[XP] CDkey halen van een niet werkende installatie

Pagina: 1
Acties:

• hackjedi
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-02 00:56
Een vriend heeft me gevraagd of ik zijn corrupte HD wil repareren. Ik heb na veel moeite de HD weer aan de praat gekregen en ik kan alles op de schijf gewoon lezen. Nou doet alleen Windows XP het niet. Ik heb hem dus om zijn CD key gevraagd, maar (ik snap het zelf ook niet helemaal) hij zegt overal gezocht te hebben zonder resultaat. Dus nu was mijn vraag of je ergens in de windows installatie de CD key kon vinden.

bij voorbaat dank,

hackjedi ;)

• andreict
  • Laatst online: 12-12-2025
op zijn cd?

en anders zijn er wel tooltjes om dit te doen.. maar ik denk dat dat hier niet geaccepteerd word.

• W1LL3M
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-04 16:18

W1LL3M

⭐⭐⭐⭐⭐

Er zijn tooltjes die je huidige key uit kunnen lezen, maar dan moet je wel in windows kunnen komen natuurlijk.

Verwijderd

>:) Die key staat of op de kast (als het een OEM licentie is) of op de doos waarin de software zat toen hij/zij hem kocht. >:)

Er zijn speciale programmatjes die een key kunnen maken of uit kunnen lezen. Ik weet niet of dat van een andere harddisk kan.

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2005 15:47 ]

• jefjef
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-04 18:33

jefjef

learning by doing

duh..
oftwel hoe kan ik mijn illigaal legaal maken?

Marstek Venus E v3 | v145 | NoM | CT003 I v122

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

De Windowskey is wel uit te lezen, maar dat is in Windows, of dat ook mogelijk is via DOS weet ik niet,
het is iig wel mogelijk om een password via DOS uit te schakelen, maar of je ook password recovery kan doen, ik betwijfel het.
Maar je vriend heeft zowiezo er een cdtje bijgekregen, dus hij heeft zeker nog dat cdtje mag ik hopen, en dan kan je bij MS een nieuwe key aanvragen meende ik mij te herinneren. En ach, anders gebruik je gewoon een niet orginele key, je hebt het pakket wel thuis staan mag ik hopen, dus is wel orgineel te noemen...

//edit:
Volgens mij heet de registratiewizard van Windows XP, dus ook waar je je registratienummer in kan vullen, msoobe.exe of oobe.exe... Maar of dat ook nog uit te lezen valt...

[ Voor 15% gewijzigd door Phyxion op 15-02-2005 15:52 ]

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

• --Christiaan--
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-04 19:50
Verwijderd schreef op dinsdag 15 februari 2005 @ 15:46:
>:) Die key staat of op de kast (als het een OEM licentie is) of op de doos waarin de software zat toen hij/zij hem kocht. >:)

Er zijn speciale programmatjes die een key kunnen maken of uit kunnen lezen. Ik weet niet of dat van een andere harddisk kan.
Ik heb een OEM die niet op de kast staat, zou ik de computerwinkel aan kunnen klagen? >:)

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

DJChristiaan schreef op dinsdag 15 februari 2005 @ 17:07:
Ik heb een OEM die niet op de kast staat, zou ik de computerwinkel aan kunnen klagen? >:)
offtopic:
Dat niet maar je kan ze wel aanmelden omdat ze niet conform de licentie-eisen van MS werken.
of dat nuttig is, das een ander vraagstuk.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• hackjedi
  • Laatst online: 12-02 00:56
ik heb hem gewoon aan m'n eigen pc hangen en die zin gewoon in win xp :Y)
Pagina: 1