Toon posts:

bad directsound driver

Pagina: 1
Acties:
  • 114 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
bad directsound driver. please install proper drivers or select another one device in configuration Error code : 88780078.

Ik heb onlangs een nieuwe hdd in mn pc gemikt, en daarop XP prof op ge-installed.Ik heb een asus mobo a8x07 1007 c352 gmg15.Volgens mij heb ik onboard geluid erin zitten. Het enige wat ik hoor zijn piepjes. Ik heb net ff everest gedraait, om ff te kijken wat voor soundcard erin zit :
via AC' 97 enhanced audio controller

Net ff op de site van VIA.com gekeken, maar er staat toch echt geen drivers voor de via AC' 97 enhanced audio controller.

Ik hoop dat dit snel opgelost kan worden :{ Mn geluid :'(

Q

edit : Tevens mobo drivers e.d al ge-installed

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2005 12:51 ]

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 25-02 15:24

JT

VETAK y0

Je moet ook kijken op via.com.TW en dat had je best even kunnen vinden met Google :)

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• BèR
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-11-2022
Of natuurlijk http://www.viaarena.com/... de enige echte support site van VIA...

Verwijderd

JT schreef op dinsdag 15 februari 2005 @ 13:01:
Je moet ook kijken op via.com.TW en dat had je best even kunnen vinden met Google :)
Als everest mij meeneemt naar die pagina, neem ik aan dat hij direct goed zit.

En ja we zijn met ons beiden bezig :)

• JT

JT

VETAK y0

misbehavingman schreef op dinsdag 15 februari 2005 @ 13:03:
Of natuurlijk http://www.viaarena.com/... de enige echte support site van VIA...
Die je ook kan bereiken via mijn link ;)
Verwijderd schreef op dinsdag 15 februari 2005 @ 13:04:
[...]

Als everest mij meeneemt naar die pagina, neem ik aan dat hij direct goed zit.

En ja we zijn met ons beiden bezig :)
Dit volg ik ff niet :P

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

Verwijderd

JT schreef op dinsdag 15 februari 2005 @ 13:05:
[...]

Die je ook kan bereiken via mijn link ;)

[...]

Dit volg ik ff niet :P
Het is mijn pc waar het omgaat.

Ow de site die je net gaf. Raad eens waar die uitkomt? 8)

Verwijderd

Topicstarter
Via arena komt uit op via.com ;)

En idd, tis nikky dr pc, en ik help dr een handje/voetje/vingertje whatever :')

Verwijderd

http://www.viaarena.com/Default.aspx?PageID=2

Dan XP aanklikken. Dan zie ik niet de geluidskaart staan die ik zou moeten hebben.

Rara. ;(

Verwijderd

Je moet toch gewoon de 4-in-1 drivers hebben als je een via chipset hebt? Daar zitten AFAIK gewoon geluidsdrivers in.

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 15 februari 2005 @ 13:13:
Je moet toch gewoon de 4-in-1 drivers hebben als je een via chipset hebt? Daar zitten AFAIK gewoon geluidsdrivers in.
Klopt. Ze doen het alleen niet :Y)
Ik heb gisteren alle benodigde drivers geinstalleerd. Maar nog krijg ik die foutmelding.

• JT

JT

VETAK y0

Weird. Trek is al je kaarten eruit behalve je videokaart en probeer het dan nog is ofzo. Kijk is in je bios naar de IRQ toewijzing (alhoewel ik niet zeker weet hoe dat zit met onboard geluid).

Ecodan warmtepomp

• BèR
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-11-2022
Nee, in de 4in1's zitten geen AC'97 drivers, alleen AGP, IDE, IRQ routing en andere basisfuncties van je moederbord. Ga nog eens naar viaarena.com, dan drivers. Windows XP, Audio. Asus kennende heb je een VIA 823x southbridge, dus kies de drivers "VIA AC97 codecs incorporated into VT8233, VT8233A, VT8233C, VT8235 and VT8237 South Bridges".

