Toon posts:

Canon Digital IXUS 40 vs. Canon Digital IXUS 500

Pagina: 1
Acties:
  • 107 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben al een tijdje aan het vergelijken tussen de Canon Digital IXUS 40 en de Canon Digital IXUS 500. nu lijkt mij de IXUS 40 beter. Aangezien deze camera 30fps heeft en geen 15fps.
Ook is de IXUS 40 een stuk kleiner en lichter en heeft tevens een groter display.

voor vergelijking zie:
http://www.canon.nl/For_H...25190&SourcePageID=25108#

Graag wil ik jullie menig over deze twee camera's.

Ook zou ik graag een gebruikers filmpje willen zien van de IXUS 40 en den IXUS 500.
Deze zijn na mijn idee moeilijk te vinden via bv. www.google.com.

Verwijderd

ik heb zelf een ixus 30 naar volle tevredenheid overingens maar ik begrijp 1 ding niet.

Waarom vind iedereen het zo belangrijk hoe goed een camera filmt ... dan moet je een video camera kopen imo ...

Voor de rest is de ixus 40 top !!!!! en ook kleiner volgens mij als de 500

Verwijderd

Lees een review van de Ixus 40
Lees een review van de Ixus 500.

En maak je keuze. Ze zijn beide goed en de specs van de filmpjes kun je nakijken. Lees nog wat gebruikerservaringen op www.kieskeurig.nl en haal een van die twee. Je kunt er geen buil aan vallen. Wil je de hoogste fotokwaliteit (niet alleen resolutie) haal dan de Ixus 500, op alle andere vlakken wint de Ixus 40, maar gezien je beschrijving van die camera weet je het al. Misschien dat de Panasonic FX2 of FX7 zelfs wel een iets betere camera is; ook erg compact, groot display, USB 2.0 (itt Canon) en OIS (itt tot Canon).

• Sepiroth
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08-01 09:27
Misschien kun je deze site eens bekijken:
http://www.dpreview.com/reviews/specs/Canon/
Voor info lijkt mij dat dé site.

Daar worden ontzettend veel camera's GOED getest en na aanleiding van die site heb ik de Canon Ixus 400 gekocht.

edit:

Zie nu dat iemand me voor is met de link naar www.dpreview.com

[ Voor 17% gewijzigd door Sepiroth op 15-02-2005 16:39 ]

• HCMarX
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 00:31
Voor veel mensen is de camerafunctie erg leuk, omdat die geen videocamera hebben. Bovendien is het toch ideaal om met het ding ook nog een beetje leuke filmpjes te kunnen maken.

Ik zou denk ik voor de 40 gaan..

Gamecube (games) kopen of ruilen??

• Dr C
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:49

Dr C

met C en CK

het is een erg leuke optie om te kunnen filmen. Als je je camera mee hebt en er gebeurd iets leuks wat veel beter over komt op film dan een fotootje dan ben je blij dat je er behoorlijke filmpjes mee kan maken. en niet iedereen heeft 300-400e (over) om een videocamera te kopen, laat staan mee te sjouwen.

Verder over de camera. Vriend van mij heeft net die ixus 40 gekocht en ik heb zelf de ixus 400. De verschillen zijn best groot:
- hij is bijna de helft zo dik. Die van mij lijkt bijna lomp tegenover de 40.
- de filmpjes dus
- ik heb het idee dat hij veel sneller reageert en focust (mss door de DIGIC II chip?). Dat vind ik namelik best wel storend aan die van mij
- grote display. Erg handig om foto's te laten zien aan anderen.

Ignorance is bliss!! (- The Matrix)

Verwijderd

Topicstarter
Okee, dat klinkt allemaal zoals ik het ook verwacht had :9

Heeft iemand misschien nog een url waar ik gebruikers filmpjes kan zien van de 500 / 40?
Want die staan zo ver als ik kan zien niet op: www.dpreview.com

Verwijderd

Serieus bekijk ook eens de review van de Panasonic FX7. Dat is pas een gaaf ding. Heb je ook gelijk een 2,5 inch display ipv die mini 2 inch.

