[HTML] rare internet explorer(s) : 1723 rows max

Pagina: 1
Acties:

• whitehouse
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-03 12:23
Even een situatie schtets ..

er zijn 10 pc's met allemaal dezelfde Internet Explorer 6.0... configuraties met dezelfde instellingen.
ik heb 5 lijsten met relaties, waarvan lijst 5 bestaat uit 2000 relaties, lijst 1 tm 4 hebben allemaal minder dan 1500 relaties.
Het gaat mij om lijst 5.

ik gebruik de volgende query voor alle lijsten :

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
$select="SELECT 
  relatie.rel_id,
  relatie.rel_naam,
  relatie.rel_tsvg,
  relatie.rel_vrlt,
  relatie.rel_adres,
  relatie.rel_huisnummer,
  relatie.rel_woonplaats,
  relatie.rel_postcode,
  relatie.rel_land,
  relatie.rel_selectie,
  relatie.rel_banknummer,
  relatie.rel_ken_telefoon,
  relatie.rel_telefoon,
  relatie.rel_email,
  relatie.flag,
  rel_info.bel_status,
  rel_info.relatie_weer_geven
FROM
  relatie
  LEFT OUTER JOIN rel_info ON (relatie.rel_id = rel_info.rel_id)
where relatie.rel_selectie=".$selectie." order by rel_id ";

nu is het gekke dat de output van lijst 5 maar op 1 systeem wordt getoond, en alle andere systemen laten de relaties niet zien (terwijl ze wel in de html-bron te vinden zijn)

nu heb ik voor de grap er een limit op gezet en toen kwam ik er achter dat de pc's die lijst 5 niet toonden, moeite hadden met de 2000 te tonen.
door te expirimenteren met de limit kwam ik er achter dat als ik in de query "limit 0,1723" zette, alle systemen de 1723 relaties tonen, maar bij "limit 0,1724" dit niet meer doen.

wat voor verklaring zou dit verschijnsel kunnen hebben ?

| www.everythingisspiritual.com | www.mosaic.org |

• pietje63
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-05 09:44

pietje63

RTFM

Ik zal eerst kijken waar het probleem zit: in het aantal of in relatie 1724, staan hier misschien rare dingen in?
Heb je het al met een andsere browser geprobeerd?
Zoek eens op de getallen 1723/1724 via google/w3c

De grootste Nederlandstalige database met informatie over computers met zoekfunctie!!

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-05 22:23

curry684

left part of the evil twins

Kijk eens naar het formaat van de resulterende HTML of die niet toevallig net over een slimme grens in kilobytes gaat. En ik mag hopen dat het allemaal varchar velden zijn en/of je netjes trimt voordat je het in HTML frot?

Professionele website nodig?

• whitehouse
trim heeft geen effect.
Explorer geeft geen resultaat.

hoe kan het dat op PC-A dit wel zou tonen en PC B/C/D/E niet ..

het resultaat is 532kB

[ Voor 11% gewijzigd door whitehouse op 15-02-2005 12:54 ]

• Sybr_E-N
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-05 20:39
Bekend 'probleem'.

Ik heb hetzelfde gehad dat Internet Explorer een bepaalde hoeveelheid gegevens in vooral dropdownboxen niet meer kan renderen.
offtopic:
1 van de redenen waarom in ben overgestapt of Firefox.
Om een beeld te geven, ik moest voor het invoeren van een Grand Prix uitslag coureurs, teams, chassis, motoren, banden, tijden, ronden, uitvalreden, nog enkele specifieke informatie, invoeren. Meest ging de eerste wel goed maar daarna leek het alsof Explorer het niet kon bijbenen met de hoeveelheid informatie die in de dropdownboxen stond.

• whitehouse
maar hoezo kan 1 pc dat dan wel ??

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-05 21:26

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

* gorgi_19 ziet het eerder als HTML probleem.

