een bepaald ip niet te bereiken

Pagina: 1
Acties:

• grep
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-01 13:52

grep

meer begrep...

Topicstarter
Ik kan sinds een week of 2 opeens een bepaalde gameserver niet meer bereiken. Dacht eerst dat hij down was oid, maar nu ik het wat nader ga onderzoeken blijk ik de hele server ook niet meer te kunnen pingen.

Heb contact gehad met een admin van die server die bevestigd dat de server te pingen is en prima draait.

Mijn lokale netwerk ziet er ruwweg als volgt uit:

windows pc --> linux router/firewall --> kabel modem --> internet

De windows pc wordt ge-NAT via een debian linux pc met een iptables firewall.

Wat heb ik geprobeerd:
- firewall uitgezet op linux server en vanaf de linux server dan gameserver pingen --> geen antwoord
- kabelmodem rechtstreeks op windows pc aansluiten --> pingen gaat nu wel goed

met een traceroute vanaf de windows pc zie ik het volgende:

1 <1 ms <1 ms <1 ms slackie
2 37 ms 50 ms 51 ms nl-nwv1-ra-01-gigabitethernet1-1-340m.multikabel.net
3 7 ms 6 ms 6 ms nl-ams1-rb-01-gi2-0-1.multikabel.net
4 14 ms 15 ms 15 ms ams-1.nildram.net
5 * * * Request timed out.
6 * ^C

hop 1 is mijn linux router
hop 2 multikabel modem
hop 3 router in multikabel netwerk.
hop 4 router (??)
en daarna stopt het.

Probleem lijkt dus, na de "rechtstreek op win pc aansluiten" test op mijn linux server te zitten, maar Ik snap dus werkelijk niet wat daar zo verkeerd staat dat het ergens op internet fout gaat in de routering.
Heb nog geprobeerd mijn isp (multikabel) erbij te betrekken, maar die zeggen "rechtstreeks doet ie het, dus ligt aan jou", dus daar heb ik niet veel aan.

Ip adres wat ik probeer te pingen is 195.149.21.71

Iemand enig idee wat hier aan de hand kan zijn?

• Vm1heA
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-02 13:17
Simpel ICMP response die uit staat.
Of gewoon die host is down.

Verwijderd

Heb je het al geprobeerd zonder router er tussen? Dus een pc direct aan het internet hangen, en kijken of het dan werkt?

• grep

grep

meer begrep...

Topicstarter
niet dat ik het niet waardeer dat jullie proberen te helpen hoor, maar beide zaken vertel ik al in mijn openingspost:

- de admin van de server bevestigd dat server up is, en is hij goed te pingen (wordt dus niet door een firewall afgevangen oid)

- en ja, ik heb het geprobeerd zonder router (direct aan m'n win pc dus) en dat gaat inderdaad goed...

• gerhald
  • Laatst online: 04-05 13:48

gerhald

:P

hmm ik kan van uit hier hem wel pingen en tracen via een hccnet adsl verbinding en via een sdsl verbinding van fiberworld

en als ik van mijn hccnet trace ga kijken dan zie ik jou laatste hop hier ook weer terug komen die van ams-1.nildram.net dat is de plek dat ik naar het netwerk van die provider gaat. dus het lijkt er op dat er iest in dat netwerk mis gaat / geblokt staat.

4 11 ms 10 ms 10 ms vl4.gw2.hccnet.nl [62.251.0.241]
5 12 ms 11 ms 12 ms ge0-2.pr2.nik-asd.hccnet.nl [62.251.0.221]
6 37 ms 22 ms 20 ms ams-1.nildram.net [195.69.144.112]
7 23 ms 21 ms 21 ms jolt-gw.nildram.net [195.149.20.214]
8 21 ms 20 ms 21 ms 195.149.21.71

• grep

grep

meer begrep...

