikt) maar je kan het proberen. Moet je bij een electronicaboer zoeken....of de Conrad ofzo.

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10:28

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Aluminium folie om de kabels wikkelen? Ik weet niet of het werkt hoor, maar misschien wel.

[ Voor 15% gewijzigd door bartvl op 10-03-2005 20:37 ]

Life is not about specs, it is about joy!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

*kick*
Ik heb het iemand gevraagd die verstand heeft van speakers en hifi sets, hij zegt dat het signaal opgepikt wordt door de kabel die tussen de voorversterker en de versterker zit. Als je je surround set aan de PC hebt hangen, is dat dus de kabel van je geluidskaart (voorversterker) naar je speakerset.

Het probleem kan opgelost worden door de kabel af te schermen met iets van metaal (alufolie is te dun), een dikkere kabel gebruiken (wat misschien niet echt mogelijk is) en soms is het al genoeg om de kabel wat te verleggen.

🖥️ | 🚗

Verwijderd

MadMarky schreef op vrijdag 11 maart 2005 @ 23:59:
*kick*
Ik heb het iemand gevraagd die verstand heeft van speakers en hifi sets, hij zegt dat het signaal opgepikt wordt door de kabel die tussen de voorversterker en de versterker zit. Als je je surround set aan de PC hebt hangen, is dat dus de kabel van je geluidskaart (voorversterker) naar je speakerset.

Het probleem kan opgelost worden door de kabel af te schermen met iets van metaal (alufolie is te dun), een dikkere kabel gebruiken (wat misschien niet echt mogelijk is) en soms is het al genoeg om de kabel wat te verleggen.
Ok, heel erg bedankt! _/-\o_

Nu weet ik iig waar het probleem ligt en hoe het op te lossen is.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 13 maart 2005 @ 23:08:
[...]

Ok, heel erg bedankt! _/-\o_

Nu weet ik iig waar het probleem ligt en hoe het op te lossen is.
Ik ga zoeken en inderdaad wat gevonden. Ik krijg een of andere slavische zender tijdens mijn battlefield potje!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-12 14:13

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
Hier ook russisch/slavisch/oostblok taaltje achtig als ik het volume erg laag zet.. best grappig op zich maar gaat op den duur wel irriteren... zal ook es kijken of het weg is als ik mn kabel beter afscherm

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

• Moffin
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 01-12 10:32
Is een bekent probleem zie ook Het Logitech Z-5500 PLOPJES probleem topic waar een groter topic over deze logitech sets gaat

[ pvoutput | 5760 wp @ O 45° - Z 10° - W 45°]

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Ik heb ook een x-530 setje besteld maar als ik radio ontvangst krijg gaat hij mooi direct retour leverancier. Ik vind dat je dit soort klachten niet hoeft te accepteren van een bekend merk als Logitech (of welk merk dan ook).

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• Jazzle
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Sta ik er net over te denken zo'n setje te kopen, kom ik dit topic tegen :( , is het al bij iemand verholpen?

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Niet iedereen heeft er last van blijkt gelukkig.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-12 10:45
Het is niet zo zeer de speakerset die het probleem vertoont.
Het heeft meer te maken met de gebruikte kabels. Mijn pa is zendamateur, ik ook trouwens, en wij hebben het al eens gehad dat er 's avonds zo rond de tijd dat wij altijd even kletsten met het thuisfront ineens in de kantine een boel gekraak/geruis uit de luidsprekers van de jukebox kwam.
De luidsprekerkabels daarvan bleken het signaal wat wij uitzonden ook te ontvangen, met als resultaat dat iemand met een geoefend oor duidelijk kon horen dat er een zendamateur actief was.
Niet te verwarren met zend piraterij trouwens, een zend amateur is iemand die zich over het algemeen keurig aan de regels houdt, alle vergunningen etc. er voor heeft enz..

• ErwinTV
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Ik heb het setje ook maar nergens last van _/-\o_

Verwijderd

Ik heb m ook, en ik hoor gelukkig alleen de dingen die ik zelf aanklik :) geen last dus...

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

En dat kom je na een jaar nog melden? Lekker nuttig :z

🖥️ | 🚗

Verwijderd

MadMarky schreef op zondag 31 december 2006 @ 19:47:
En dat kom je na een jaar nog melden? Lekker nuttig :z
Whoops... inderdaad, zie t nu pas, hehehe
Pagina: 1