Aanpassen slider in Coolbits

Pagina: 1
Acties:
  • 113 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• _mARCO_
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-08 16:46

_mARCO_

Hier staat niks

Topicstarter
Ik heb gisteren mijn Hercules 3D Prophet II MX vervangen door eem PowerColor GeForce 2 GTS. 3DMark en Quake3 en GP3 liepen allemaal wel wat soepeler, dus daarna wou ik aan het overklokken gaan. Dus Coolbits uitgevoerd, pc opnieuw opgestart, en gekeken in bij de Hardware Options. En wat bleek?

Standaard loopt zo'n Powercolor GeForce 2 GTS op een coresnelheid van 122 Mhz ( :? ) en een geheugenklok van 305 Mhz (nog meer :? ) . Terwijl ik dacht dat de GeForce 2 GTS standaard op 200/333 liep, toch?

In ieder geval, het geheugen loopt nou op 383 Mhz, het maximale wat ik er uit kan pompen zonder lelijke vertekeningen te krijgen.. De core wil met Coolbits echter niet hoger dan 155 Mhz. Waarom? De slider is niet lang genoeg.....

In Powerstrip is de slider veel langer, en kan de core nog wel hoger, en de hele boel werkt dan stabiel op 221/383. Die 45 % hogere coresnelheid scheelt in 3DMark2000 zo'n 10 %, en in Quake 3 zo'n 12 %. Het nadeel van PowerStrip is uiteraard dat het shareware is. Als ik PowerStrip standaard laat opstarten tijdens de Windows boot-up krijg je altijd de Demo-mededeling. En om de zoveel keer reset hij ook nog alle waarden, dus moet ik weer met de hand de core- en geheugensnelheid aanpassen.

Mijn vraag is: Zijn er (freeware) programma's waarmee ik (vooral) de coresnelheid kan opkrikken boven de 220 Mhz, en die geen irritante meldingen geven? Of is het mogelijk met een bepaald .reg bestandje de maximale waarden die Coolbits oplegt aan te passen?

sigloos

• Woef
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
heb je het wel goed gedaan dan?
De boel wel gesaved? Dat hij niet na de restart alles kwijt is ? Wat ik had met mijn G400 |:( ! Lees dit anders even door: http://www.dsa-com.nl/rorupc/review/geforce2/

• _mARCO_

_mARCO_

Hier staat niks

Topicstarter
Ja, ik heb het wel goed gedaan, hij onthoud de settings wel, da's het probleem niet.

Het komt allemaal doordat die maffe PowerColor Powergene GTS 2 standaard op 122 Mhz (core) en 305 Mhz (RAM) staat, ipv de 200/333 die normaal is voor de GeForce 2 GTS. Daarom wil de core-slider bij de Hardware Options bij mij niet verder dan 155 Mhz.

Ik heb ook al andere utils geprobeerd, maar NVMax heeft geen overklok-functie (meer), en RivaTuner gaat niet verder dan 185 Mhz. PowerStrip wil wel lekker hoog (videokaart werkt stabiel op 222/383), maar die geeft dus steeds die demo-melding en reset soms de waarden.

Wat ik dus zoek is een simpel, no-nonsense programmatje waarmee ik de core van mijn videokaart kan aanpassen in de regionen van 220 - 230 Mhz, en het geheugen tot 400 Mhz ofzo. En het moet zichzelf kunnen laden tijdens het starten van Windows, zonder irritante meldingen en verplichte muis-kliks.

Verder hoeft het niks te kunnen, dus geen beeldkwaliteits-tweaks ofzo, of aparte registry-edits. Puur en alleen een overklok-util dus. Iemand die me daar aan kan helpen, of een goeie link kan geven, ben ik zeer dankbaar.

sigloos

Verwijderd

Mijn settings bij PowerStrip blijven wel altijd gesaved (90/110 @ 100/120)

Verwijderd

Die core klopt echt niet hoor!!! Probeer eens nieuwe nvidia drivers!!

Ik haal met mijn mx al 222 core!!!

• _mARCO_

_mARCO_

Hier staat niks

Topicstarter
Het ligt niet aan de drivers. Ik gebruik nu 6.49, maar ik heb 6.66 en 6.31 ook al geprobeerd, met hetzelfde resultaat.