Verwijderd

Vergeet dan ook niet dat op dit moment de Canon Ixus 30/40 de snelste digicams op de markt zijn, dankzij DIGIC II. De Panasonic FX7 haalt bijvoorbeeld 1.2fps in burst mode en kan slechts 4 shots nemen in één burst, terwijl de Ixus30/40 ruim 2.5fps in burst mode haalt, en kan zo lang blijven schieten tot de geheugenkaart vol is!
Voorbeeld filmpjes kan je vinden op de reviewsite http://www.steves-digicams.com

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2005 19:01 ]

Verwijderd

Dit probleem heb ik dus ook, kiezen tussen de 40 en 500.
Nou zag ik net op een ander topic dat de Ixus 50 uit komt! Met dezelfde features voor de 40, alleen een 5 megapixel sensor.
zie de Canon website

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 18 februari 2005 @ 13:51:
Dit probleem heb ik dus ook, kiezen tussen de 40 en 500.
Nou zag ik net op een ander topic dat de Ixus 50 uit komt! Met dezelfde features voor de 40, alleen een 5 megapixel sensor.
zie de Canon website
So what?

Verwijderd

Grappig toch hoe het merendeel van de mensen het aantal megapixels automatisch gelijkstellen aan de kwaliteit van de foto, terwijl het in veel gevallen zelfs het omgekeerde betekend.
De ixus30 met 3.2mpix is zat genoeg om op A4 af te drukken mensen!

Verwijderd

Ik wilde dus een 5 megapixel camera, alleen net zo groot als de ixus 40. En nu is 'ie er. De beslissing lijkt me nu ook sneller gemaakt 500 vs 50 (40 is immers identiek aan 50, except voor de megapixels ofcourse).
Een paar puntjes die de 50 van de 500 afwijken zijn de filmpjes, DIGIC II processor, censor natuurlijk, formaat en SD in plaats van CF (en nog meer dingen die ik vergeten ben).
Dit is dus eigenlijk een vergelijking tussen het oude en nieuwe model Ixus. Voor mij is dus die keus snel gemaakt.

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-12-2025

Remy

I usually get 100% accuracy

Emc, even een vraagske: wat heb jij aan 5 megapixel? :)

LinkedIn
Instagram

• DJkim
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-03-2024

DJkim

Tweak met mate!!! :)

ja ik heb ook Ixus 40 maar ik gebruik die hoogste resolutie zelden.. misschien alleen macro shots.. dus 4 mp is meer dan genoeg en ik neem aan dat je ook een beginner bent met foto nemen anders zou je geen Ixus40 nemen :D

Lucky Goldstar

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 19 februari 2005 @ 00:26:
Ik wilde dus een 5 megapixel camera, alleen net zo groot als de ixus 40. En nu is 'ie er. De beslissing lijkt me nu ook sneller gemaakt 500 vs 50 (40 is immers identiek aan 50, except voor de megapixels ofcourse).
Een paar puntjes die de 50 van de 500 afwijken zijn de filmpjes, DIGIC II processor, censor natuurlijk, formaat en SD in plaats van CF (en nog meer dingen die ik vergeten ben).
Dit is dus eigenlijk een vergelijking tussen het oude en nieuwe model Ixus. Voor mij is dus die keus snel gemaakt.
Ik zou nog een paar maanden wachten op de Ixus 70.............

PS het verschil tussen 4 en 5 MP is niet waarneembaar, voor de kroeg dus...........

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 19-02-2005 11:11 ]

Verwijderd

Ja ik zou ook voorstellen dat Iedereen een 7megapixel camera koopt, om de foto's te bekijken op een 1megapixel CRT scherm of af te drukken op 10*15cm formaat. Lekker zinvol. :)

• DJkim
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-03-2024

DJkim

Tweak met mate!!! :)

Ik wilde namelijk Ixus30 gaan halen maar omdat het toendertijd niet verkrijgbaar was heb ik toch maar Ixus40 gehaald. Je moet geen handmatig mogelijkheden zoals die van A80 bij Ixus verwachten. Het is toch meer point and shoot dingetje. Ik zou Ixus30 kopen maar goed anders Ixus40 want het is iets mooier.

Lucky Goldstar

Verwijderd

Remy schreef op zaterdag 19 februari 2005 @ 00:29:
Emc, even een vraagske: wat heb jij aan 5 megapixel? :)
Mooie grote plaatjes :9 ook wel wat fijner met uitknippen. Een vriend van me heeft de Ixus 500, dat vind ik een fijn cameraatje (voor dat formaat). Maar ik heb gewoon liever 5 megapixel dan 4, omdat ik dit wat mooier vindt, wat groter :)
Pagina: 1