Verwijderd

misbehavingman schreef op dinsdag 15 februari 2005 @ 13:18:
Nee, in de 4in1's zitten geen AC'97 drivers, alleen AGP, IDE, IRQ routing en andere basisfuncties van je moederbord. Ga nog eens naar viaarena.com, dan drivers. Windows XP, Audio. Asus kennende heb je een VIA 823x southbridge, dus kies de drivers "VIA AC97 codecs incorporated into VT8233, VT8233A, VT8233C, VT8235 and VT8237 South Bridges".
Dank je wel voor de tip! We kwamen er even niet uit.

Ik ga nu kijken of het lukt :)

Verwijderd

Topicstarter
JT schreef op dinsdag 15 februari 2005 @ 13:17:
Weird. Trek is al je kaarten eruit behalve je videokaart en probeer het dan nog is ofzo. Kijk is in je bios naar de IRQ toewijzing (alhoewel ik niet zeker weet hoe dat zit met onboard geluid).
Ja, en dan zitten we strax met het probleem dat ze dr pc niet in elkaar krijgt

:')

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 15 februari 2005 @ 13:35:
[...]

Ja, en dan zitten we strax met het probleem dat ze dr pc niet in elkaar krijgt

:')
+ dat het geen aparte videokaart is :+

Verwijderd

Topicstarter
Topic mag dicht.Probleem opgelost. Idd ff die driver van via arena de goeie installen. Thnx voor alle reply's :)

Verwijderd

Het is gelukt!! *O* (<-- die doet het niet hier :P )

Qwea :* :* Thnx O+

En misbehavingman ook thnx :*

Verwijderd

Hoi, ben ik weer.

Mijn geluid doet het nog steeds ( godzijdank ). Alleen doet mijn mic het niet. Ik heb verschillende drivers opnieuw gedownload ( stuk of 5 ) en het werkt nog niet. De PC dacht zelf een geintje met me uit te halen dat ik in de BIOS de chipset (oid) maar even aan moest zetten. :/
Ik naar de BIOS. En verwonderd zit ik naar mijn scherm te staren dat hij gewoon geactiveerd is onder autom De andere optie zou zijn disabled .

Ik snap het niet meer. Wat doe ik in hemelsnaam fout? [inkoppertje] Ik ben een vrouw ja. [/i]

Hoe krijg ik in hemelsnaam mijn mic werkende?

• JaFFoG
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-10-2025
Verwijderd schreef op maandag 14 maart 2005 @ 19:50:
Hoi, ben ik weer.

Mijn geluid doet het nog steeds ( godzijdank ). Alleen doet mijn mic het niet. Ik heb verschillende drivers opnieuw gedownload ( stuk of 5 ) en het werkt nog niet. De PC dacht zelf een geintje met me uit te halen dat ik in de BIOS de chipset (oid) maar even aan moest zetten. :/
Ik naar de BIOS. En verwonderd zit ik naar mijn scherm te staren dat hij gewoon geactiveerd is onder autom De andere optie zou zijn disabled .

Ik snap het niet meer. Wat doe ik in hemelsnaam fout? [inkoppertje] Ik ben een vrouw ja. [/i]

Hoe krijg ik in hemelsnaam mijn mic werkende?
Ik durf het bijna niet te zeggen, maar: staat het opnamevolume van je microfoon wel hoog (genoeg)? 8)7 >:)

Bla

Verwijderd

JaFFoG schreef op maandag 14 maart 2005 @ 20:03:
[...]

Ik durf het bijna niet te zeggen, maar: staat het opnamevolume van je microfoon wel hoog (genoeg)? 8)7 >:)
Alles staat op maximaal. :/

Als ik wil testen met windows sound recorder dan zie je bijvoorbeeld ook de groene lijn niet bewegen. Als je hem wilt testen in het config scherm dan hoor je een balkje zien verkleuren en verschijnen. En die komt ook niet tevoorschijn.

Hij doet het echt gewoon niet.
Pagina: 1