Die default core- en geheugen-snelheid staan volgens mij ingesteld in de BIOS van de videokaart. Ik heb echter ook al gezocht naar een nieuwe BIOS op de PowerColor homepage (www.powercolor.com.tw), maar daar staat niks qua BIOSsen.

PowerStrip gaat trouwens niet vaak terug naar de standaard-waarden, maar ik vind het zo irri dat ik elke keer als Windows start op OK moet klikken. Daarom zoek ik dus een vergelijkbaar progje die dat niet heeft.

sigloos

• _mARCO_

_mARCO_

Hier staat niks

Topicstarter
Niemand een geinige link naar een goed werkend progje?

sigloos

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-08 13:46
Tweakfiles of Guru3D heb je vast al gekeken? Staan wat Freeware Nvidia oc proggies.

Flickr | Lego collectie

• _mARCO_

_mARCO_

Hier staat niks

Topicstarter
Die GeForce Tweak Utility, die was ik nodig! Ik had heel tweakfiles.com al afgestruind, maar niks gevonden. Staat-ie dus op Guru3d.com....

Speedy, de grootte van mijn dank grenst aan het onnoemelijke.

sigloos

Verwijderd

Ik heb mijn settings "gewoon" in de video-bios ingeflashed :) heb ik ook gelijk de nieuwste versie (3.15.00.12 voor mijn GF2 GTS).

Ben al bezig geweest met een bios-script voor de MX (bios versie 3.11.00.18), maar ik heb zelf geen MX dus 't testen lukt niet echt...

Als iemand me effe een MX-kaartje doneert dan kan ik een mooie overklok-script voor biosmod posten :+

Edit: Ow jah, mijn kaartje draait nu op 220/380 ipv 200/333, al direkt bij het opstarten dus geen tooltjes meer nodig :9

• _mARCO_

_mARCO_

Hier staat niks

Topicstarter
Op dinsdag 09 januari 2001 13:26 schreef Bunny het volgende:
Ik heb mijn settings "gewoon" in de video-bios ingeflashed :) heb ik ook gelijk de nieuwste versie (3.15.00.12 voor mijn GF2 GTS).

Edit: Ow jah, mijn kaartje draait nu op 220/380 ipv 200/333, al direkt bij het opstarten dus geen tooltjes meer nodig :9
Ik ben heel benieuwd hoe je dat doet van. Staan dat soort BIOS-sen, dus die standaard dan op 22/380 ofzo lopen, ook op het Net of maak je die zelf?

sigloos

Verwijderd

_mARCO_:

Die maak ik zelf:

De basis zijn de reference-biossen van NVIDIA of gewoon je eigen bios uit je videokaart, met bv "NVFLASH -boriginal.rom" te extracten.
De reference-biossen, bv bij Zoiah te downloaden zijn altijd veel nieuwer dus die gebruik ik altijd, nu heb ik bv versie 3.15.00.12. :)

Met behulp van de tool "biosmod" en een scriptje daarvoor (maak ik zelf op basis van oude biosmod scripts en reverse-engineeren van de nieuwste biosfile) pas ik de geheugen-frequenties, opstartmelding en evt subvendor/subsystem id aan (subvendor is bv Asus of Elsa, daaraan herkent de software meestal of je een kaart van de juiste fabrikant hebt, want ze vinden het vaak niet leuk als je hun eigengemaakte tools ook op de kaarten van een andere fabrikant kunt gebruiken. Alleen met de Diamond-kaarten lukt het nooit erg met die subsystem/vendor-id's, volgens mij checken die lui nog meer dan alleen deze id's).

De gemaakte biosfile kun je gelukkig zonder risico eerst TESTEN met het "vgabios" tooltje ("vgabios -fnew.rom" laadt en start de nieuwe bios in RAM ipv te flashen, dus na een resetje is ie weer weg)

Als ie werkt, flash je hem met "NVFLASH -fnew.rom".

Maar ik kan wel even een std-nvidia bios voor de GF2-GTS op jouw favoriete frequenties ;) maken, kun je die even testen of ie het ook op jouw kaart doet. Is wel leuk om te weten, ik ben van plan de scriptjes enzo binnenkort op m'n homepage te gooien (de tools staan er al) als ik weet dat ze in orde zijn, maar ja, vakantie is net weer voorbij he...
Pagina: 1