Speedstar A50

Pagina: 1
Acties:

• Felixje
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 05-10-2023
Ik heb gezocht op google en de search, maar daar kom ik alleen maar drivers tegen. Wat dus mijn probleem is: ik heb een p3 computer met een ? moederbord. Als ik hier een pci videokaartje in stop werkt het gewoon maar als ik de speedstar a50 erin doe (agp) kom ik niet verder dan een scherm waar staat: SPEEDSTAR A50 GRAPHICS ACCELERATOR (C) 1998 DIAMOND MULTIMEDIA SYSTEMS, INC.
8MB VIDEO MEMORY, BIOS VERSION 121COA50
Ik heb zo'n beetje alle toetscombinaties geprobeerd. Zelfs ctrl alt del werkt niet.

Met een fx5200 (agp) doet hij het ook gewoon, het ligt dus niet aan het agpslot.

[ Voor 9% gewijzigd door Felixje op 15-02-2005 14:37 ]

(\__/)
(='.'=)
(")_(")

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
BIOS-update zou kunnen helpen, maar dan moet je eerst weten welk moederbord erin zit.
Probeer Everest anders even, dan weet je dat vrij snel :)

meuktracker: Everest Home 2.00.233 beta

• -Thunder-
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-10-2024

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Is de videokaart nog wel goed ?

Blij Met Wilco

• Felixje
Pollewob schreef op dinsdag 15 februari 2005 @ 14:38:
BIOS-update zou kunnen helpen, maar dan moet je eerst weten welk moederbord erin zit.
Probeer Everest anders even, dan weet je dat vrij snel :)

meuktracker: Everest Home 2.00.233 beta
Het enige dat ik kan vinden is compaq processor board copyright 1998-1999.

En de videokaart kan ik niet testen, omdat ik verder alleen maar 8x borden heb.

[ Voor 11% gewijzigd door Felixje op 15-02-2005 14:43 ]

(\__/)
(='.'=)
(")_(")

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Nouja, wellicht is die speedstar naar de maan. Is dat zo erg? Ik bedoel, het is natuurlijk jammer, maar het is ook een _ontiegelijk_ oude en brakke kaart, dus waarom zou je er veel tijd in steken? Ik zou een ander kaartje in dat bord prikken hoor.

• T-MOB
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:32
koraks schreef op dinsdag 15 februari 2005 @ 16:13:
Nouja, wellicht is die speedstar naar de maan. Is dat zo erg? Ik bedoel, het is natuurlijk jammer, maar het is ook een _ontiegelijk_ oude en brakke kaart, dus waarom zou je er veel tijd in steken? Ik zou een ander kaartje in dat bord prikken hoor.
Het is natuurlijk wél fijn om te weten of het de kaart is of het moederbord. En hoe brak de kaart ook is, persoonlijk vind ik het verschil tussen 4mb en 8mb videogeheugen eigenlijk net wel boeiend. Vanaf 8mb kun je immers normale resolutie op full color draaien.

@ts, als je nu eens en de pci en de AGP kaart er aanhangt, kun je dan wel booten?

Regeren is vooruitschuiven

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
T-MOB schreef op dinsdag 15 februari 2005 @ 17:48:
[...]

Het is natuurlijk wél fijn om te weten of het de kaart is of het moederbord.
Als je even goed leest, zie je dat TS heeft getest met zowel een PCI als een AGP kaart (FX5200) en dat het mobo in orde blijkt te zijn.
Als ik hier een pci videokaartje in stop werkt het gewoon
Met een fx5200 (agp) doet hij het ook gewoon, het ligt dus niet aan het agpslot.
Dus volgens mij wéten we al dat het mobo in order is.
En hoe brak de kaart ook is, persoonlijk vind ik het verschil tussen 4mb en 8mb videogeheugen eigenlijk net wel boeiend. Vanaf 8mb kun je immers normale resolutie op full color draaien.
Wanneer heb ik dan gezegd dat TS er maar een 4Mb kaartje in moet proppen? Er zijn toch genoeg kaarten (nieuw en tweedehands, PCI en AGP) te vinden met meer dan 8Mb?

• T-MOB
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:32
koraks schreef op dinsdag 15 februari 2005 @ 17:54:
[...]

Als je even goed leest, zie je dat TS heeft getest met zowel een PCI als een AGP kaart (FX5200) en dat het mobo in orde blijkt te zijn.