>> Webdesign & Graphics

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Verwijderd

Uberhaupt, wat doe je met 2000 records op een pagina, of dropdown? Ik ben persoonlijk nog nooit tegen limieten aangelopen, maar dat komt ook omdat ik echt geen 2000 records in een dropdown ga proppen. :)

Dan kun je voor grids beter een paging systeem gebruiken, en voor dropdowns je selectie verkleinen door voor selecties te maken.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2005 13:05 ]

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Sybr_E-N schreef op dinsdag 15 februari 2005 @ 12:53:
Bekend 'probleem'.

Ik heb hetzelfde gehad dat Internet Explorer een bepaalde hoeveelheid gegevens in vooral dropdownboxen niet meer kan renderen.

Meest ging de eerste wel goed maar daarna leek het alsof Explorer het niet kon bijbenen met de hoeveelheid informatie die in de dropdownboxen stond.
Heb je nog concrete cijfers? Ik test hier lokaal rustig 6000 entries in een dropdown box.

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:54

crisp

Devver

Pixelated

Wat curry684 opmerkt zou wel eens de oorzaak kunnen zijn. Als je bijvoorbeeld iets van Norton (Internet Security/Firewall oid) gebruikt dan zorgt een fijne bug in dat product ervoor dat je HTML op 512KB wordt afgekapt :)

[ Voor 4% gewijzigd door crisp op 15-02-2005 13:07 ]

Intentionally left blank

• whitehouse
ehm...dat is dus het vreemde..
alle rows staan gewoon in de tabel, maar alleen niet visueel ..

het lijkt me niet dat Norton oid daaro een stokje voor steekt ?

Verwijderd

Kun je wat duidelijker zijn met wat je nu probeert te doen, hoe je dit doet, waarmee je dit doet, en het liefst met voorbeelden?

Heb je het nu over dat je limit serverside, invloed heeft op de browser terwijl je niets output? .. dat is nl. onmogelijk.

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-11-2025

OkkE

CSS influencer :+

whitehouse schreef op dinsdag 15 februari 2005 @ 13:33:
ehm...dat is dus het vreemde..
alle rows staan gewoon in de tabel, maar alleen niet visueel ..

het lijkt me niet dat Norton oid daaro een stokje voor steekt ?
Staat er helemaal onderaan ook een
code:
1
</table>
Volgens mij geeft Internet Explorer namelijk de tabel pas weer als deze helemaal geladen is. Of vergis ik me nu...?

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

• Sybr_E-N
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-05 20:39
BtM909 schreef op dinsdag 15 februari 2005 @ 13:05:
[...]

Heb je nog concrete cijfers? Ik test hier lokaal rustig 6000 entries in een dropdown box.
Het is/was op een Windows98Se machine, internet explorer 6, geen Norton of andere vage meuk!

Kwa cijfers...

[pos][realpos][carnr][coureur][entrant][chassis][engine][tyre][laps][time][retirement][punten]
Waar coureur: 600, entrant: 200 chassis: 100 engine: 100 tyre: 6
De overige velden waren gewoon textvelden

En deze rijen een stuk of 30 per Grand Prix, ook per kwalificatie. maw nogal beeldschermvullend, meer zelfs. Ik doe dit even uit mijn hoofd want sindsdien heb ik het een en ander per seizoen in gedeeld ipv alle jaren (1950-1958) uit de db te trekken. Ik was uren achtereen bezig om alles handmatig in te voeren, regelmatig explorer sluiten/ff met rust laten was voor mij het enige medicijn. Na een aantal pagina's kon explorer het niet meer fatsoenlijk renderen.

• whitehouse
de tabel is goed.Dit week ik dus omdat de ene pc het wel gewoon toont en alle andere pc's niet..

het zijn 2000 rows van zo'n 20 velden...

• Morrar
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-05 18:40
Tsja zou het niet gewoon iets kunnen zijn met de instellingen / snelheid van de verbinding? Het laden van de page duurt te lang en dus gooit IE de hoorn op de haak terwijl de page nog niet volledig binnen is? Dat zou ook kunnen verklaren waarom de serverside LIMIT effect heeft: de server stuurt dan eerder het einde van de pagina (en dus van de tabel) en IE kan de zooi gaan renderen. Het klopt nl. dat IE niet de tabel gaat renderen als deze niet af is.

Sla es de boel op als HTML en laadt hem dan lokaal in op de PC's die het niet goed doen. Zet die opgeslagen versie ook ff online dan kunnen wij hem ook bekijken en testen.

