[ADSL+ debian] SIP_SPOOF & netwerk

Pagina: 1
Acties:

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Nu online
Goed ik zeg alvast, ik heb de search gebruikt bij google en hier.
En heb al wat handige dingen gevonden (bijvoorbeeld hoe in te stellen)

Even uitleggen eerst maar:

Ik heb nu kabel van MK, maar het is hier gewoon hopeloos. Dus wil ik over stappen op adsl van KPN, wat wel weer goed is hier in de buurt.

Nu ben ik altijd gewend dat mijn modem meteen aangesloten zit aan een router en dat de modem alles regelt. Nu werkt dit anders bij ADSL, je moet gebruik maken van PPPA (ofzo 8)7 ), tegen de tijd vind ik dat allemaal wel weer uit.

Alleen mijn vraag is, als ik mijn aankomende speedtouch neem. En daar die SIP_SPOOF op toepas, dan zal deze modem toch ongeveer hetzeflde doen als mijn huidige kabelmodem. Met andere woorden, mijn debian server zal dan het ip krijgen en moet op die server dus firewall en dhcp enzovoort installeren. (en laten werken)

Dat is mijn enige vraag eigenlijk zal terzijnertijd wel wat meer vragen krijgen maar goed ;)

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

Verwijderd

Ja.

• DJ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:32

DJ

Ik heb het een jaar geleden moeten bouwen voor een voormalige werkgever. Speedtouch 510 samen met XS4ALL ADSL. Dit werkt als een trein.

Heb de config nu niet meer bij de hand (ik werk er niet meer) dus kan je niet 1 2 3 aan de config helpen, maar er zijn voldoende how to's te vinden die van toepassing zijn. Ik had toen zo heel wat informatie gevonden in een uurtje zoeken. (google is een onmisbare tool ;) ).

Je kunt voor zover ik me kan herinneren wel verschillende manieren bouwen om je machine aan de buitenkant beschikbaar te maken. Die SIP_SPOOF kan, maar we hebben toen ook de 1-TO-1 NAT functie getest. Die werkte ook goed.

Er was nog een derde mogelijkheid, maar die ben ik even kwijt . . . of ik vergis me ;)

Als er geen Religie's zouden zijn, dan waren we allemaal gewoon mensen geweest

• _-= Erikje =-_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-03 15:43
Ik zelf krijg die SIP_Spoof niet aan de praat, aangezien m'n Cisco 1605 geen /32's op z'n interfaces lust

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Nu online
simpel en goed antwoord :D:D
DJ schreef op Tuesday 15 February 2005 @ 13:48:
Ik heb het een jaar geleden moeten bouwen voor een voormalige werkgever. Speedtouch 510 samen met XS4ALL ADSL. Dit werkt als een trein.

Heb de config nu niet meer bij de hand (ik werk er niet meer) dus kan je niet 1 2 3 aan de config helpen, maar er zijn voldoende how to's te vinden die van toepassing zijn. Ik had toen zo heel wat informatie gevonden in een uurtje zoeken. (google is een onmisbare tool ;) ).

Je kunt voor zover ik me kan herinneren wel verschillende manieren bouwen om je machine aan de buitenkant beschikbaar te maken. Die SIP_SPOOF kan, maar we hebben toen ook de 1-TO-1 NAT functie getest. Die werkte ook goed.

Er was nog een derde mogelijkheid, maar die ben ik even kwijt . . . of ik vergis me ;)
ik heb de howto al gevonden ervoor :) alleen die werkt nog met ip masq en dat is enkel kernel 2.4 volgens mij :)

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8