[2000] Loopt vast tijdens inloggen.

Pagina: 1
Acties:

• appelkoek
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14-02 13:32
Ik heb hier een windows 2000 server (sp4) staan waar een aantal mensen via terminal service client op inloggen. Eerder werkte dit allemaal goed, maar tegenwoordig gebeurt het om de zoveel dagen dat het inloggen vastloopt tijdens het laden van de persoonlijke instellingen. Dit geld voor lokaal aanmelden en via tsc met alle aanwezige accounts. Als de server wordt herstart is het probleem opgelost.

Ik heb zelf het idee dat het ligt aan een service die is vastgelopen, maar ze draaien allemaal nog gewoon. Ik heb de net logon herstart maar ook dat heeft niet geholpen. google leverde ook niets op.

Iemand enig idee hoe dit op te lossen.?

I do what I like and I like what I do

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Is het tijdens het laden van persoonlijke instellingn of nog daar voor?

Ik ken namelijk wel de situatie dat de terminal server geen enkele user meer wil authenticeren - maar daar is dacht ik een hotfix voor van Microoft :)

• appelkoek
elevator schreef op dinsdag 15 februari 2005 @ 13:48:
Is het tijdens het laden van persoonlijke instellingn of nog daar voor?

Ik ken namelijk wel de situatie dat de terminal server geen enkele user meer wil authenticeren - maar daar is dacht ik een hotfix voor van Microoft :)
tijdens het laden van persoonlijke instellingen, maar dus niet alleen bij tsc, maar ook bij gewoon lokaal inloggen.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Krijg je op dat moment foutmeldingen in je eventlog danwel op de eventlog van de fileserver waar je roamingprofiles staan? :)

• appelkoek
elevator schreef op dinsdag 15 februari 2005 @ 14:03:
Krijg je op dat moment foutmeldingen in je eventlog danwel op de eventlog van de fileserver waar je roamingprofiles staan? :)
nee, wel wat informative dingen, maar geen foutmeldingen of zo. ben nu wat updates aan het downloaden. misschien dat dat helpt.

update:
na het installeren van de updates moet de server natuurlijk weer herstart worden (lang leve windows). Er valt dus op dit moment niets meer te controleren. het waren echter alleen maar een paar beveiligings updates, dus veel hoop heb ik niet, maar je weet maar nooit.

[ Voor 51% gewijzigd door appelkoek op 22-02-2005 16:08 ]

• appelkoek
helaas. het heeft even geduurt maar het probleem doet zich toch weer voor :'( . Iemand nog een idee wat ik hier aan zou kunnen doen?

• appelkoek
schopje

Pagina: 1