[ Voor 25% gewijzigd door Morrar op 15-02-2005 15:06 ]

• OkkE

OkkE

Misschien in dit geval niet de oplossing, maar misschien de resultaten gewoon verdelen over meer pagina's? :)

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

• whitehouse
liever niet... gebruik achter elke row een rode / groene bol om te laten zien of deze verwerkt is..anders is het niet in 1 oogopslag (bij 2000 rows ;) ) te zien

elke regel bestaat uit :

<tr bgcolor='#FFFFFF'><td colspan=1><a href=# onClick="window.opener.parent.frames['content'].document.getElementById('zoek_rel_id').value='445'; window.opener.parent.frames['content'].form1.submit(); window.close();">445</a></td><td >achternaam</td><td>plaatsnaam</td><td>[img]images/dot_red.gif></td></tr[/img]

ik heb hiervan alle javascript al een keer weggehaald, de achternaam td , de plaatsnaam td , maar dit alles helpt niet ..

ik kan de pagina en informatie niet online gooien, omdat er vertrouwlijke info in zit .. zal ff kijken of ik er wat "zooi" in kan stoppen..

[ Voor 23% gewijzigd door whitehouse op 15-02-2005 15:17 ]

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Wacht ff, gebruik je een tabel? En geen <select>?

[ Voor 6% gewijzigd door BtM909 op 15-02-2005 15:19 ]

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• whitehouse
jep .. ik heb het nooit over een select gehad ..toch ? :D

hmm..wat nu zo vreemd is, is dat ik net nog es de output in een .htm bestand heb gezet op mijn desktop, en deze als plain htm heb geladen in de explorer..de plain text laat hij nu wel zien..

• OkkE

OkkE

Nog een optie: Laat alleen de groen of alleen de rode zien. Scheelt ook weer een aantal rows lijkt me.

Verder zou ik waarschijnlijk sowieso van al die javascript een functie maken, maar dat ter zijde.

Ik zal nu eens een test maken hier, om te zien wat er bij mij gebeurd. :)

// Edit

Bij mij werkt 2000 rows zoals hierboven gepost gewoon oke.

[ Voor 12% gewijzigd door OkkE op 15-02-2005 15:27 ]

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:23

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

whitehouse schreef op dinsdag 15 februari 2005 @ 15:22:
jep .. ik heb het nooit over een select gehad ..toch ? :D

hmm..wat nu zo vreemd is, is dat ik net nog es de output in een .htm bestand heb gezet op mijn desktop, en deze als plain htm heb geladen in de explorer..de plain text laat hij nu wel zien..
Tsja, dan neig ik toch naar de verklaring van Morrar. Het lijkt mij sowieso een debiele hoeveelheid informatie, zeker als je alleen wilt controleren of ie goed is toegevoegd :) Gooi er anders serverside eens gzip-compressie overheen. De server zipt de output en de browser unzipt deze, waardoor de pagina kleiner over het net heengaat (en de browser dus misschien niet vroegtijdig afbreekt). Overigens, je kunt je html an sich ook kleiner maken door met javascript te werken:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
function disp_rel(naam, telefoon, adres etc)
{
    document.write('<tr><td>'+naam etc);
}

(...)

<script meuk>
disp_rel('Dhr. Janssen', '112' etc)
</script>

Just an idea ;)

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

• whitehouse
tis voor een call-applicatie voor een hulpverlenings instantie .. (verslavingszorg) ..

die gzip gaat ik eens proberen !
ook dank ik u voor het js-idee !

• SchizoDuckie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-02-2025

SchizoDuckie

Kwaak

dit is niet iets ongewoons...

Wij hebben @ work een tijdschrijf applicatie met *veel* selectboxen erin (zeg zo'n 400 op een pagina) met wat javascript eraan, en dat is echt *bagger* traag in internet explorer. Je kan 1 select box aanklikken en dan mag je 20 seconden wachten voordat IE weer reageert.

De oplossing: Firefox! die doet het wel binnen een halve seconde...

Stop uploading passwords to Github!

Pagina: 1