Toon posts:

Problemen internet sharing

Pagina: 1
Acties:
  • 45 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het volgende probleem:

Heb een draadloos netwerk en via de laptop wil ik met een utp kabel naar een pc, als ik internet delen via xp doe, dan doet het internet van de laptop het ook niet meer :'(

Ik heb de volgende opstelling thuis

Router/Modem ---> draadloos gateway ---> laptop en dan met draad van laptop naar pc.

Wie heeft een oplossing?

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Controleer es of de tcp/ip instellingen niet veranderd worden. Volgens mij is het nl. zo dat winxp internet sharing 1 van de interfaces instelt op 192.168.0.1. Als ie dat bij je draadloze verbinding doet dan heb je idd ws. geen internet meer, aangezien ie dit adres meestal automatisch verkrijgt via dhcp. Even weer terugzetten op automatisch dus...

[ Voor 4% gewijzigd door Palomar op 15-02-2005 12:10 ]

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:49

Reptile209

- gers -

* Heb je Internet Sharing laten lopen op je draadloze verbinding (en dus niet per ongeluk op de LAN-verbinding die naar de PC gaat)?
* Post eens de dump van cmd > ipconfig van beide PC's
* Laptop op XP; wat draait de PC?

Zo scherp als een voetbal!

Verwijderd

Ook al is dit je eerste post hier; dit is niet zoals we een topic willen zien. Prima dat je je probleem wil posten, maar dit is hetzelfde als aan je buurman de automonteur vragen wat het probleem is als je auto niet meer start. Dat kan die vent je gewoonweg niet vertellen zo.

Neem Policy - Network Troubleshooting en Algemene gedragsregels (Netiquette) eens heel goed door en probeer je probleem dan nog eens logisch te benaderen.

Dit topic is gesloten.