Toon posts:

online foto verkoop systeem

Pagina: 1
Acties:
  • 364 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Goedendag,

Aangezien in dit forum fotograven komen deze vraag maar hier in plaats van de technische forums.

Ik ben beginnend fotograaf met een aantal commerciele opdrachten voor kleine clubjes mensen. Voornamelijk doe ik de opdrachten voor kleine clubs of bedrijven die eigenlijk geen geld hebben om een fotograaf in te huren. Ik hanteer dan meestal de constuctie dat ik gratis ter plekke kom fotograferen en dat de bestellingen via mijn website gedaan worden en ik aan die kant mijn inkomsten haal.

Tot nu toe gooide ik de foto's in gallery (http://gallery.menalto.com) en liet ik de mensen de bestelling via mail doorsturen. Dit levert alleen een hele hoop handmatig administratie werk voor me waar soms fouten in sluipen.

Nou komen er weer een aantal opdrachten aan en wil ik dus een groter deel hiervan automatiseren.

Ik ben op zoek naar een systeem waarin ik de foto's met watermerk online kan plaatsen en dat de bezoekers deze foto's via het systeem kunnen bestellen. betalingen enzo worden niet online afgehandeld aangezien mijn doelgroep niet vaak over creditcards beschiken. Dit gaat meestal contant bij aflevering of via overschijven van bedrag op mijn rekening.

Ik zou graag een systeem hebben waarin ik makkelijker kan bijhouden wat er besteld is, wat ik al heb laten afdrukken bij mijn vakcentrum enzo.

Kent iemand hier een dergerlijk systeem of kennen jullie voorbeeld sites met dergerlijke systemen?

Met vriendelijke groet,
Bas van Ginkel

• 4of9
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-12-2024
Ik ben toevallig voor mijn baas aan zo'n systeem aan het werken.
Dit is in opdracht van een uitgeverij die foto's uit wil wisselen tussen de verschillende bladen en in een later stadium ook de verkoop aan het publiek.

Ik heb er niet naar gekeken maar ik denk dat er wel gratis versies van zo'n systeem zijn te vinden.

Aspirant Got Pappa Lid | De toekomst is niet meer wat het geweest is...

• Jeronimo78
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18-06-2025
Ik ben zelf bezig een website te bouwen in e107 (offieciele site; nederlandse site; plugins. Hierin zijn plugins te laden waarmee je foto albums kunt creeren (ook de door jou gebruikte gallery).

Op die plugin site staan ook wat plugins voor een online shop, misschien is dat wat voor je?

Canon EOS 40D , 7D MK2 + glas van 18-500 mm, synology DS212, en overige meuk

• -RenE-
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-01 22:04
Als je dan toch professioneel wilt werken in de fotografie schrijf dan ook het woord "fotografen" correct. Graveren betekent iets heel anders!

De rest van het bericht bevat ook nog een aantal fouten. Ik hoop niet dat je ook op deze wijze met je klanten communiceert.

[ Voor 33% gewijzigd door -RenE- op 15-02-2005 12:47 ]

Verwijderd

-RenE- schreef op dinsdag 15 februari 2005 @ 12:44:
Als je dan toch professioneel wilt werken in de fotografie schrijf dan ook het woord "fotografen" correct. Graveren betekent iets heel anders!
graven zul je bedoelen

Verwijderd

Topicstarter
Mijn excuses voor mogelijke typo's. Ben niet helemaal bij de les aangezien ik momenteel met mijn rechterhand in het gips rondloop. Typen is momenteel dus echt niet mijn sterkste kant

• Swa-baldie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-06-2023
fo·to·graaf (de ~ (m.), -grafen)
1 iem. die fotografeert

Volgens dikke van dale.

• Morrar
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09:36
@swa-baldie:
graveren <-> graven werd bedoeld... Omdat hij zei "graveren is iets heel anders"...

//sorry voor de off-topic

[ Voor 63% gewijzigd door Morrar op 15-02-2005 14:55 ]

Verwijderd

Morrar schreef op dinsdag 15 februari 2005 @ 14:54:
@swa-baldie:
graveren <-> graven werd bedoeld... Omdat hij zei "graveren is iets heel anders"...

//sorry voor de off-topic
lekker boeiend :/
het is gewoon een typfoutje klaar

• Jeronimo78
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18-06-2025
En ondertussen is de TS nog geen steek verder |:(

Canon EOS 40D , 7D MK2 + glas van 18-500 mm, synology DS212, en overige meuk

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
http://www.fotoverkoop.nl/

Zoiets bedoel je?

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Verwijderd

Topicstarter
Inderdaad, een dergerlijk systeem alleen dan zonder te maken te hebben met externe. Ik host de dingen graag zelf zodat ik ook zelf alles is de hand heb.

Nog meer mensen ideeen waar ik dergerlijke system kan vinden?

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:30

Zoefff

❤ 

Als ik dit soort dingen lees, grijp ik altijd heel enthousiast naar PHP. Wanneer je er even over nadenkt is het niet zo lastig te realiseren. Maak een systeem waarmee je foto's in gallery's kan uploaden (of pas een bestaand systeem aan), en zorg dat alle foto's een watermerk krijgen (vrij simpel te doen met gdlib).

Vervolgens een scripseltje waarmee mensen foto's kunnen aanklikken, in winkelmandje kunenn doen, en bestellen, en een kleine admin waarin jij kan zien wie, welke, en hoeveel foto's er besteld zijn.

Probleem is alleen dat je wel over wat PHP kennis moet beschikken om dit te maken, of een vriend/kennis vinden die zo lief is om het voor jou te doen.

Ik heb al even snel op Google en HotScripts rond gekeken of er toevallig al van dit soort systemen waren, maar die kon ik zo snel niet vinden, of je moest er voor betalen.

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-02 22:51

Nik

Het zalm maken is ook niet altijd een goede oplossing. Maar op Hotscripts.com staan wel hele leuke dingen die je in elkaar kan mixen om zo een leuk systeem te bouwen, zonder dat je er zelf al te veel kennis van hoeft te hebben.

Ik ben op dit moment naar precies hetzelfde op zoek, en ik ga dit weekend eens iets in elkaar zetten, ik hou je er van op de hoogte :)

• Hmzaniac
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 05-08-2023

Hmzaniac

Evil Admin

ZenCart is een algemeen webshop systeem, maar uit ervaring blijkt dit erg goed te werken voor foto's.

Dingen als meerdere varianten (in dit geval dus afdrukgroottes, resoluties) en opties (wit lijstje, zwart lijstje, geen lijstje, gesigneer) worden standaard ondersteund en maken het leven een stuk makkelijker.

Het duurt wel even voordat je de configuratie doorhebt maar daarna werkt het erg fijn.

edit:
en het is GPL'ed :)

[ Voor 5% gewijzigd door Hmzaniac op 17-02-2005 16:24 ]

Ik heb een WOS-post!

Pagina: 1