[MacOS] Overstappers-vragen (Deel 2)

Pagina: 1
Acties:
  • 43 views sinds 30-01-2008

• [BoSS]
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:04

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

Topicstarter
Aangezien het vorige topic alweer > 1000 nuttige toevoegingen (ook wel posts genoemd) had, is hier alweer het tweede deel van de MacOS overstappers-vragen. Voor iedereen die (gedeeltelijk of geheel) wil overstappen van Windows naar MacOS, maar toch eigenlijk nog met wat vragen zit.

Ik ga van het weekend proberen om hier een mooie topicstart te maken, maar als iemand anders tijd heeft, laat het me weten. E-mailadres in mijn profiel kan gebruikt worden om een mooie topicstart op te sturen, de credits hiervoor gaan in dat geval naar deze persoon.

20x 170 Wp (Solar Frontier) op ZZO / 54 graden

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12-02 13:45
Hoewel het niet in lijn is met het vorige topic, is het misschien toch beter om het topic
[Mac & OS X] Overstappersvragen deel 2
te noemen, aangezien het vorige topic ook voor een groot deel over de Mac zelf ging (hardwarematig), dus niet alleen over OS X zelf.

offtopic:
Je 5V is 5.11V (redelijk hoog) maar je 12V is 11.25V, best laag! Vreemde voeding...

• 3mph
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17-08-2024
Ok guys, hier dan maar een vraagje...
Ik heb een aantal reviews gelezen van PC gebruikers m.b.t. MAC
Hier wordt gezegd dat de Airport op de PB niet echt sterk is... Ik heb zelf een netwerk met 6 computers.. 3 via UTP en 3 via wireless.. Ik heb een antenne op het dak staan die de overige 3 computers van internet voorziet...
Heeft de PB echt een matige WiFi quality?

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

3mph schreef op dinsdag 15 februari 2005 @ 19:41:
Hier wordt gezegd dat de Airport op de PB niet echt sterk is... Ik heb zelf een netwerk met 6 computers.. 3 via UTP en 3 via wireless.. Ik heb een antenne op het dak staan die de overige 3 computers van internet voorziet...
Wat ik gehoord heb is dat de PowerBook juist heel goede WiFi heeft, maar ik weet niet of dat iets met de sterkte van het signaal te maken heeft. Er waren hier namelijk kortgeleden in de buurt experimenten met WLAN hotspots langs een spoorlijn, maar dat project is niet doorgegaan omdat intel laptops niet snel genoeg konden overschakelen om "roaming" naadloos mogelijk te maken. PowerBooks konden het echter wel.

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

Verwijderd

In de nieuwe Mini Mac zie ik een mooie aanleiding om kennis te maken met de Mac, en dat wil ik dan ook gaan doen.
Echter: is het zinvol om te wachten totdat Mac OS X Tiger uit is gekomen, of niet? Biedt Tiger zoveel extra's of verbeteringen dat die paar maanden de moeite van het wachten waard moeten zijn?

• Dafman
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20-12-2024
3mph schreef op dinsdag 15 februari 2005 @ 19:41:
De ontvangst met de powerbooks is gewoon niet super. Om een voorbeeld te geven: mijn Dell met een goedkoop wifi-pci-kaartje detecteerd 4 verschillende draadloze netwerken (bereik varierend tussen de 10 en 20%) naast mijn Airport Expr (100%), mijn powerbook alleen mijn Airport.
Het inloogen op het netwerk, ook op mijn universiteit, gaat wel erg gemakkelijk, gewoon een kwestie van netwerk selecteren en inloggen. Maar ja, dan moet ie ze wel zien.
Het schijnt dat iBooks een betere ontvangst hebben, de powerbooks hebben een slechtere ontvangst door de aluminium behuizing (dat is wat ik gehoord heb).

• The Evil Brain
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 01-01 10:54
offtopic:
Dafman, op welke uni zit jij? toevallig de TU Delft? Want ik zoek nog mensen met Apples die ervaring hebben met het TUD-netwerk :)

Verwijderd

Dafman schreef op dinsdag 15 februari 2005 @ 22:15:
[...]

De ontvangst met de powerbooks is gewoon niet super. Om een voorbeeld te geven: mijn Dell met een goedkoop wifi-pci-kaartje detecteerd 4 verschillende draadloze netwerken (bereik varierend tussen de 10 en 20%) naast mijn Airport Expr (100%), mijn powerbook alleen mijn Airport.
Het inloogen op het netwerk, ook op mijn universiteit, gaat wel erg gemakkelijk, gewoon een kwestie van netwerk selecteren en inloggen. Maar ja, dan moet ie ze wel zien.
Het schijnt dat iBooks een betere ontvangst hebben, de powerbooks hebben een slechtere ontvangst door de aluminium behuizing (dat is wat ik gehoord heb).
Ik las ergens dat 't kwam door de antenne (die in het scherm zit)... maar de aluminium casing kan natuurlijk ook een stoorfactor zijn (immers; het is een kooi van farraday).
Zou je een airport mini pci kaartje in een powerbook eigenlijk ook om kunnen wisselen voor een senao mini pci? Zal wel niet werken zeker?

• Peentje
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-02 09:23

Peentje

MacOS/Windows/Linux don't care

eehm hebben we het nu over airport express of airport extreme? of zit daar geen verschil in met het bereik?

wat is in de PRAKTIJK eigenlijk het gemiddelde bereik van een pb/iB

[ Voor 25% gewijzigd door Peentje op 15-02-2005 23:12 . Reden: over het bereik, in de praktijki (rijmt btw) ]

• bolleh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-02 21:14
Peentje schreef op dinsdag 15 februari 2005 @ 23:10:
eehm hebben we het nu over airport express of airport extreme? of zit daar geen verschil in met het bereik?

wat is in de PRAKTIJK eigenlijk het gemiddelde bereik van een pb/iB
airport express = basisstation
airport extreme = de 54mbps variant van apple(airport dus 11mbps)

ik moet zeggen dat ik ook niet echt super tevreden ben over de ontvangst bij mij thuis, maar dat ligt denk ik eerder aan mn airport express dan aan de ibook/imac die ik hier heb staan. een intel laptop heeft evengoed weinig bereik als ik helemaal boven ben(express staat beneden, moet hem eens op de middelste verdieping neerknallen, maar daar ligt nu net geen utp :X)

• 3mph
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17-08-2024
Dus ik mag ervan uitgaan dat ik op de 1e verdieping geen bereik heb als het accespoint op de 2e staat?

• straat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-02 21:37
The Evil Brain schreef op dinsdag 15 februari 2005 @ 22:21:
offtopic:
Dafman, op welke uni zit jij? toevallig de TU Delft? Want ik zoek nog mensen met Apples die ervaring hebben met het TUD-netwerk :)
Mijn iBook werkt er prima, ik weet niet naar wat voor ervaring je op zoek bent?

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-06-2025

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

bolleh schreef op dinsdag 15 februari 2005 @ 23:22:
(express staat beneden, moet hem eens op de middelste verdieping neerknallen, maar daar ligt nu net geen utp :X)
Prik je daar toch nog een express in stopcontact, duurder dan UTP kabel maar scheelt geklooi met kabels :)

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

• Zwerver
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik gooi hem dicht totdat ik een mooie topicstart ontvangen heb. Het is niet de bedoeling dat alle vragen weer hier gesteld worden. Hou je vragen dus nog maar even vast.

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.