Toon posts:

[98/XP] Hal.dll mist of is corrupt*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
De situatie is als volgt:
Een dual boot systeem met op c: windows 98 die wel goed opstart en op d: windows xp home met de volgende melding bij het opstarten:

hal.dll mist of is corrupt.

Ik heb geprobeerd om het met het volgende commando op te lossen:

expand f:\i386\hal.dl_ d:\windows\system32\hal.dll

Maar hij geeft aan dat hij het bestand niet kan uitpakken, terwijl dat naar de c: schijf wel wil.

Ik heb vervolgens hal.dll gekopieerd van de windows xp home cd, maar toen miste hij het bestand ntoskrnl.exe. Ik heb deze vervolgens ook gekopieerd, maar krijg dan een andere melding:

Kan benodigide dll niet in kernel laden

Ik weet het even niet meer. Wie helpt?

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Lees Windows XP en 2000 BSOD guide en Problemen met booten, hoe kan je ze oplossen. eens even goed door. Wat heb je allemaal verder al geprobeerd hannik? Hier op GoT zoeken en proberen we altijd even het een en ander voordat we een topic openen.

Kom je wel in veilige modus met f8? Heb je het geheugen al eens goed getest? Ik zet even [98/XP] in de topictitel, wat we erg op prijs stellen, zoals je in Windows Operating Systems - Policy hebt gelezen :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01:06
Misschien moet je hier maar eens kijken en de website onhouden :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb alle tips van GoT al geprobeerd. Ik kan niet in veilige modus komen en het geheugen is ook goed. Windows 98 werkt ook goed en in boot.ini zit ook geen fout.

Voor de zekerheid hier mijn boot.ini

[boot loader]
timeout=30
default=muli(0)disk(0)partition(2)\windows
[operating systems]
multi(0)disk(0)partition(2)\windows="Microsoft Windows XP Home Edition"
/FastDetect /NoExecute=OptIn
c:\="Microsoft Windows"

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ook met bootmagic geprobeerd in XP te komen, maar dar lukt ook niet

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01:06
Verwijderd schreef op dinsdag 15 februari 2005 @ 13:15:
Ik heb alle tips van GoT al geprobeerd. Ik kan niet in veilige modus komen en het geheugen is ook goed. Windows 98 werkt ook goed en in boot.ini zit ook geen fout.

Voor de zekerheid hier mijn boot.ini

[boot loader]
timeout=30
default=muli(0)disk(0)partition(2)\windows
[operating systems]
multi(0)disk(0)partition(2)\windows="Microsoft Windows XP Home Edition"
/FastDetect /NoExecute=OptIn
c:\="Microsoft Windows"
Het zit ook niet in de boot.ini het zit in het feit dat de Hardware Abstraction Layer niet geladen kan worden.
Basiscomponent van Windows, op het allerlaagste niveau, dat een directe communicatie heeft met alle hardware. De HAL verzorgt een goede communicatie en de zekerheid dat programma's niet rechtstreeks de hardware kunnen aanspreken. Microsoft heeft in de meeste gevallen van Windows 2 verschillende HAL-varianten beschikbaar; 1 voor een systeem met een enkele processor en 1 voor een systeem met meerdere processoren (multi-processor).
Zonder het bestand kan windows niet communiceren met de hardware, dus het zou er op neer komen dat je het bestand uit mijn vorige post moet pakken en terugzetten, mocht dat niet werken zou ik maar eens gaan denken aan een re-install

[ Voor 11% gewijzigd door Cardinal op 15-02-2005 13:21 ]

Verwijderd

Topicstarter
hm, dan ben ik inderdaad bang dat ik een herinstallatie moet plegen.

Kan windows xp ook over een vorige versie van xp gezet worden, zodat alle documenten e.d. bewaard blijven. Ik meende dat dat met windows 98 wel kon.

• Sluuut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15-04 08:45
Heb je al geprobeerd om vanaf dos modus in de recovery modus vanuit de windows xp cd, systeemherstel te gebruiken?

Volgens mij is hal.dll van DirectX.

57696520646974206c65657374206973206e657264

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de Recovery Modus vanaf de installatie cd van windows XP gebruikt. Hoe moet ik vanaf daar de systeemherstel gebruiken?

Ik heb het geprobeerd met de commando's copy en expand. Alleen werkt expand op de een of andere manier niet. Hij zegt dan dat ie het bestand niet kan uitpakken

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Kan je als je f9 tijdens het booten toetst nog wel een andere hal selecteren?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
Selecteren wel, maar voor de rest doet ie nix meer
Pagina: 1