[Win'98] Netwerk printer onder Windwos '98SE

Pagina: 1
Acties:

• JEV
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-09-2025
Ik heb een Asus WL 500G met daaraan een HP 5N Laserprinter via een netwerk kabel. (Dus niet usb of parallel)
Ook aan die Asus hangt een bedrade WInXP Pro en een Wireless WinXP Pro.
Beide WInXP Pro pc's vinden en printen op die HP zonder problemen.

Nou heb ik ook een Win98SE (die draadloos verbonden is met de Asus) en dit is een ander verhaal.
Ten eerste kom ik met deze computer zonder problemen op het internet via de Asus router.
Hij zit op het dezelfde werkgroup als de WinXP computers. Ze zitten allemaal, ook de printer, in dezelfde IP range (192.168.x.x),

Het probleem is dat ik met die Win98SE niet de WInXP computer en de Printer kan vinden.

Met de WINXP computers vindt ik wel de WIN98SE computer alleen via een omweg, nl. via zoeken naar computer en dan vindt ik hem in WIndows Explorer.

Ik denk dus dat ik een netwerk instelling probleem heb. WIe weet wat er fout kan zijn.???

Win98SE setting:
Client For Microsoft Networks.

There are three kinds of death in this world. There's heart death, there's brain death, and there's being off the network. Guy Almes

• JEV
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-09-2025
Iemand een iedee???? :z :? :?

There are three kinds of death in this world. There's heart death, there's brain death, and there's being off the network. Guy Almes

• R-v-R
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
netwerk printen vanuit 98(se) gaat vaak moeizaam. ik gebruik daar zelf al enkele
jaren het gratis en kleine proggie "ACITS LPR remote printing" voor en bij mij
werkt dat perfect. probeer het eens ......

Wie het laatst lacht is gewoon wat trager van begrip

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:00

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Hiervoor moet je drivers hebben... Heb gisteren hetzelfde meegemaakt...
Zitten er bij de printerserver/printer geen drivers/staat er in de handleiding niks over windows 98 machines...
Ik moest gisteren namelijk op de win98 computer een client installeren voor de printserver...