Toon posts:

[XP] Register probleem XP

Pagina: 1
Acties:
  • 23 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,
Telkens als ik mn systeem opstart, krijg ik een venster van adwatch geopend waarin vele logs tevoorschijnkomen met de melding: registry modification detected. Het gevolg is dat ik vervolgens dat mn snelkoppelingen veranderen in nietszeggende ikonen die ik dus niet meer kan openen en .exe files niet meer te openen zijn. Ook het register kan ik niet meer openen, maar wel inet explorer en outlook. Op t forum zag ik dat via een worddoc wel t register openen (ALT - F11, CTRL - G: shell "regedit.exe") via dougknox.com had ik een registerkey geïmporteerd waardoor ik de exe files weer kan openen. Maar .ink (snelkoppelingen) zijn nog steeds niet te openen en bij het herstarten/opstarten van t systeem begint t probleem weer van voorafaan: ...venster van adwatch geopend waarin vele logs tevoorschijnkomen met de melding: registry modification detected. Ik begin hier nu wel moe van te worden en wil mn systeem niet formatten. Heeft iemand dan toch de juiste oplossing of suggestie, meldt t ajb _/-\o_

[systeemherstel hielp ook niet]

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2005 15:50 ]

Verwijderd

Heb je misschien de mogelijkheid om HijackThis te installeren en te draaien? Volgens mij draait er namelijk één of ander raar proces (spyware ofzo ;) ) wat die modificaties in je register doet, en ervoor zorgt dat je niets kunt starten.

(eventueel kun je ook zelf even in taakbeheer kijken of er iets verdachts tussen zit)

edit: en veilige modus werkt ook niet? :)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2005 16:20 ]

Verwijderd

Topicstarter
nee in veilige modus heb ik hetzelfde probleem en in taakbeheer kan ik zelf niets verdachts vinden, iig niet iets waarvan ik denk dat het de oorzaak kan zijn

Verwijderd

Ik denk dat je hem al gelezen hebt (omdat je al overdougknox begon ;)), maar heb je deze al gelezen?

En verder zeg je net dat je weer exe-files kon openen/starten. Heb je toen AdaWare oid gedraaid?

Verwijderd

Topicstarter
ja ik heb adaware gedraaid heeft niets opgeleverd, die topic had ik idd ook gelezen, maar ik snap niet veel van die aanpassingen in het register, bij mij leverde iig systemrestore nix op.

Verwijderd

Zet adwatch eens uit en start daarna een overnieuw op.
Misschien houdt hij nl wel een goede "registry modification " tegen.

Verwijderd

Topicstarter
thnz! je heb gelijk, bij het opstarten had ik de meldingen niet geblocked en alleen geaccpeteert, bij het opnieuw opstarten werkte meteen alle exe files, alleen werken de ink. files nog niet, weet iemand daar een oplossing voor: dwz ik kan nog steeds geen snelkoppelingen openen

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Volgens mij heb je al een topic lopen in Beveiliging & Virussen met exact dezelfde vraag?
Het is natuurlijk niet de bedoeling dat je je vraag elke zoveel dagen opnieuw stelt, en ook niet de bedoeling dat je dat op meerdere plekken doet :)

Dit topic gaat dus weer dicht.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.