Topicstarter
Het werkt weer...
Na nogmaals met een admin van de betreffende gameserver gesproken te hebben, moesten we toch echt constateren dat het een route probleem is tussen mijn ip en die van de gameserver.
Aangezien multikabel mij niet aan een nieuw ip kon/wilde helpen (wordt via dhcp uitgedeeld, maar goed...) heb ik geprobeerd of het softwarematig switchen van de 2 nic's in de linux server voldoende was. Dit bleek gelukkig het geval. Het kabelmodem zag een nieuw mac adres en hop die kreeg een nieuw ip.
En wat blijkt? Ik kan de gameserver weer bereiken :)
Maar sarcastisch mailtje naar multikabel gestuurd dat ze hun routering es na moeten lopen...

• Vm1heA
Ik kon er vanaf mn werk ook niet bij komen en had geen response.
Nu dus weer wel.

Verwijderd

grep schreef op dinsdag 15 februari 2005 @ 18:42:
Het werkt weer...
Na nogmaals met een admin van de betreffende gameserver gesproken te hebben, moesten we toch echt constateren dat het een route probleem is tussen mijn ip en die van de gameserver.
Aangezien multikabel mij niet aan een nieuw ip kon/wilde helpen (wordt via dhcp uitgedeeld, maar goed...) heb ik geprobeerd of het softwarematig switchen van de 2 nic's in de linux server voldoende was. Dit bleek gelukkig het geval. Het kabelmodem zag een nieuw mac adres en hop die kreeg een nieuw ip.
En wat blijkt? Ik kan de gameserver weer bereiken :)
Maar sarcastisch mailtje naar multikabel gestuurd dat ze hun routering es na moeten lopen...
Kreeg je dan ook een ip in een ander subnet ? tmaakt anders namelijk geen enkel verschil, aangezien er dus meer mensen schijnen te zijn die het probleem hadden.

Je trace laat zien dat je al een aantal hops bij het mk netwerk vandaan zit waarna de fout optreed, dus ik vrees dat je sarcastische mailtje niet terecht is.

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:57
Had je niet gewoon een IP-ban aan je broek? :+

• Vm1heA
Verwijderd schreef op donderdag 17 februari 2005 @ 09:56:
[...]

Kreeg je dan ook een ip in een ander subnet ? tmaakt anders namelijk geen enkel verschil, aangezien er dus meer mensen schijnen te zijn die het probleem hadden.

Je trace laat zien dat je al een aantal hops bij het mk netwerk vandaan zit waarna de fout optreed, dus ik vrees dat je sarcastische mailtje niet terecht is.
Dat gemiep tegen providers.....
Dit keer lag het idd ook naar mijn idee aan de hostingservice van die server aldaar.
En niet aan multikabel.

• grep

grep

meer begrep...

Topicstarter
Zoals gezegd heb ik meerdere malen met de server admin gesproken en uiteraard hadden we gecheckt of ik niet ip geband was. Dit was niet het geval.
Waarom de hostingservice van die gameserver precies mijn ip zou bannen zou ik niet weten en lijkt me geen aannemelijke gedachte.

en 'dat gemiep tegen providers' zou misschien es veranderen als zij eens leren om service te verlenen ipv van meteen te bleren "het ligt aan jou, goededag". Ze zijn nog altijd een dienstverlener, maar dat wordt snel vergeten.

Verwijderd

probeer eens te tracen met pathping (of pingpath :)), dat gebruikt een ander ip protocol en kom je misschien verder...

• Max|Burn
  • Laatst online: 26-04 09:18

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Dat sarcastische mailtje aan MK is nutteloos aangezien het routeringprobleem niet in hun netwerk plaatsvond. Waarschijnlijker is dat JOUW ip geblocked stond bij Jolt, aangezien die hop geblocked werd. Terwijl mensen die met dezelfde provider (MK) via dezelfde routering/hops wel werden doorgelaten. Je had gewoon een IP ban, of jolt had een hele range gebanned, wat het nog steeds niet MK's probleem maakt.

Als het goed is hebben zij jou dit ook geantwoord.

[ Voor 111% gewijzigd door Max|Burn op 21-02-2005 09:55 ]

ma ma ma ma ma macron one

• grep

grep

meer begrep...