Dus volgens mij wéten we al dat het mobo in order is.
Je hebt gelijk, had ik overheen gelezen. Al kan er natuurlijk nog steeds een probleempje zijn met de agp-snelheid. Een speedstar doet uit mijn hoofd maar 2x agp.
Wanneer heb ik dan gezegd dat TS er maar een 4Mb kaartje in moet proppen? Er zijn toch genoeg kaarten (nieuw en tweedehands, PCI en AGP) te vinden met meer dan 8Mb?
Dat heb je niet gezegd, maar TS had het over een "pci-kaartje" en dan krijg ik visioenen van s3virge en mach64 kaartjes. Ik ga er vanuit dat er geen behoefte is om geld te investeren in deze doos en dat het dus best de moeite is om deze kaart aan de praat te helpen.

Regeren is vooruitschuiven

• Felixje
T-MOB schreef op dinsdag 15 februari 2005 @ 18:18:

Dat heb je niet gezegd, maar TS had het over een "pci-kaartje" en dan krijg ik visioenen van s3virge en mach64 kaartjes. Ik ga er vanuit dat er geen behoefte is om geld te investeren in deze doos en dat het dus best de moeite is om deze kaart aan de praat te helpen.
Precies ik had nog een kaartje liggen, en ik wil hem verkopen.
T-MOB schreef op dinsdag 15 februari 2005 @ 17:48:
[...]

Het is natuurlijk wél fijn om te weten of het de kaart is of het moederbord. En hoe brak de kaart ook is, persoonlijk vind ik het verschil tussen 4mb en 8mb videogeheugen eigenlijk net wel boeiend. Vanaf 8mb kun je immers normale resolutie op full color draaien.

@ts, als je nu eens en de pci en de AGP kaart er aanhangt, kun je dan wel booten?
Dan boot hij van de pci kaart.

Maar ik weet niet welk moederboard het is, en Everest zal niet werken omdat windows er nog niet op zit.

[ Voor 41% gewijzigd door Felixje op 15-02-2005 18:55 ]

(\__/)
(='.'=)
(")_(")

• Felixje
Niemand meer?

(\__/)
(='.'=)
(")_(")

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:54

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Even alles op een rijtje:

Met onboard boot je mobo door
Met PCI kaart boot je mobo door
Met andere AGP kaart boot je mobo door

Alleen met de A50 boot hij niet door

Dat wijst erg sterk op dode kaart :z

Oslik blyat! Oslik!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Enig alternatief is dat je een AGP 3.0 bord hebt die een 1.0 kaart als deze niet wil slikken, maar dat had je in de FAQ kunnen vinden...

Oslik blyat! Oslik!

• Felixje
dion_b schreef op zaterdag 19 februari 2005 @ 12:56:
[...]

Enig alternatief is dat je een AGP 3.0 bord hebt die een 1.0 kaart als deze niet wil slikken, maar dat had je in de FAQ kunnen vinden...
Ik heb ergens iets gevonden waar opstaat dat het een j40 agp slot is. Weet iemand wat dat is en of dat met deze kaart werkt? Op de kaart staat spdstr a50 8mb OEM Diamond Multimedia Systems, Inc

(\__/)
(='.'=)
(")_(")

• wortelsoft
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:29
De speedstart kan in 2x en 4x agp gezet worden. Maar ik heb gehad dat ik de dezelfde problemen had als de kaart in 4x stond. Kun je met een jumper regelen op het kaartje.

• Felixje
Ik zie nergens een jumper, er zit wel een soort ide aansluiting met 26 pinnetjes, en er zitten een paar open gaatjes waar jp1 en jp2 staat. Verder zit er iets op.

(\__/)
(='.'=)
(")_(")

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Felixje schreef op zondag 20 februari 2005 @ 09:50:
[...]

Ik heb ergens iets gevonden waar opstaat dat het een j40 agp slot is. Weet iemand wat dat is en of dat met deze kaart werkt? Op de kaart staat spdstr a50 8mb OEM Diamond Multimedia Systems, Inc
Ik citeer nogmaals mijn post hierboven:
Kijk dan ook in de FAQ voordat je verder gaat posten :Z

PMG FAQ - Hoe zit het met de compatibiliteit met AGP kaarten?

[ Voor 5% gewijzigd door dion_b op 20-02-2005 15:29 ]

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1