A8V Deluxe + Corsair memory

Pagina: 1
Acties:

• Sphere-
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 03-08 18:51
Hallo,

Ik heb onlangs mijn A8V deluxe terug gestuurt naar de winkel (informatique) omdat mijn corsair CMX512-3200C2PRO niet correct werkte (Dual chan werkte niet, het is een redelijk bekend probleem en mijn geheugen staat wel in de compitability list) Echter kreeg ik vanmorgen een telefoontje dat de test bij de winkel geslaagd was. Ze hadden het getest op een 3200+ met Kingston HyperX memory.

Nu zullen ze het board weer terugsturen naar mij.
Echter heb ik nog steeds het gevoel dat er iets mis is met het mobo, kan ik het nu beter naar Asus zelf opsturen? Ik vind dus ook dat ze het hadden moeten testen met corsair memory. Zal het dus mischien liggen aan dat corsair chips gebruikt van een andere bakker dan Kingston?

mijn hardware:
Asus A8V Deluxe
AMD64 3500+ (winchester)
2 * CMX512-3200C2PRO

• Tees
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik zou weigeren dezelfde terug te nemen, en om ofwel een nieuw MoBo vragen, ofwel om een test met hetzelfde Corsair geheugen. Als zij met hetzelfde geheugen wel een werkende dual channel krijgen, dan ligt het of aan je geheugen, of aan de manier waarop je het erin hebt gezet (voor dual channel moet je de DIMMs in slots A1 en B1 plaatsen)

"If we knew what it was we were doing, it would not be called research, would it?"

• Refragmental
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-07 13:36
Hmm leuk.

Kheb vandaag m'n A8V Deluxe Wifi binnengekregen plus de Corsair TWINX2048-3200C2PT (icm AMD64 3000+)
Hoop niet dat ik tegen dezelfde problemen oploop wanneer ik strax m'n systeem in elkaar zet.

Ik zal m'n bevindingen vandaag of morgen delen.

Verwijderd

Ik wil je geen slechte hoop geven, maar bij mij werkte het alleszins ook niet naar behoren.
Met de corsair value select kon ik zelf niet booten of xp installen.
Met de corsair xms 3200 pro's kon het wel, maar heel wat van mijn games crashten, pc viel soms uit of rebootte spontaan, en xp meldde regelmatig i/o errors op het geheugen.
Uiteindelijk het mem vervangen door corsair xms 1024 dualchannel met led's op en het systeem draait nu superstabiel, sindsdien geen probs meer gehad (nu toch al ongeveer een maand).
Mijn ervaring is dus let op met corsair op dit mobo.

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-04 08:41
bij mij werkt de A8V deluxe prima met corsair value zelfs tot 230mhz T1 (2.5-3-3)

• Refragmental
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-07 13:36
Update: Systeem werkt perfect naar behoren.
Geen problemen tussen A8V deluxe en Corsair :)

• Kawaii
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Ik zie geen reden voor Informatique om je een nieuw bord op te sturen als ander memory er wel op draait. Waarschijnlijk is gewoon jouw geheugen brak, en als je dat niet bij Informatique gekocht hebt is er voor hun geen reden om een ander bord op te sturen.

• Sphere-
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 03-08 18:51
Als mijn geheugen brak was zou het ook niet werken in B1 en B2 sloten. (ik heb overigens geen mem86 gedraait) maar ik neem aan dat als het in de andere sloten wel werkt het in de eerste 2 ook zou moeten werken

Verwijderd

Informatique hoeft jou geen nieuw bord te sturen als het bij hun werkt. Ze kunnen moeilijk bij hun leverancier aan komen "klachtomschrijving: Werkt niet icm geheugen klant dus RMA"

Verwijderd

Heb hier het zelfde mombo maar werkt prima met corsair. No probs.

[ Voor 79% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2005 18:02 ]

Pagina: 1