Topicstarter
Ik heb uitvoerig met een jolt admin ('Turkish' voor wie em kent) op irc gesproken. Mijn ip was NIET geband.

Enige wat MK geantwoord had, was "het ligt aan jouw linux router en daar geven we geen support op". Ik snap ook wel dat MK niet mijn router supporten, maar daar lag het probleem dus niet, en als MK iets verder gekeken had dan dat hadden ze dat ook kunnen zien. Het was al snel duidelijk dat ze blij waren dat ze de schuld bij mij konden leggen en er verder geen tijd meer in wilden steken...

[ Voor 74% gewijzigd door grep op 21-02-2005 14:25 ]

• leuk_he
  • Laatst online: 06-05 23:54

leuk_he

1. Controleer de kabel!

grep schreef op maandag 21 februari 2005 @ 14:21:
Ik snap ook wel dat MK niet mijn router supporten, maar daar lag het probleem dus niet, .
Zonder router werkte het wel, met router niet. Dus zo'n vreemde conclusie was het niet? Gebruikt multikabel in hun netwerk soms 10.* (of ander rfc 1918 adressen) netwerkadressen waar jouw routertje over struikeld?

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• grep

grep

meer begrep...

Topicstarter
Ik zou het eerlijk gezegd niet weten. Hoezo is dat relevant in deze?

Ik had MK, naast de bevestiging dat het zonder router wel goed ging, ook gemeld dat het wel eens aan het feit zou kunnen liggen dat ik een ander ip had gekregen tijdens de directe aansluiting en heb ze gevraagd mijn een ander ip nummer uit te delen (ik wist toen nog niet dat ik dat zelf kon forceren op de manier zoals ik dat nu uiteindelijk heb gedaan). Dit konden (of wilden) ze niet doen. De conclusie werd compleet genegeerd (ze zijn er in hun laatste mail in ieder geval niet op in gegaan).
Ik was gefrustreerd omdat ik haast zeker wist dat het niet aan m'n router kon liggen omdat ik daar al maanden niks aan veranderd had. De oorzaak moest naar mijn mening wel haast ergens anders liggen, maar je kan het internet verkeer helaas niet zelf verder troubleshooten. Daar heb je dan hulp van je isp voor nodig.

[ Voor 12% gewijzigd door grep op 21-02-2005 15:09 ]

• leuk_he
  • Laatst online: 06-05 23:54

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Je kunt wel iets meer troubleshooten door met een sniffer het verker met en zonder router te vergelijken en bekijken wat er anders gaat.

offtopic:
of multikabel nu wel of niet gelijk heeft, op het moment dat ze horen dat het zonder router wel goed werkt dan is het meest logische om te denken dat het aan de router ligt. als ik mk was zou het voor mij op dat moment ook stoppen als ik helpdeks medewerker was

maar dat wordt toch een wellis niets verhaal, dus om het af te sluiten, ze hadden wel iets beter mogen kijken.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• Vm1heA
Bij mij kapte ie bij jolt-gw.nildram.net , dus het lag aan de router aldaar.

Via surfnet , chello en hccnet zelfde probleem toen.

Dus waar ligt het nou aan ? Die hosting zn router van nildram.net ?

• Max|Burn
  • Laatst online: 26-04 09:18

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Met een IP ban bedoeld ik in dit geval op het netwerk, niet op de gameservers. Kan ook een complete range zijn. De boel liep duidelijk dood bij Nildram dus daar is voor MK weinig aan te doen.

[ Voor 28% gewijzigd door Max|Burn op 21-02-2005 18:15 ]

ma ma ma ma ma macron one

• grep

grep

meer begrep...

Topicstarter
Lijkt me dat jolt zelf wel zou weten of een ip range geblokkeerd zou worden door hun netwerk?
Het probleem kan imo aan een van beide kanten liggen. Van de jolt kant kreeg ik daar enigzins inzicht in, van MK niet.

[ Voor 40% gewijzigd door grep op 21-02-2005 20:36 ]

Pagina: 1